Sunday, June 15, 2025
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result
Home Κυπρος

Απάντηση Υπουργείου Μεταφορών στην ΠΟΒΕΚ για την Λεωφ. Ν. Παττίχη

by Aftodioikisi
August 28, 2020
A A
Share this...

Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, έχει μελετήσει την ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ, η οποία παραλήφθηκε στις 26 Αυγούστου 2020. Παραβλέποντας το έντονα απαξιωτικό ύφος της, τόσο για το Υπουργείο όσο και για τους λειτουργούς του, αναφέρει τα ακόλουθα:

Ο σχεδιασμός για τη Λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη έτυχε μεγάλης δημοσιότητας και οι τοποθετήσεις τόσο του Υπουργείου όσο και των καταστηματαρχών έχουν παρουσιαστεί επανειλημμένα. Ιδιαίτερα στην τελευταία δημόσια διαβούλευση στον Δήμο Λεμεσού στις 19 Αυγούστου 2020 στην παρουσία δημοτών ήταν ξεκάθαρες οι τοποθετήσεις αυτές ώστε να μπορεί να κρίνει ο κάθε παρευρισκόμενος κατά πόσο αυτές προήγαγαν την οδική ασφάλεια ή την εμπορικότητα του δρόμου.

Τα τελευταία δέκα χρόνια η Κύπρος έχει πετύχει σημαντική βελτίωση στο επίπεδο οδικής ασφάλειας τόσο στους αυτοκινητόδρομους, όσο και στους υπεραστικούς δρόμους με μείωση στους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους που φτάνει το 50%. Δεν έχει, όμως, επιτευχθεί αντίστοιχη μείωση στους αστικούς δρόμους, όπου οι αντιδράσεις των επηρεαζόμενων συχνά οδηγούν σε καθυστερήσεις στην προώθηση των απαραίτητων έργων για βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Το Υπουργείο και οι λειτουργοί του δεν λαμβάνουν αποφάσεις με βάση «εμμονές», αλλά με βάση την αντικειμενική και τεκμηριωμένη αξιολόγηση των δεδομένων και τεχνικών χαρακτηριστικών του κάθε δρόμου ξεχωριστά. Η Λεωφόρος Νίκου και Δέσποινας Παττίχη δεν αποτελεί έναν αποκλειστικά εμπορικό δρόμο στον οποίο προσέρχονται όσοι επιθυμούν να εξυπηρετηθούν από τα καταστήματα και άλλες εμπορικές αναπτύξεις.

Πρόκειται για δρόμο πρωταρχικής σημασίας ο οποίος εξυπηρετεί 34,000 οχήματα ημερησίως από τα βόρεια προάστια και ορεινές περιοχές της Λεμεσού προς/από το κέντρο της πόλης. Σε αυτόν παρατηρούνται σωρεία παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με κύριες τις παράνομες δεξιές και διαγώνιες στροφές, τις οποίες δεν μπορεί κανένας να αμφισβητήσει και οι οποίες συχνά οδηγούν σε οδικές συγκρούσεις.

Κατά τις διαβουλεύσεις δόθηκε η ευκαιρία να εισακουστούν όλοι οι επηρεαζόμενοι. Εκτός από τους καταστηματάρχες που αντιτίθενται έντονα στη κατασκευή της κτιστής διαχωριστικής νησίδας, όλοι οι άλλοι, κάτοικοι, δημότες, εργαζόμενοι, ευάλωτοι χρήστες, κ.λπ. συμφωνούν με την κατασκευή της.

Τα δεδομένα με βάση τα οποία τεκμηριώθηκαν οι αποφάσεις των εμπλεκομένων Υπουργείων προέρχονται από την αξιολόγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δρόμου, τους κυκλοφοριακούς φόρτους και επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας. Αντίθετα, οι μελέτες που εκπονήθηκαν επί πληρωμή εκ μέρους των καταστηματαρχών, βασίστηκαν σε Δελτία Τύπου της Αστυνομίας, χωρίς να ληφθούν υπόψη τα πιο πάνω για την εκτίμηση της επικινδυνότητας, όπως αυτή καθορίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία. Κατά την τελευταία δημόσια διαβούλευση, ήταν πρόδηλη η αδυναμία τεκμηρίωσης της θέσης των μελετητών ότι οι νησίδες ευθύνονται για την πρόκληση αυξημένου αριθμού θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων στους δρόμους όπου τοποθετούνται. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι κατά τη δημόσια διαβούλευση, ο Σύμβουλος Καθηγητής Συγκοινωνιολόγος των καταστηματαρχών, αφού ενημερώθηκε για τα χαρακτηριστικά της Λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη και αντιλήφθηκε το είδος της νησίδας που πρόκειται να τοποθετηθεί, συμφώνησε ότι αυτό αποτελεί μια καλή προσωρινή λύση.

Στην ανακοίνωση της η ΠΟΒΕΚ προβαίνει σε διάφορους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς. Παρατίθεται αριθμός δρόμων στους οποίους υπάρχει κεντρική διαχωριστική νησίδα και όπου το 2020 είχαν συμβεί 14 θανατηφόρες ή σοβαρές οδικές συγκρούσεις, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σε δρόμους με κτιστές κεντρικές διαχωριστικές νησίδες παρατηρούνται περισσότερα δυστυχήματα παρά σε άλλους δρόμους. Η πρακτική της επιλογής μόνο συγκεκριμένων δεδομένων από το σύνολο, ώστε να υποστηριχθεί μια άποψη, δεν είναι αντικειμενική και συχνά οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, επιχειρείται να παρουσιαστεί η νησίδα ως η αιτία των οδικών συγκρούσεων, ενώ στην πραγματικότητα μια οδική σύγκρουση συχνά οφείλεται σε αριθμό παραγόντων. Από εξέταση των δεδομένων των οδικών συγκρούσεων που αναφέρονται στην ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ, διαπιστώθηκε ότι οι 6 αφορούσαν μοτοσυκλετιστές που οδηγούσαν αμελώς, από τους οποίους οι 5 δεν φορούσαν προστατευτικό κράνος, οι 4 αφορούσαν πεζούς από τους οποίους οι 3 διασταύρωναν τον δρόμο χωρίς την δέουσα προσοχή και ο ένας χτυπήθηκε από όχημα σε διάβαση πεζών, οι 3 αφορούσαν οδηγούς/επιβάτες οχημάτων, από τους οποίους οι 2 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ/ναρκωτικών ουσιών, χωρίς να φορούν ζώνη ασφαλείας και του τρίτου ανακόπηκε η πορεία ενώ διεκπεραίωνε δεξιά στροφή σε φώτα τροχαίας. Η 14η οδική σύγκρουση αφορούσε οδηγό λεωφορείου ο οποίος καταπλακώθηκε από το λεωφορείο του ενώ βρισκόταν έξω από αυτό σε σταθμό λεωφορείων.

Είναι λυπηρό μετά από επανειλημμένες συναντήσεις, επιτόπου επίσκεψη και δημόσια διαβούλευση διάρκειας πέραν των τεσσάρων ωρών στην παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Βουλευτών, Δημάρχων, καταστηματαρχών, οργανωμένων συνόλων και ενδιαφερομένων δημοτών να θεωρείται ότι όλα έγιναν για «το θεαθήναι», επειδή οι καταστηματάρχες δεν κατάφεραν να αποδείξουν την ορθότητα των θέσεων τους, τις οποίες συνεχίζουν να υποστηρίζουν πεισματικά, επιδιώκοντας διαιώνιση της απαράδεκτης υφιστάμενης κατάστασης που επικρατεί στον δρόμο αυτό.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι στη Λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη σήμερα υπάρχει συνεχόμενη λευκή γραμμή στον κεντρικό άξονα, η οποία, με βάση τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, δεν επιτρέπεται να διακόπτεται σε καμμιά περίπτωση. Η τοποθέτηση της κεντρικής διαχωριστικής νησίδας δεν διαφοροποιεί το νομικό πλαίσιο του δρόμου, αλλά το επιβάλλει, εμποδίζοντας τις παρανομίες, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και της λειτουργικότητας του δρόμου αυτού για όλους τους χρήστες του.


Share this...
Το παλιό ΓΣΠ ξαναγεννιέται - Νέα εποχή για την καρδιά της Λευκωσίας

Νέα πνοή στο ιστορικό ΓΣΠ

June 15, 2025
Ενεργοποίηση εφαρμογής ‘SafeCY’ για εντοπισμό του πλησιέστερου καταφυγίου Πολιτικής Άμυνας

Ενεργοποίηση εφαρμογής ‘SafeCY’ για εντοπισμό του πλησιέστερου καταφυγίου Πολιτικής Άμυνας

June 14, 2025

Λεωφόρος Δημήτρη Χριστόφια στο Δήμο Λευκωσίας

June 14, 2025

Έμπρακτη στήριξη του κεντρικού Κράτους ζητούν οι Δήμοι της Αμμοχώστου

June 14, 2025
Μακαρίου: Συνάντηση Βαφεάδη με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. Λευκωσίας

Μακαρίου: Συνάντηση Βαφεάδη με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. Λευκωσίας

June 14, 2025
Εργασίες

Κλειστή η πρόσβαση στην οδό Ταμασού από την οδό Τσερίου στον Στρόβολο

June 13, 2025

Recent News

  • Νέα πνοή στο ιστορικό ΓΣΠ
  • Ενεργοποίηση εφαρμογής ‘SafeCY’ για εντοπισμό του πλησιέστερου καταφυγίου Πολιτικής Άμυνας
  • Λεωφόρος Δημήτρη Χριστόφια στο Δήμο Λευκωσίας
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.