Συνέντευξη από τον υποψήφιο Δήμαρχο Στροβόλου κ. Χρίστο Τσίγκη

Ο υποψήφιος Δήμαρχος μίλησε στην ΑυτοδιοίκησηCY για την ανάπτυξη του Δήμου, τη γραφειοκρατία, τη Μεταρρύθμιση της Τ.Α και για πολλά άλλα θέματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος.

 

Τι σας ώθησε να διεκδικήσετε τη Δημαρχία Στροβόλου;

Ασχολούμαι ενεργά με τα κοινά από το 1998. Η μεγάλη αγάπη μου και τον ενδιαφέρον μου για την τοπική αυτοδιοίκηση είναι δεδομένα. Είχα εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος Στροβόλου για πρώτη φορά το 2006, ενώ στη συνέχεια ήμουν επικεφαλής της Δημοτικής Ομαδας του Δημοκρατικού Κόμματος μέχρι το 2013 οπότε διορίστηκα από το Υπουργικό Συμβούλιο ως Μέλος της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού. Ανταποκρίθηκα στο καθολικό αίτημα των συνδημοτών μου για ένα καλύτερο Δήμο, και αποφάσισα να θέσω υποψηφιότητα για τη Δημαρχία Στροβόλου, ώστε να συμβάλω ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση από τη θέση του Δημάρχου, σε συνεργασία με το Δημοτικό Συμβούλιο, με το προσωπικό και τις υπηρεσίες του Δήμου, με τα οργανωμένα σύνολα και με τους δημότες του Στροβόλου. Στόχος μου είναι να δημιουργήσουμε μαζί ένα καλύτερο Στρόβολο.

Νέος Δήμαρχος Νέος Στρόβολος

Νέος Δήμαρχος, Νέος Στρόβολος – Με αυτό το σύνθημα ζητάτε την ψήφο των δημοτών του Στροβόλου. Τι νέο έχετε να προτείνετε που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα ?

Πιστεύω ακράδαντα ότι απαραίτητη προϋπόθεση για σημαντικές αλλαγές στο Δήμο Στροβόλου είναι η ύπαρξη νέας ηγεσίας με νέο όραμα.. Ακολούθως, κεντρικό ρόλο σε όλα τα επόμενα βήματα θα έχει η θέση μας για ανάδειξη του χαρακτήρα και της ταυτότητας του Στροβόλου, που δυστυχώς αποδυναμώνεται και εξαφανίζεται. Ειδικότερα, θα επικεντρωθούμε σε κάποιους βασικούς άξονες που αφορούν την άμεση εξυπηρέτηση και ανταπόκριση του δημότη σε κάθε επίπεδο (πχ. έκδοση αδειών οικοδομής σε 3 μήνες), πρόγραμμα καθαριότητας με συνεχή εποπτεία και έλεγχο, συμμετοχική δημοκρατία που θα αφουγκράζεται την κοινωνία περισσότερο, αξιοποίηση Εθνικών και Ευρωπαϊκών κονδυλίων/πόρων, συμμετοχή σε προγράμματα με σκοπό τις φθηνότερες χρεώσεις των υπηρεσιών μας προς τους δημότες, βελτίωση των υποδομών και τεχνική αναβάθμιση των σημείων αναφοράς και των εμπορικών αρτηριών όπως είναι η Σταυρού και η Τσερίου, ανάπλαση του παλαιού πυρήνα (παραδοσιακού) Στροβόλου, σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των δημοτών (όχι μόνο για την καταβολή τελών) αλλά παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου της έκδοσης αδειών, των κατασκευαστικών εργασιών του Δήμου και άλλα πολλά τα οποία περιλαμβάνονται στο αναλυτικό μας πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό του Δήμου.

 

Επιχειρηματικότητα
Υπάρχουν περιθώρια επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Δήμο σας;

Φυσικά. Υπάρχουν τεράστια περιθώρια. Στόχος μου είναι ο Δήμος Στροβόλου να γίνει ο πιο ελκυστικός Δήμος για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων, όπου οι τοπικές αρχές θα βοηθούν και δεν θα δυσκολεύουν τους επενδυτές και τους επιχειρηματίες. Και θα τα πετύχουμε αυτά με ενθάρρυνση της ανάπτυξης, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με άμεση έκδοση των απαραίτητων αδειών, με ευνοϊκή ή/και απαλλαγή όλων των τελών – σκυβάλων, επαγγελματικής άδειας και απαλλαγή της επιβολής της εξαγοράς χώρων στάθμευσης σε νέες επιχειρήσεις, τα πιο πάνω θα ισχύουν για τρία έτη για να επενδύσουν οι επιχειρηματίες τοπικά.

Σύγχρονη πόλη
Τι είναι αυτό που θα αλλάξει ο Χρίστος Τσίγκης και θα κάνει τον Στρόβολο σύγχρονο και ευρωπαϊκό;

Τις τελευταίες δεκαετίες, ο Δήμος Στροβόλου έχει αναπτυχθεί ποσοτικά και ποιοτικά, έχει δημιουργήσει υποδομές, έχει εφαρμόσει διαδικασίες και έχει πετύχει πράγματα. Όμως, δεν μας αρκεί ο Δήμος Στροβόλου να είναι απλά «καλός». Ο Δήμος Στροβόλου πρέπει και μπορεί να γίνει καλύτερος, επειδή αυτό απαιτούν και αξίζουν οι Δημότες του. Δυστυχώς, ο σημερινός Δήμαρχος αρκείται να διαχειρίζεται και να συντηρεί την υφιστάμενη κατάσταση, χωρίς όραμα, χωρίς πολιτική πρωτοβουλία. Όμως αυτό δεν αρκεί και δεν ικανοποίει στο Στρόβολο. Έχω αναφέρει μερικά πιο πάνω και ακόμη κάποια που θέλω οι δημότες να δουν αμέσως την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Δήμου που στο τέλος είναι άλλη φιλοσοφία. Αν ο Δήμος Στροβόλου θέλουμε να μείνει στάσιμος υπάρχει η επιλογή του κ. Σαββίδη, αν ο Δήμος μας θέλουμε να πάει μπροστά με όραμα και προοπτική και συμφωνούν μαζί μου είναι η ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα στο Στρόβολο.

Σύγχρονος Δήμος για εμένα σημαίνει:
1. Τη δημιουργία βάσεων ελεύθερης και ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο σε ολόκληρη την επικράτεια του Δήμου μας, το λεγόμενο Wi-Fi (Wireless Fidelity).

2. Τη σωστή αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας του Δήμου, ειδικά σε θέματα γης. Είτε αυτή ανήκει στο Δήμο, είτε είναι κρατική (χαλίτικη) είτε ακόμη και οι χώροι πρασίνων και βρίσκονται στην επικράτεια του Δήμου.

3. Μια φορά το μήνα, σε ανοιχτή συνεδρία του δημοτικού συμβουλίου «συνεδρία διαλόγου με τον δημότη» (community day), ενισχύοντας τη συμμετοχική δημοκρατία.

4. Την βελτίωση και τον εμπλουτισμό των χώρων πρασίνων για καλύτερη ποιότητα ζωής.

5. Την ανάπτυξη της ανακύκλωσης σε χαρτί, γυαλί και πλαστικό σε κάθε γειτονιά πέραν των κεντρικών σημείων, με πιθανά αντισταθμιστικά οφέλη προς τον δημότη. Την εφαρμογή προγράμματος ανακύκλωσης σε συνεργασία με την Σχολική Εφορεία, για τα σχολεία της περιοχής του Στροβόλου. Την προμήθεια ανά νοικοκυριό με ειδικούς κάδους για τα τρόφιμα δημιουργώντας τη λεγόμενη κομποστοποίηση, δηλαδή οικιακή παραγωγή λιπάσματος.

6. Την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα σκύβαλα με σύγχρονες μονάδες καύσης, χωρίς ρύπους.

7. Την παραγωγή οργανικού λιπάσματος από τα δικά μας κλαδέματα.

8. Την εγκατάσταση μικρών φωτοβολταϊκών πλαισίων στους μεταλλικούς πασσάλους ηλεκτρισμού για φωταγώγηση δημοτικών χώρων, όπως πάρκων, χώρων στάθμευσης κλπ. Την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων με οικονομικούς λαμπτήρες στην περιοχή του Δήμου για εξοικονόμηση ενέργειας.

9. Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πλαισίων σε διαθέσιμες εγκαταστάσεις του Δήμου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

10. Τη δημιουργία Δημοτικών Γραφείων Ανέργων. Θεωρούμε ότι οι τοπικές αρχές δίνονται να συμβάλουν στη μείωση της ανεργίας στο τόπο μας, να συμβάλουν στην εξάλειψη της αδήλωτης και παράνομης εργασίας και ταυτόχρονα να συμβάλουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών οι οποίοι έχουν την ανάγκη παροχής κατ’ οίκον υπηρεσιών.

11. Χωρίς επιπρόσθετο προσωπικό, αλλά με αποσπάσεις από τη δημόσια υπηρεσία και έδρα τις τοπικές αρχές να δημιουργηθούν Γραφεία Κοινωνικής Στήριξης για πιο άμεση και αποτελεσματική κοινωνική πολιτική. Στην νεολαία με εξαρτήσεις, στην τρίτη ηλικία και στα άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες. Για παράδειγμα θα μπορούσε στους συνταξιούχους δημότες μας και στους γονείς που έχουν παιδιά ηλικίας 5 – 12 ετών να γίνεται ετήσια ενημέρωση με την αποστολή των τελών αποκομιδής σκυβάλων για τις δραστηριότητες του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου Στροβόλου, δηλαδή μέσω των κέντρων προστασίας και απασχόλησης παιδιών – παιδικές λέσχες και του κέντρου ενηλίκων.

12. Την εφαρμογή αρχικά σε πιλοτική βάση του προγράμματος «γραμμή ζωής», που με το πάτημα ενός κουμπιού μέσω της υπηρεσίας «τηλεειδοποίηση», θα παρέχεται στήριξη στους ηλικιωμένους δημότες μας οι οποίοι δεν έχουν κανένα συγγενή ή βοηθό/φροντιστή κοντά τους. Επιπλέον να εξετάσουμε τη δημιουργία της υπηρεσίας «silver alert (Cyprus)» που είναι για περιπτώσεις εξαφάνισης ηλικιωμένων που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υγείας. (δείτε www.lifelinehellas.gr)

13. Ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη, ένας θεσμός καθ’ όλα επιτυχημένος, θεωρούμε ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει, χωρίς επιπρόσθετο προσωπικό, αλλά με αποσπάσεις, στους Δήμους που έχουν τις υποδομές. Αυτό θα επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση πόρων σε λειτουργικά κόστα (όπως ενοίκια για κτήρια), κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και θα εξυπηρετεί καλύτερα τους πολίτες της πόλης και της υπαίθρου.

Έξυπνες λύσεις
Πολλές φορές υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία για την επίλυση διάφορων προβλημάτων. Μελετήσατε κάποιους τρόπους αποφυγής ταλαιπωρίας των δημοτών?

Πολύ καλή ερώτηση. Φυσικά και μελέτησα τους τρόπους αποφυγής της ταλαιπωρίας των δημοτών και τα εισηγήθηκα γραπτώς στον απερχόμενο Δήμαρχο από το 2012 αλλά δυστυχώς, παρά τις θετικές του αναφορές για τις εισηγήσεις μας, δεν κατάφερε να προωθήσει την υλοποίησή τους. Γι’ αυτό ακριβώς επαναλαμβάνω ότι ο Δήμος χρειάζεται νέα ηγεσία για να μπορέσει να γίνει καλύτερος. Θέλουμε να κτίσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου μας, επενδύοντας σε αυτό. Να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί, για να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε στις υψηλές απαιτήσεις των δημοτών, πχ άμεση αλληλογραφία – εντός 7 ημερών με δημότες, άμεση έκδοση των αδειών οικοδομής – εντός 3 μηνών, άμεση διεκπεραίωση των πρακτικών των συνεδριάσεων – εντός 7 ημερών, άμεση ανταπόκριση στα παράπονα των δημοτών (όχι μόνο στην καταγραφή τους) και άμεση πληροφόρηση – ενημέρωση για γενικά θέματα (καθαριότητας, κατασκευές, δραστηριότητες, πολιτιστικά κα) και στην αποτελεσματική διεκπεραίωση της καθημερινής εργασίας. Επιτροπή μονοθυριδικής πρόσβασης του Δήμου το λεγόμενο «one stop shop» με την ευθύνη και τον συντονισμού των αρμόδιων λειτουργών του Δήμου. Με τη δημιουργία της συγκεκριμένης επιτροπής και τη μέθοδο του «fast track» θα υπάρχει βασικά συντονισμός στο «ίδιο τραπέζι» από τα εμπλεκόμενα Τμήματα του Κράτους και του Δήμου σε καθορισμένη μηνιαία συνεδρία, πχ Επαρχιακή Διοίκηση, Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΚΟΤ και άλλων εμπλεκομένων, ανάλογα με την περίπτωση, για να μην ταλαιπωρείτε άλλο ο κόσμος, να πηγαινοέρχονται οι φάκελοι και ούτω κάθε εξής. Σε τρεις μήνες από την ημέρα κατάθεσης της αίτησης θα πρέπει να εκδίδεται η άδεια οικοδομής.

Νέος Δήμαρχος, Νέος Στρόβολος

Πολιτισμός
Μια σύγχρονη πόλη επενδύει στον πολιτισμό. Τι είναι αυτό που θα κάνετε για μεγαλύτερη προβολή του Δήμου στην Κύπρο αλλά και στο εξωτερικό;

Έχουμε το Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου που στην ουσία κάθε χρόνο κάνει ζημιές σε οικονομικό επίπεδο. Ενώ στο Στρόβολο έχουν την έδρα τους οι μεγαλύτεροι Τραπεζικοί Οργανισμοί, μεγάλες επιχειρήσεις και αρκετοί τηλεοπτικοί σταθμοί, δεν καταφέραμε να κάνουμε στρατηγικές συνεργασίες για να ενισχύσουμε τα λειτουργικά μας έξοδα όπως για παράδειγμα το Ριάλτο στη Λεμεσό. Δεν έχουμε κάτι που χαρακτηρίζει τον Στρόβολο σε επίπεδο πολιτιστικής εκδήλωσης. Σε πρώτη φάση να την ποιοτική αναβάθμιση και καθιέρωση θεατρικών και άλλων εκδηλώσεων, τη δημιουργία φεστιβάλ Στροβόλου, με τη συμμετοχή διαφόρων ντόπιων καλλιτεχνών. Για την προώθηση του οποίου θα απευθύνω κάλεσμα στους ανθρώπους του πολιτισμού, με τους οποίους θα συζητήσουμε και θα σχεδιάσουμε κάτι σύγχρονο, ελκυστικό και ποιοτικό.

Μεταρρυθμίσεις Τ.Α
Σχολιάστε μας την νέα πορεία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δυστυχώς διαπιστώνω ότι πλέον αυτή η συζήτηση έχει σχεδόν εκφυλιστεί, αφού έχει πλατιάσει και κανένας δεν πιστεύει σε αυτή. Σημειώνω, ότι η κρατική χορηγία από το κεντρικό Κράτος στους Δήμους τα τελευταία 3 χρόνια ανέρχεται στα €150 εκατομμύρια και διαρκώς φθίνει. Το 2012 δόθηκαν €60.796.000, το 2013 δόθηκαν €50.083.868 και το 2014 δόθηκαν €51.093.529. Η δική μου προσέγγιση είναι ξεκάθαρη. Ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης χρειάζεται γενναίες μεταρρυθμίσεις με κύριο σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των υπηρεσιών που προσφέρονται, την αποτελεσματικότητα και την εξοικονόμηση χρημάτων (τα σημερινά χρέη των Δήμων ξεπερνούν τα €580 εκατομμύρια), τότε πρέπει να τολμήσουμε χωρίς μεροληψία, προκαταλήψεις και υπεκφυγές. Θα ήταν πιο σωστή πολιτική προσέγγιση, μια πιο τολμηρή και πιο ρεαλιστική θέση για επαναδημιουργία 8 με 10 ΟΤΑ/ΑΤΑ ή Δήμων ή Επαρχιακών Συμβουλίων (δεν έχει τόση σημασία το όνομα) με περίπου 80.000 – 85.000 κατοίκους μέσο όρο πληθυσμού που στην ουσία ανά επαρχία θα έχουν ως μια ενιαία οντότητα διαχείρισης. Συγκεκριμένα θα έχουν τη διαχείριση αποχετευτικού, τη διαχείριση υδατοπρομήθειας, τη διαχείριση ΧΥΤΥ και ΟΕΔΑ (απόβλητα, απορρίμματα, κλαδέματα και ανακύκλωση), την ενιαία πολεοδομική αρχή, την ενιαία και συγκοινωνιακή αρχή στρατηγικού σχεδιασμού για έργα υποτροπικής σημασίας λαμβάνοντας υπόψη τη χάραξη στρατηγικής ή/και ενοποίησης των Τοπικών Σχεδίων (στενή συνεργασία με το κεντρικό Κράτος ( επαρχιών, την ενιαία συντήρηση δρόμων κατά επαρχία (σήμερα η ευθύνη σε μερικά σημεία ανήκει στο Κράτος (Δημόσια Έργα) και σε μερικά στους Δήμους), την ενιαία υγειονομική αρχή, την ενιαία διαχείριση χώρων πρασίνου ανά επαρχία, τη διαχείριση θεμάτων κοινωνικής πρόνοιας (σήμερα κάποια χειρίζεται το Κράτος και κάποια οι Δήμοι, σωστός καταμερισμός) και τις Σχολικές Εφορείες (μείωση σε αντίστοιχο αριθμών των νέων ΟΤΑ/ΑΤΑ ή Δήμων).
Επιπρόσθετα, θέλουμε Να ισχύουν παράλληλα και τα πιο κάτω από την διεξαγωγή των επόμενων εκλογών:
– Να μειωθεί ο αριθμός των Δημοτικών Συμβούλων στους 13 – 15.
– Οι Δήμαρχοι/Δημοτικοί Σύμβουλοι να έχουν δικαίωμα επανεκλογής μέχρι 2 συνεχόμενες θητείες, με άμεση ισχύ λαμβάνοντας υπόψη και τη θητεία 2012 – 2016.
– Να θεσμοθετηθεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό η αντιμισθία των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβούλων έτσι ώστε να μην αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο γι’ αυτά τα θέματα.
– Να δημιουργηθεί Υπηρεσία Περιβάλλοντος και Ενέργειας (με ενιαίο συγκεκριμένο «οδικό χάρτη» στόχων και αποστολής) σε κάθε νέο ΟΤΑ ή Δήμο.
– Να μεταφερθούν συγκεκριμένες αρμοδιότητες από την Επαρχιακή Διοίκηση ή την Δημόσια Υπηρεσία στους Δήμους. Λογικά οι υφιστάμενες Επαρχιακές Διοικήσεις (αρμοδιότητες και ευθύνες) θα πρέπει σε ένα μεταβατικό στάδιο πχ 3 ετών να καταργηθούν.
– Ενισχυμένος εσωτερικός έλεγχος και εποπτεία ανά επαρχία, θεσμοθέτηση.
– Θέματα διορισμών, προαγωγών, πειθαρχικά παραπτώματα προσωπικού να γίνονται από την ΕΔΥ (Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας) που είναι ανεξάρτητο σώμα σύμφωνα με το Σύνταγμα έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποφύγουμε την πελατειακή σχέση υπαλλήλου – Δημοτικού Συμβούλου – Δημάρχου. Αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία και αμεροληψία του συστήματος.

Ποια είναι η άποψη σας για την Ένωση Δήμων Κύπρου και πως κρίνετε τη στάση της στο θέμα της μεταρρύθμισης της ΤΑ;

Όπως είχα αναφερθεί ξανά δημόσια για το συγκεκριμένο θέμα. «Η Ένωση Δήμων Κύπρου «με όλο το σεβασμό» είναι ένα «συμβουλευτικό» στην ουσία σώμα/όργανο το οποίο πρακτικά πέραν της εκπροσώπησης των Δήμων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, πρακτικά δεν εξυπηρετεί σε τίποτε άλλο (ούτε καν στην ενιαία πολιτική σε θέματα που εφαρμόζει ο κάθε Δήμος πχ. Εσωτερικός Ελεγκτής σε όλους του Δήμους, σε μισθούς υπάλληλων και άλλους (ειδικές κλίμακες ιδιαίτερα σε υψηλόβαθμους υπάλληλους στους μεγάλους Δήμους), ομοιόμορφες χρεώσεις τελών κλπ δεν κατέφερε τόσα χρόνια να τα επιβάλει ή έστω να τα θεσμοθετήσει), παρά να είναι ακόμη ένα βήμα διαμερισμού εξουσίας μεταξύ των Κομμάτων. Κατά τη δική μου άποψη η ΕΔΚ λειτουργεί και συμπεριφέρεται ανάλογα με τα συμφέροντα εκείνων που εκπροσωπεί και στην ουσία εκείνων που καταβάλουν χρήματα και στηρίζεται η ζωή της… 30 Δήμοι καταβάλουν στην ΕΔΚ σχεδόν €1 εκατομμύριο ετησίως ως συνεισφορά… Ο κάθε Δήμος δίνει ως συνεισφορά 0,4% επί των εσόδων του προηγούμενου οικονομικού έτους. Πχ ο Δήμος Στροβόλου τα τελευταία έτη δίνει περίπου €70 – 80.000 ετησίως.»

Στρόβολος

 

In the news
post-image Διεθνη

Η Γαλλία ξεκινάει τον φορολογικό πόλεμο κατά των Google, Apple, Facebook και Amazon

Την απόφαση της Γαλλίας να προχωρήσει στη φορολόγηση των μεγάλων ψηφιακών επιχειρήσεων, χωρίς να περιμένει μια ευρωπαϊκή συναίνεση επί του θέματος, δηλώνει με συνέντευξή...
Load More