Ερώτηση Αννίτας Δημητρίου προς Υπ. Μεταφορών για την τροχαία κίνηση στην είσοδο της Λευκωσίας

Αννίτα Δημητρίου

Απαντήσεις σε μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων ζήτησε η Βουλευτής Λάρνακας Αννίτα Δημητρίου σχετικά με την αυξημένη τροχαία κίνηση που παρατηρείται κατά τις πρωινές ώρες στην είσοδο της Λευκωσίας.

Αυτούσια η ερώτηση ημερομηνίας 10 Αυγούστου 2018

«Παρακαλείται ο αρμόδιος υπουργός να ενημερώσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων για τα εξής:

1. Ποια μέτρα λαμβάνονται για την αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης που παρατηρείται στην είσοδο της Λευκωσίας ειδικά τις πρωινές ώρες, αλλά και τις άλλες ώρες που υπάρχει υπεραυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση;

2. Λαμβάνεται υπόψη στην ανέγερση των νέων κυβερνητικών κτιρίων των διάφορων κυβερνητικών υπηρεσιών η εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, αλλά και το προσωπικό που εργάζεται στη δημόσια υπηρεσία που πηγαινοέρχεται καθημερινά από τις άλλες επαρχίες, αλλά και από την επαρχία Λευκωσίας;

3. Έχει υπολογιστεί ο αριθμός των οχημάτων που διέρχονται καθημερινά από το κέντρο της Λευκωσίας;

4. Ποια είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων που αναμένουν για αρκετή ώρα να περάσουν το κέντρο της Λευκωσίας και αντίστροφα;

5. Έχουν υπολογιστεί οι εργατοώρες που χάνονται ανά έτος από αυτή την κυκλοφοριακή συμφόρηση;

6. Υπάρχει πρόθεση για μεταστέγαση κάποιων υπηρεσιών εκτός του κέντρου της πρωτεύουσας για τους συγκεκριμένους λόγους που προαναφέρονται; Ποιοι σχεδιασμοί έχουν γίνει μέχρι σήμερα για μεταστέγαση κυβερνητικών υπηρεσιών;»

Απάντηση ημερομηνίας 28 Νοεμβρίου 2018 της Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Βασιλικής Αναστασιάδου

«Αναφέρομαι στην ερώτηση με αριθμό Ερ. 23.06.011.03.032 και σας πληροφορώ τα ακόλουθα:

1. Σε σχέση με το ερώτημα (1), το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αναγνωρίζει το κυκλοφοριακά πρόβλημα στην είσοδο της Λευκωσίας και στα πλαίσια των στρατηγικών σχεδιασμών του προωθεί συγκεκριμένα έργα. Πέραν από τις δράσεις μας στο κεφάλαιο των δημοσίων συγκοινωνιών, στους προϋπολογισμούς του κράτους υπάρχουν δύο έργα που θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην είσοδο της Λευκωσίας: α) η υλοποίηση της Α΄ Φάσης του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας και β) η υλοποίηση της Σύνδεσης της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά με την Λεωφόρο Αθαλάσσας (δρόμος Φυτωρίου). Η επένδυση για τα δύο έργα θα ξεπεράσει τα €64.5 εκατομμύρια (€2.5 εκ. για Λεωφ. Ακαδημίας και €62 εκ. για τον Περιμετρικό Αυτοκινητόδρομο).

2. Με την επανεκκίνηση της οικονομίας αναμένουμε ότι θα μπορέσουμε να εντάξουμε και άλλα έργα στους προϋπολογισμούς του Τμήματος Δημοσίων Έργων, μέσα από τις διαδικασίες αξιολόγησης δημόσιων επενδύσεων (μελέτες τεχνοοικονομικής βιωσιμότητας κόστους-οφέλους) και έγκρισης του Υπουργείου Οικονομικών. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει μελετήσει διάφορα έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ωριμότητας, με απαιτούμενη δημόσια επένδυση πέραν των €150 εκ.

Πιο κάτω παρατίθενται ονομαστικά κάποια βασικά έργα:
– Κατασκευή των Λεωφόρων Ιπποκράτους-Αργυρουπόλεως στον Στρόβολο και Λακατάμεια,
– Ολοκλήρωση/αναβάθμιση της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού (πρώην Τροόδους),
– Ανισόπεδος κυκλικός κόμβος Σταυρού στην είσοδο της Λευκωσίας, νότια του κόμβου Καλησπέρα,
– Αναβάθμιση επιπρόσθετων κόμβων στην είσοδο της Λευκωσίας (προτεινόμενος ανισόπεδος κυκλικός κόμβος στη συμβολή των Λεωφόρων Σπύρου Κυπριανού και I. X” Ιωσήφ (φώτα Ορφανίδη), αναβάθμιση του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Βιομηχανικής Στροβόλου με βύθιση του οδικού άξονα της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού/Καλαμών, Αναβάθμιση σε κυκλικό κόμβο στης συμβολής των Λεωφόρων I. X” Ιωσήφ/Σταυρού).

3. Σε σχέση με το ερώτημα (2), για την ανέγερση νέων κυβερνητικών κτιρίων αξιολογείται και η κυκλοφοριακή πτυχή και καταβάλλεται ουσιαστική προσπάθεια ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες τόσο του προσωπικού όσο και των επισκεπτών-συμπολιτών μας κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από αυτούς τους χώρους. Τέτοια μέτρα αφορούν τη βελτίωση του παρακείμενου οδικού δικτύου, παροχή αυξημένων θέσεων στάθμευσης, εξυπηρέτηση από δημόσιες συγκοινωνίες κτλ. Πολλές φορές δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν όλα τα επιθυμητά και αναγκαία μέτρα, είτε λόγω των δεδομένων συνθηκών ανάπτυξης μιας περιοχής, είτε λόγω δυσανάλογα μη βιώσιμου τεχνοοικονομικού κόστους. Επιθυμία και στόχος του Υπουργείου με βάση και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, είναι μέρος του προσωπικού και των επισκεπτών-συμπολιτών μας να επιλέγουν και εναλλακτικούς τρόπους διακίνησης προς τις εγκαταστάσεις των κυβερνητικών κτιρίων, με έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Γι’ αυτό και επενδύονται σημαντικά ποσά στη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών.

4. Σε σχέση με το ερώτημα (3) φαίνεται από τα συστήματα καταμέτρησης της κυκλοφορίας στην είσοδο της Λευκωσίας [αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας-Λεμεσού (Α1) και Λεωφόρος Λεμεσού] ότι εισέρχονται καθημερινά στην πόλη περίπου 33.000 οχήματα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη Λεωφόρο Λεμεσού και στις δύο κατευθύνσεις διακινούνται 50.000 οχήματα την ημέρα ενώ στον αυτοκινητόδρομο Α1 στις έξι λωρίδες 65.000 οχήματα την ημέρα. Κατά τη διάρκεια της πρωινής αιχμής (7-8 π.μ.) στην είσοδο της Λευκωσίας στον αυτοκινητόδρομο διέρχονται πέραν των 3.000 οχημάτων την ώρα και στις τρεις λωρίδες προς την είσοδο της Λευκωσίας. Στοιχεία για την ημερήσια κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο είναι διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο από το Έργο Δίαυλος του Τμήματος Δημοσιών Έργων, μέσω της ιστοσελίδας http://www.traffic4cyprus.orq.cy.

5. Σε σχέση με το ερώτημα (4), το Τμήμα Δημοσίων Έργων στα πλαίσια παλαιότερων μελετών είχε προχωρήσει στον υπολογισμό των επιπτώσεων στο περιβάλλον, περιλαμβανομένων και των αέριων ρύπων στην περιοχή της εισόδου της Λευκωσίας, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή του αστικού συγκροτήματος. Τα στοιχεία αυτά δεν είναι πρόσφατα και ενημερωμένα στις παρούσες συνθήκες για να έχουν αξία να διατεθούν. Η παρακολούθηση των ρύπων γενικά στο οδικό δίκτυο γίνεται από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, μέσω του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης της Ποιότητας του Αέρα με τη λειτουργία σταθερών σταθμών παρακολούθησης σε όλες τις πόλεις.

6. Σε σχέση με το ερώτημα (5), στο Τμήμα Δημοσίων Έργων δεν υπάρχουν πρόσφατα αξιοποιήσιμα στοιχεία για υπολογισμό των καθυστερήσεων που παρατηρούνται λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης και κατ’ επέκταση των εργατοωρών που χάνονται ανά έτος στην περιοχή του αστικού συγκροτήματος Λευκωσίας. Στα πλαίσια παλαιότερων τεχνοοικονομικών μελετών είχαν γίνει σχετικοί υπολογισμοί.

7. Σε σχέση με το ερώτημα (6), αρμοδιότητα για θέματα στέγασης κρατικών υπηρεσιών από πολεοδομικής άποψης που να περιλαμβάνει και την κυκλοφοριακή πτυχή, έχει το Υπουργείο Εσωτερικών (Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως). Η Στρατηγική για τέτοια ζητήματα καταγράφεται στα Σχέδια Ανάπτυξης (Τοπικά Σχέδια). Παράλληλα, θα ήθελα να επισημάνω ότι στα πλαίσια της ακολουθούμενης στρατηγικής της βιώσιμης κινητικότητας, ο στόχος είναι η πύκνωση των αστικών συγκροτημάτων, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα οι διατιθέμενοι πόροι, περιλαμβανομένων των διάφορων κυκλοφοριακών πόρων με έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Γι’ αυτό και γενικά θεωρείται ότι το μοντέλο της διάσπαρτης ανάπτυξης έρχεται σε αντίθεση με το προτιμητέο μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι γενικά παραδεκτό ότι οι συνεχόμενες επεκτάσεις των αστικών συγκροτημάτων στην Κύπρο στα πλαίσια της διάσπαρτης ανάπτυξης δε μας έχει επιτρέψει να επικεντρώσουμε τις αναγκαίες επενδύσεις στα κέντρα των πόλεων.»

In the news
post-image Διεθνη

Τρεις νεκροί, 12 τραυματίες από επίθεση ενόπλου στο Στρασβούργο

Εκατοντάδες στελέχη της γαλλικής αστυνομίας και των γαλλικών ένοπλων δυνάμεων συνέχιζαν την κινητοποίησή τους τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη για τον εντοπισμό και...
Load More