Μόνο λίγοι δεν είναι όσοι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μια πρόσφατη εφεύρεση που φέρει την υπογραφή κολοσσών όπως η Tesla. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική, όπως αποδεικνύει μια πληθώρα στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης μιας φωτογραφίας από το μακρινό 1912.
Σε αυτή απεικονίζεται μια γυναίκα να ποζάρει μπροστά από ένα αυτοκίνητο και να κρατάει στο χέρι της ένα καλώδιο φόρτισης. Πρόκειται για το μοντέλο Columbia Electric Victoria Phaeton, ένα ηλεκτρικό μοντέλο που πρωτοπαράχθηκε το 1905 και σύμφωνα με ένα φυλλάδιο της εταιρείας Columbia Electric Vehicles, το ΙΧ ήταν τόσο διάσημο που έγινε γρήγορα… sold out.
Η εταιρεία το παρουσίασε ως το «εξυπνότερο, γρηγορότερο και πιο αξιόπιστο ελαφρύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είχε παραχθεί έως τότε». Ενσωμάτωνε μια μπαταρία 24 κελιών, σύστημα μετάδοσης κίνησης με τρεις μπροστινές ταχύτητες και δύο για την όπισθεν, ενώ μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως και 24 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, δεν υπήρχε τιμόνι ή πεντάλ γκαζιού, μιας και για τον έλεγχο της ταχύτητας φρόντισε ένας μοχλός, ενώ ενσωματώνονταν δύο πεντάλ για τα φρένα, ένα για τη στάθμευση και ένα για τις ανάγκες επιβράδυνσης.
Δίπλα στο αυτοκίνητο στη φωτογραφία υπάρχει ένας φορτιστής, δεν μοιάζει σε τίποτα με τους σημερινούς. Πρόκειται για έναν ανορθωτή τόξου υδραργύρου (mercury-arc valve), μια τεχνολογία που εφευρέθηκε στις αρχές του 1900 και μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα από το δίκτυο σε συνεχές ρεύμα που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των μπαταριών του αυτοκινήτου.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του 1900 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ επιλέγονταν κυρίως από τους εύπορους πολίτες. Το 1900 οι ταξινομήσεις ΙΧ στις ΗΠΑ ήταν 4.192 εκ των οποίων πάνω από τα 1.500 χρησιμοποιούσαν ηλεκτρική ενέργεια.