Την εκτίμηση ότι για να επιτύχει το Υφυπουργείο Τουρισμού πρέπει να ξεκινήσει από μηδενική βάση, να μεταβεί στην ηλεκτρονική προώθηση και να έχει προϋπολογισμό ανάλογο της συνεισφοράς του τουρισμού στην οικονομία της Κύπρου, εξέφρασε ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας Γιάννης Καρούσος.
Όπως ανέφερε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Καρούσος «το Υφυπουργείο Τουρισμού δημιουργήθηκε μετά από δεκαετίες προσπαθειών και από απαίτηση της τουριστικής βιομηχανίας, η οποία αποτελεί τη βασικότερη βιομηχανία της Κύπρου. Ωστόσο για να επιτύχει το Υφυπουργείο θα πρέπει να αφήσει πίσω του ό,τι έχει σχέση ή θυμίζει τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, να ξεκινήσει από μηδενική βάση, χτίζοντας γερά θεμέλια και δίνοντας το μήνυμα ότι πραγματικά υπάρχει μια νέα αρχή».
Πρόσθεσε ότι ο ίδιος προτείνει διάφορες προτάσεις για επιτυχία του Υφυπουργείου Τουρισμού, αρχίζοντας από το Υπουργείο Οικονομικών από το οποίο πρέπει να «απαιτήσει προϋπολογισμό ανάλογο της σημασίας και της συνεισφοράς του τουρισμού στην οικονομία της Κύπρου για να υλοποιήσει την Εθνική Στρατηγική Τουρισμού, η οποία απαιτεί δισεκατομμύρια επενδύσεων σε θέματα τουρισμού και υποδομών».
Σύμφωνα με τον κ. Καρούσο «σήμερα ο τουρισμός συνεισφέρει περίπου 3 δισεκατομμύρια από τα 19 δις. του ΑΕΠ της Κύπρου, που αντιπροσωπεύει ποσοστό περίπου 16%. Ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού είναι 55 εκατομμύρια εκ των οποίων η πλειοψηφία διανέμεται σε μισθούς και λειτουργικά έξοδα ενώ τα χρήματα αυτά αντιπροσωπεύουν πολύ λιγότερο από 1% (0,0065%) από τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού που είναι περίπου 8 δισεκατομμύρια».
Ο τουρισμός συνέχισε ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας «με άμεση συνεισφορά στο ΑΕΠ ύψους 16%, αξίζει σίγουρα υψηλότερο προϋπολογισμό σε μια τουριστική χώρα. Σύμφωνα με την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό θα απαιτηθεί επένδυση από το κράτος περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι και το 2030 σε σχεδιασμούς, έργα τουριστικών υποδομών και για δημιουργία νέων τουριστικών εμπειριών».
Μεταξύ άλλων ο κ. Καρούσος προτείνει «μεταφορά του Υφυπουργείου στην ηλεκτρονική προώθηση και προβολή και την αξιοποίηση «έξυπνων» τρόπων προώθησης, αφού οι παραδοσιακές στερεότυπες μέθοδοι έχουν ξεπεραστεί. Με τη συνεργασία ειδικών θα πρέπει άμεσα να καταρτιστεί ένα στρατηγικό πλάνο ηλεκτρονικής προώθησης και νέου branding και ακολούθως να προκηρυχθεί διαγωνισμός για ανάθεση της υλοποίησης του (πλάνου) από εξειδικευμένους στο τομέα αυτό».
Ο Δήμαρχος εισηγήθηκε όπως «δοθεί ένα ποσό ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος για την ηλεκτρονική προώθηση και το branding, ποσό που θα πρέπει να αυξάνεται κάθε χρόνο σε σταθερό ποσοστό επί των εσόδων του τουρισμού. Εάν η Κύπρος πετύχει να έχει εκατομμύρια ακόλουθους στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε κάθε μήνυμα και κάθε ανάρτηση θα φθάνει σε δεκάδες εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου».
Ανάμεσα στις προτάσεις του Δημάρχου Αγίας Νάπας είναι και η εκπαίδευση και εισηγείται όπως «το Υφυπουργείο αναλάβει τις ανάλογες πρωτοβουλίες ώστε να «εκπαιδεύσει» τους πολίτες και τους επιχειρηματίες για τη σημασία του τουρισμού. Ακόμα πρέπει να συμπεριληφθεί στα σχολεία, μάθημα τουριστικής συνείδησης για να δοθεί το μήνυμα στα παιδιά για τη σημασία του τουρισμού».
Όπως είπε ο κ. Καρούσος «το Υφυπουργείο Τουρισμού θα πρέπει να καταρτίσει ένα σχέδιο εκτάκτου ανάγκης (contingency plan) το οποίο να αξιοποιείται σε περίπτωση κρίσης. Δυστυχώς σήμερα είμαστε εξαρτημένοι από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και έχουμε κακή εμπειρία από το παρελθόν» είπε και σημείωσε πως «η αβεβαιότητα για το Brexit και αρκετοί άλλοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μας αναγκάζουν να είμαστε σε ετοιμότητα».
Ο τουρισμός που διαθέτει η Κύπρος, σημείωσε «έχει αποδειχθεί πως είναι υπερ αρκετός για την ανάπτυξη της οικονομίας. Με την λειτουργία του Υφυπουργείου Τουρισμού οι προσδοκίες όλων είναι υψηλές» είπε και ευχήθηκε στο «ό,τι καλύτερο στο νέο Υφυπουργό Σάββα Περδίο, τον οποίο θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την υλοποίηση των στόχων του Υφυπουργείου».
(ΚΥΠΕ