Wednesday, July 6, 2022
10 °c
Nicosia
11 ° Sat
10 ° Sun
10 ° Mon
9 ° Tue
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result

Η Λεωφόρος Ελλάδος θα πρέπει να ενώνει και όχι να χωρίζει – Γράφει ο Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης

by Aftodioikisi
July 19, 2019
Reading Time: 1 min read
A A
Λεωφόρος Ελλάδος
12
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το ζήτημα των Ρυθμιστικών Σχεδίων -και ειδικότερα της Λεωφόρος Ελλάδος– μας έχει απασχολήσει για μεγάλο διάστημα. Έχω ήδη τοποθετηθεί δημόσια ουκ ολίγες φορές και έχω εκφράσει την άποψή μου τόσο εντός Δημοτικού Συμβουλίου όσο και μέσα από σχετική αρθρογραφία.

Ο σχεδιασμός που παρουσιάστηκε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και στη Δημόσια Παρουσίαση (Παλιά Ηλεκτρική, 14 Μαρτίου 2018) περιελάμβανε κτιστή διαχωριστική νησίδα. Η πρόνοια της κτιστής διαχωριστικής νησίδας παρέμεινε βασικό στοιχείο του σχεδιασμού από το 2000 που πρωτοσχεδιάστηκε το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Λεωφόρου. Για δύο δεκαετίες δηλαδή θεωρείτο η “βέλτιστη” λύση έστω και αν αγνοούσε σύγχρονες Ευρωπαϊκές Οδηγίες, χωρίς καμία ουσιαστική διαφοροποίηση. Αυτή τη “ξαναζεσταμένη” λύση είναι που επέμεναν να υιοθετήσουμε.

Σε συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 16 Ιανουαρίου 2019, η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβούλιο ψήφισε υπέρ της ανάπλασης χωρίς διαχωριστική νησίδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άτομα με αναπηρίες: οδικός χάρτης και νομοσχέδιο – Του Βαλεντίνου Φακοντή, Βουλευτή ΑΚΕΛ Πάφου

Λιμάνι Λατσιού: Ιστορική αναδρομή και η σημασία του διά μέσου των αιώνων

Είχα εκφράσει από τότε την άποψη ότι το παράδειγμα της Λεωφόρου Ελλάδος πρέπει να αποτελέσει εφαλτήριο για μια ευρύτερη συζήτηση για εκσυγχρονισμό στους σχεδιασμούς, δεν μπορούν να εξετάζονται Ρυθμιστικά Σχέδια μονοθεματικά αγνοώντας τις χρήσεις και τις Πολεοδομικές ζώνες των αξόνων τους.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να κινδυνολογήσουν για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και να συνδέσουν τη Λεωφόρο Ελλάδος με τη Λεωφόρο Τσερίου του Δήμου Στροβόλου, ως έργα που χωρίς νησίδα δεν πρόκειται να προχωρήσουν. Και ενώ όλα τα αρμόδια τμήματα και αρκετοί τοπικοί παράγοντες επέμεναν σε ένα αναχρονιστικό σχεδιασμό, ο Δήμος Στροβόλου έκανε το αυτονόητο, ζήτησε τη συμβουλευτική άποψη διεθνούς οίκου. Κίνηση που όφειλε να προηγηθεί και στην περίπτωση της Λεωφόρου Ελλάδος προτού δοθούν εντολές να προχωρήσουν οι μελέτες.

Η εν λόγω μελέτη παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Στροβόλου αλλά και στους Υπουργούς Εσωτερικών και Μεταφορών, Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, Τμήμα Δημοσίων Έργων και στην Αστυνομία. Η μελέτη παρουσιάστηκε από το βρετανικό οίκο κυπριακών συμφερόντων “Markides Associates“.

Καταρχήν να εντοπίσουμε τις παραδοχές της μελέτης για την υφιστάμενη κατάσταση στη Λεωφόρο Τσερίου που σε μεγάλο βαθμό συνταυτίζονται με τη Λεωφόρο Ελλάδος:

  • Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια
  • Τα σταθμευμένα οχήματα παρεμποδίζουν τους πεζούς
  • Φτωχός οδικός φωτισμός
  • Συνυπάρχουν ποικιλία χρήσεων
  • Ποικιλομορφία στον τρόπο οικοδομικής ανάπτυξης
  • Ανάπτυξη καταστημάτων στα ισόγεια των οικοδομών
  • Αυξημένη εμπορική κίνηση
  • Είναι εύκολα αντιληπτός ο παραλληλισμός των παραδοχών σε σχέση και με τη Λεωφόρο Ελλάδος.

H μελέτη επισημαίνει πως γενικότερα οι κεντρικές νησίδες αποθαρρύνουν την κινητικότητα των πεζών, μειώνουν την εμπορικότητα και ενθαρρύνουν τις αυξημένες ταχύτητες.

Η μελέτη αναζητά μια εναλλακτική προσέγγιση από τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς. Σε αντίθεση με το να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο πώς να λύσει το κυκλοφοριακό -όπως έκαναν οι προηγούμενες μελέτες- δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο να επανεξεταστεί ο ευρύτερος σχεδιασμός για να καταστεί μια πόλη βιώσιμη για όλους τους χρήστες.

Απαιτείται ένα περιβάλλον, το οποίο να προωθεί το περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου και λεωφορείου, την κοινωνικοποίηση, να προσφέρει ψυχαγωγία και να παρακινεί την εμπορικότητα.

Ορισμένα από τα μέτρα που η μελέτη προτείνει:

  • Μείωση ανώτατων ορίων ταχυτήτων (κάτω από 50km)
  • Σχεδιασμός ποδηλατικών διαδρομών
  • Προτεραιότητα στο λεωφορείο σε συγκεκριμένα σημεία
  • Δημιουργία χώρων στάθμευσης με σύνεση και μέτρο που να εξυπηρετούν την περιοχή

Όσο αφορά την κεντρική νησίδα η μελέτη επισημαίνει πως γενικότερα οι κεντρικές νησίδες:

  • αποθαρρύνουν την κινητικότητα των πεζών
  • μειώνουν την εμπορικότητα
  • ενθαρρύνουν τις αυξημένες ταχύτητες.

Η Λεωφόρος Ελλάδος θα πρέπει να είναι ο δρόμος που ενώνει την κοινότητα και τους ανθρώπους και όχι να τους χωρίζει.

Τα όσα αναφέρονται στη μελέτη -και από όσα έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής- δικαιώνουν τις ανησυχίες τόσο του Δημοτικού Συμβουλίου Πάφου όσο και των επηρεαζομένων. Οφείλουμε να εναρμονιστούμε -επιτέλους- με σύγχρονα πρότυπα του εξωτερικού και μακριά από αγκυλώσεις και αναχρονιστικές μεθόδους να σχεδιάζουμε τις πόλεις μας για τον άνθρωπο και όχι για τα οχήματα.

Είχα την έντονη άποψη και εξακολουθώ να την έχω και γι’αυτό τάχθηκα από την πρώτη στιγμή εναντίον στο σχεδιασμό που θα “εγκλώβιζε” μια πόλη για τα επόμενα χρόνια. Η αδιάλλακτη και αδικαιολόγητη στάση τοπικών παραγόντων αλλά και των αρμόδιων τμημάτων να υιοθετηθεί “τυφλά” μια αναχρονιστική και προβληματική λύση καταρρέει μέσα και από μελέτη τεχνοκρατών(να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη μελέτη τεχνοκρατών που εξάγει παρόμοια συμπεράσματα). Αυτό αποδεικνύει περίτρανα ότι σοβαρά ζητήματα τέτοιου βεληνέκους και φύσης δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ούτε με προχειρότητα αλλά ούτε και με εμμονές. Ας προβληματιστούμε τι θα συνέβαινε αν το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τον αναχρονιστικό σχεδιασμό και προχωρούσαμε σε κατασκευή του έργου (όπως πολλοί επέμεναν) παρουσιαζόταν αυτή η μελέτη που αποδεικνύει τις αρνητικές -ίσως μη αναστρέψιμες- επιπτώσεις που θα είχε στην περιοχή.

Είναι ιστορική υποχρέωση όλων μας να δημιουργήσουμε μια νέα, σύγχρονη πόλη που να ανταποκρίνεται στο πνεύμα των καιρών και να εκφράζει με αμεσότητα τις προσδοκίες της κοινωνίας. Να συνθέσουμε, να δυναμώσουμε, να αλλάξουμε εποχή, να εμβαθύνουμε τη Δημοκρατία. Να δώσουμε φωνή και ρόλο στην Κοινωνία των πολιτών. Ήρθε ξανά η ώρα να κοιτάξουμε δίπλα μας, να θυμηθούμε για ποιούς αγωνιζόμαστε και ποιούς οφείλουμε να εκπροσωπούμε. Στόχος μας πρέπει να είναι η Λεωφόρος Ελλάδος να είναι δρόμος που να ενώνει την κοινότητα και τους ανθρώπους και όχι να τους χωρίζει, να παραμείνει -και να ενδυναμωθεί- ως κύριος εμπορικός άξονες και όχι ως απλά μια δίοδος αυτοκινήτων.

Τα αρμόδια τμήματα οφείλουν να επανεξετάσουν ευρύτερα τους άξονες με τους οποίους σχεδιάζουν και υλοποιούν έργα, ας είναι η Λεωφόρος Τσερίου (και Ελλάδος) το εφαλτήριο μιας νέας εποχής.

Ο Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης είναι δημοτικός σύμβουλος Πάφου

Tags: Κωνσταντίνος ΛετυμπιώτηςΛεωφόρος Ελλάδος
Share12TweetSend

Opinion

Άτομα με αναπηρίες: οδικός χάρτης και νομοσχέδιο – Του Βαλεντίνου Φακοντή, Βουλευτή ΑΚΕΛ Πάφου

Το χαμόγελο της Μόνα Λίζα – Γράφει ο Άντρος Γ. Καραγιάννης, Δήμαρχος Δερύνειας

Ας μη χαμογελούσες, ρε Βασίλη μου, τόσο γλυκά! – Της Ζήνας Λυσάνδρου-Παναγίδη, Δημάρχου Λευκονοίκου

Τα νεκρά δέντρα δίνουν ζωή – Γράφει ο Άντρος Γ. Καραγιάννης, Δήμαρχος Δερύνειας

online

Νέο είδος πουλιού εντοπίστηκε στη χερσόνησο Ακρωτηρίου

Αντιδράσεις από Ελληνοαμερικανούς Βουλευτές για πιθανή πώληση F-16 στην Τουρκία

Το ρούβλι αποδυναμώνεται

Εξήντα ώρες εν πλω για την επίσημη πρώτη της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας

Highlights

Xειρουργική επέμβαση μετά από αδιαθεσία ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω

Διευθυντής ΥΠΕΣ για μεταναστευτικό: Ξεχείλισε η δεξαμενή και πλημμυρίζει ολόκληρη τη χώρα

Χωρίς αποτέλεσμα η σύσκεψη για τον κατώτατο μισθό

Στις 5 Φεβρουαρίου η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας

Trending

Δημοι

Ά. Καραγιάννης: Η διαφορετική διάσταση του πολέμου στην Ουκρανία και η παρέμβαση του στις Βρυξέλλες

by aftodioikisi editor
July 6, 2022
Δημοι

Ο Δήμος Ύψωνα και το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας παρουσιάζουν… Τους Γαμπρούς της Ευτυχίας

by aftodioikisi editor
July 5, 2022
Κυπρος

Υπογραφή σύμβασης δημόσιων επιβατικών μεταφορών της Τηλλυρίας

by Aftodioikisi
July 5, 2022
Κυπρος

Xειρουργική επέμβαση μετά από αδιαθεσία ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω

by Aftodioikisi
July 5, 2022

Recent News

  • Ά. Καραγιάννης: Η διαφορετική διάσταση του πολέμου στην Ουκρανία και η παρέμβαση του στις Βρυξέλλες
  • Ο Δήμος Ύψωνα και το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας παρουσιάζουν… Τους Γαμπρούς της Ευτυχίας
  • Υπογραφή σύμβασης δημόσιων επιβατικών μεταφορών της Τηλλυρίας
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT