Πιο επιτυχημένη από πέρσι, θα είναι η φετινή τουριστική χρονιά, εκτιμά η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Επαρχίας Αμμοχώστου, σύμφωνα με τον Διευθυντή της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Αμμοχώστου Λάκη Αβρααμίδη, ο οποίος έκανε λόγο για πολύ ελπιδοφόρες ενδείξεις.
«Το 2017 ήταν μια πολύ επιτυχημένη χρονιά όσον αφορά τον τουρισμό για την ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου, αφού ξεπεράστηκε κατά πολύ το ένα εκατομμύριο επισκέπτες. Οι μέχρι στιγμής ενδείξεις για την άφιξη τουριστών στην περιοχή μας, είναι πολύ ελπιδοφόρες και ευελπιστούμε ότι το 2018 θα είναι καλύτερη χρονιά», είπε σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ.
Πρόσθεσε ότι «έχουμε ήδη ενδείξεις από ορισμένες αγορές, όπως τη Βρετανία και τη Γερμανία, για αυξημένο αριθμό τουριστών που θα επισκεφθούν την Κύπρο, ενώ έχουν αυξηθεί και οι αφίξεις από την Ελβετία. Ορισμένες μικρές αγορές όπως η Τσεχία και η Πολωνία άρχισαν να ανακάμπτουν και από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, διαφαίνεται ότι ο αριθμός των ατόμων που θα επισκεφθούν την ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου, από τις συγκεκριμένες χώρες, θα αυξηθεί κατά πολύ».
Ο κ. Αβρααμίδης ανέφερε ακόμα ότι «την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε συνεδρία της Εταιρείας κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε το πρόγραμμα για τη συμμετοχή της επαρχίας Αμμοχώστου σε διάφορες εκθέσεις τουρισμού που θα πραγματοποιηθούν εντός του 2018. Συζητήθηκαν επίσης σκέψεις για διοργάνωση εκδηλώσεων και άλλων ενεργειών που θα αναληφθούν με στόχο την προβολή της ελεύθερης επαρχίας Αμμοχώστου».
Αφού ανέφερε ότι «από τις 24 – 27 Ιανουαρίου αντιπροσωπεία της ΕΤΑΠ Αμμοχώστου συμμετείχε στην τουριστική έκθεση του Δουβλίνου στην Ιρλανδία», σημείωσε πως «η Ιρλανδία ήταν πάντοτε μια πολύ καλή αγορά για την Κύπρο και ιδιαίτερα για την επαρχία Αμμοχώστου. Το γεγονός ότι μετά από αρκετά χρόνια ξεκίνησαν απευθείας πτήσεις από το Δουβλίνο προς Λάρνακα και Πάφο, μας χαροποιεί και ευελπιστούμε στην απορρόφηση ενός μεγάλου αριθμού επισκεπτών από τη συγκεκριμένη χώρα».
Ο κ. Αβρααμίδης εξέφρασε την ικανοποίηση και ευαρέσκεια της Εταιρείας “για την έναρξη απευθείας πτήσεων μεταξύ Ιρλανδίας – Κύπρου” και ευχήθηκε «να φτάσουμε τις παλιές καλές εποχές πριν από 8 περίπου χρόνια, όταν επισκέπτονταν το νησί μας 70 περίπου χιλιάδες Ιρλανδοί. Ωστόσο ο αριθμός αυτός, ακριβώς λόγω της μη ύπαρξης απευθείας πτήσεων, έπεσε το 2016 στις τρεις χιλιάδες άτομα».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε πως «το ίδιο διάστημα που διεξαγόταν η τουριστική έκθεση στο Δουβλίνο, λάμβανε χώρα και η μεγάλη τουριστική έκθεση της Ζυρίχης στην Ελβετία, ωστόσο προτιμήσαμε να συμμετάσχουμε στην έκθεση της Ιρλανδίας, με στόχο να καταφέρουμε να πάρουμε μέρος του μεγάλου αριθμού τουριστών που επισκέπτονταν την Κύπρο πριν από χρόνια».
Αναφερόμενος στην ελβετική αγορά, ο κ. Αβρααμίδης σημείωσε πως «είναι μια αγορά που επισκέπτεται καθαρά την επαρχία Αμμοχώστου. Ευελπιστούμε ότι με τις απευθείας πτήσεις που άρχισε να πραγματοποιεί από την Κύπρο συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία προς Ζυρίχη και Γενεύη, θα είναι πιο εύκολη η κάθοδος τουριστών από την Ελβετία. Σχεδιάζουμε εντός των επόμενων μηνών να πραγματοποιήσουμε ειδική εκδήλωση στη χώρα αυτή, είτε ως ΕΤΑΠ Αμμοχώστου είτε σε συνεργασία με τον ΚΟΤ, με στόχο την προβολή της επαρχίας μας».
Σε άλλη ερώτηση, απάντησε πως αντιπροσωπεία της ΕΤΑΠ Αμμοχώστου θα συμμετάσχει στις εκθέσεις που θα γίνουν μεταξύ 13 – 19 Φεβρουαρίου στην Πράγα και τη Στοκχόλμη, στην έκθεση γάμου που θα πραγματοποιηθεί το Μάρτιο στο Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας και στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις στο Βερολίνο, τη Μόσχα, το Κίεβο, το Ντουμπάϊ και το Λονδίνο.
Σημείωσε ακόμα ότι «η ΕΤΑΠ Αμμοχώστου έχει περιορίσει τη συμμετοχή της σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις και θα διοργανώσει διάφορες εκδηλώσεις, είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, θα προχωρήσει στη διεξαγωγή εκστρατειών σε διάφορες χώρες, με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και διοργανωτές ταξιδίων, ενώ ανάλογα με τις εξελίξεις, προγραμματίζονται άλλες ενέργειες στο Λίβανο και την Ουκρανία».
Σύμφωνα με τον κ. Αβρααμίδη, μεταξύ των ενεργειών που θα υλοποιηθούν από την Εταιρεία για προώθηση της επαρχίας είναι και η έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων στα Αγγλικά, τα Γερμανικά και τα Ρωσικά. Ακόμα, πρόσθεσε, θα αυξηθεί το κονδύλι που διατέθηκε πέρσι για συγκεκριμένη εκστρατεία που διοργανώθηκε στα social media και είχε μεγάλη απήχηση, με στόχο η εκστρατεία αυτή να επαναληφθεί και φέτος.
(ΚΥΠΕ/ΦΖ/ΜΜ)