Thursday, February 9, 2023
10 °c
Nicosia
11 ° Sat
10 ° Sun
10 ° Mon
9 ° Tue
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result

Η Προσωπικότητα και οι Αξίες του Επιτυχημένου Πολιτικού

by Aftodioikisi
August 21, 2016
Reading Time: 1 min read
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Η μελέτη διεξήχθη στην Νέα Υόρκη, διαδικτυακά, από τον Νίκο Αντωνιάδη, σύμβουλο σε θέματα Πολιτικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και είναι μέρος μιας μεγαλύτερης μελέτης που διεξάγεται σε θέματα που αφορούν το Πολιτικό Μάρκετινγκ.

Πολιτικό Μάρκετινγκ – Γιατί η Κύπρος το έχει ανάγκη!

Η παρούσα μελέτη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως μια πρώτη βάση, και ως ένα σημαντικό εργαλείο από τους πολιτικούς της Κύπρου, οι οποίοι καλούνται να κάνουν μια γιγαντιαία προσπάθεια αποκατάστασης της εμπιστοσύνης, η οποία έχει χαθεί και συνεχώς κινείται πτωτικά. Καλούνται όσο ποτέ άλλωτε, να μελετήσουν, να εκπαιδευτούν και να  αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα μελετών και ερευνών όπως την παρούσα, ειδικά αυτή την περίοδο που οι αξίες αμφισβητούνται έντονα στη χώρα μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «κατά συνείδηση ψήφος» και το βελούδινο διαζύγιο… – Του Φοίβου Νικολαΐδη

Ψηφίζουμε για την Κύπρο – Γράφει ο Άντρος Κυπριανού

Επίσης, η μελέτη αυτή μπορεί να καθορίσει τις κατευθυντήριες γραμμές, τον σκελετό χάραξης στρατηγικής και πολιτικής ενός πολιτικού στην Κύπρο, μέσα από την «φωνή» των πολιτών / ψηφοφόρων, οι οποίοι είναι αυτοί που αποφασίζουν κατά πόσο (οι πολιτικοί τους) αξίζουν ή όχι να βρίσκονται στα ψηλά σκαλοπάτια των εξουσιών του κράτους.

Η Προσωπικότητα ενός Πολιτικού

Μέσα από την διεθνή βιοβλιογραφία και έρευνα σχετικά με τους παράγοντες που αποτελούν την προσωπικότητα ενός πολιτικού, αλλά και τις αξίες τις οποίες καλείται να έχει σήμερα ένας πολιτικός, πιο κάτω παρουσιάζονται αυτοί οι παράγοντες όπως έχουν διαφανεί από τις διάφορες μελέτες και αφορούν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας αλλά και των αξιών που καλείται να έχει ένας πετυχημένος, (δηλαδή αποδεκτός από τον κόσμο), πολιτικός.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι τα ρούχα, το ντύσιμο γενικά, κάνει μια τεράστια διαφορά σε σχέση με ότι σκέφτονται οι άνθρωποι για εμάς, πολλές φορές χωρίς καν να μας γνωρίζουν ή με τρόπους που δεν θα μπορούσαμε καν να φανταστούμε (Orakcioglu & Fletcher 2013).

Σύμφωνα με τον Richard Zeoli (2014), όταν βλέπουμε διασημότητες, μεταξύ αυτών και πολιτικούς, να μιλούν στην τηλεόραση ή στο κοινό, φαίνονται τόσο άνετα που μας κάνει να αναρωτηθούμε αν είναι μεγάλοι ομιλητές, ή απλά γεννήθηκαν έτσι. Η απάντηση που δίνεται στην ίδια έρευνα είναι ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των αποτελεσματικών ομιλητών έχουν εκπαιδευτεί να είναι έτσι, με την τέχνη της δημόσιας ομιλίας να έχει αναπτυχθεί για πρώτη φορά από τους αρχαίους Έλληνες (Zeoli  2014).
Άλλη μελέτη έδειξε ότι, για να πετύχει κάποιος στην πολιτική πρέπει να αποδείξει την ανθεκτικότητα / ελαστικότητα του, να έχει καλές αναλυτικές ικανότητες, να έχει την ικανότητα να εκπροσωπεί τους ψηφοφόρους του και να είναι συναισθηματικά σταθερός (Cass Business School, UK, (2014).

Οι Αξίες ενός Πολιτικού

Οι κοινωνικές αξίες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος του πολιτισμού μας και προσδιορίζουν τη σταθερότητα (ή όχι) της κοινωνίας μας, παρέχοντας γενικές κατευθυντήριες γραμμές για την κοινωνική συμπεριφορά.

Σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήχθη από το Κέντρο Ερευνών Pew (2008), το 52% των πολιτών δήλωσε ότι είναι «απολύτως απαραίτητο» ένας πολιτικός ηγέτης να είναι Τίμιος / Ειλικρινής και το 44% είπε ότι είναι «πολύ σημαντικό», καθιστώντας το ως το πιο περιζήτητο χαρακτηριστικό στους πολιτικούς ηγέτες.

Αξίες όπως τα θεμελιώδη δικαιώματα, ο πατριωτισμός, ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, η θυσία για το κοινό καλό, η πίστη στην ισότητα, η πίστη στη Δημοκρατία είναι επίσης στοιχεία – οδηγοί της συμπεριφορά μας με πολλούς τρόπους, είναι τα κριτήρια που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν για να εκτιμήσουν την καθημερινή τους ζωή, να οργανώσουν τις προτεραιότητες τους και να επιλέξουν εναλλακτικές πορείες δράσης (Cass Business School, UK, (2014).

Σύμφωνα με τον Shalom Η Schwartz (2012), τα επιτεύγματα ως αξία, είναι ο ορισμός ενός στόχου, μια προσωπική επιτυχία, και όπως ορίζεται εδώ, τα επιτεύγματα τονίζουν επίδειξη ικανοτήτων, λαμβάνοντας έτσι την κοινωνική έγκριση. Επίσης, ο ίδιος ερευνητής, ανέφερε πως η ασφάλεια, η αρμονία και η σταθερότητα της κοινωνίας, (όπως η οικογενειακή και εθνική ασφάλεια) είναι μια επίσης πολύ σημαντική αξία.

Μια άλλη έρευνα κατέγραψε ότι, η κοινωνική θέση, το κύρος, ο έλεγχος και η κυριαρχία πάνω στους ανθρώπους και τους πόρους, η εξουσία γενικά, αντιμετωπίζεται επίσης ως αξία  (Kathleen M. 2010).

Στόχοι της έρευνας – Περιεχόμενο του ερωτηματολογίου

Βασικός στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει κατά πόσο τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και των αξιών ενός πολιτικού στην Κύπρο, όπως έχουν εξευρεθεί από διάφορες ακαδημαϊκές μελέτες ανά το παγκόσμιο, είναι εξίσου σημαντικά για τους Κύπριους, και αν ναι, σε ποιο βαθμό.

Παράλληλα, η έρευνα εξέτασε κατά πόσον υπάρχουν επιπλέον παράγοντες που οι Κύπριοι θεωρούν σημαντικούς και τέλος ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες να καταγράψουν (ανεξαρτήτως πολιτικής ή κομματικής προτίμησης), το όνομα ενός πολιτικού, σε Κύπρο ή εξωτερικό, το οποίο κατά την άποψη τους πληροί αυτά τα χαρακτηριστικά (της Προσωπικότητας στη δεύτερη ενότητα και των Αξιών στην τρίτη ενότητα αντίστοιχα).

Μεθοδολογία Έρευνας

Τα στοιχεία λήφθηκαν μέσω ερωτηματολογίου (Βλ. Ερωτηματολόγιο), το οποίο συμπληρώθηκε από ενήλικες, άντρες και γυναίκες άνω των 18 ετών με δικαίωμα ψήφου στην Κύπρο και απαντήθηκαν κατά την περίοδο 23 Φεβρουαρίου – 2 Απριλίου 2015.

Το βασικό ερωτηματολόγιο της έρευνας στηρίκτηκε στην κλίμακα Likert, που είναι ευρέως μια γνωστή προσέγγιση για απαντήσεις κλίμακας, έχοντας ως στόχο τον προσδιορισμό του επιπέδου της σημαντικότητας σχετικά με τα χαρακτηριστικά που παρουσιάστηκαν (5 Πολύ Σημαντικό, 4 Σημαντικό, 3 Όχι πολύ σημαντικό, 2 Λίγο σημαντικό, 1 Καθόλου σημαντικό).

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η παρούσα έρευνα εξέτασε παράλληλα κατά πόσον υπάρχουν επιπλέον παράγοντες που οι Κύπριοι θεωρούν σημαντικούς, μέσα από ανοικτές ερωτήσεις στη δεύτερη ενότητα (Προσωπικότητα) και στην τρίτη ενότητα (Αξίες) και οι ερωτηθέντες είχαν την ευκαιρία να αναφέρουν το όνομα ενός πολιτικού, ο οποίος κατά την άποψη τους πληροί αυτά τα χαρακτηριστικά (της Προσωπικότητας και των Αξιών αντίστοιχα).

Το γεγονός ότι δόθηκε πλήρης ελευθερία στους ερωτηθέντες να απαντήσουν, καταγράφοντας «μακριά από τις όποιες πολιτικές ή/και κομματικές προτιμήσεις, το όνομα που επιθυμούν», θεωρείται ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, γιατί οι πλείστες έρευνες που διεξάγονται στον τόπο μας είναι καθοδηγούμενες, δηλαδή δίνεται στους πολίτες / ψηφοφόρους μια λίστα με ονόματα για να επιλέξουν, με αποτέλεσμα η κατάξη να γίνεται με βάση τις επιλογές των κομμάτων ή των διαφόρων συνεργασιών και όχι με βάση την ελεύθερη βούληση του απλού πολίτη, βούληση που πηγάζει μέσα από όλο το φάσμα της πολιτικής ζωής και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ του κάθε πολιτικού!

Ίσως τώρα, αυτή να είναι και η καταλληλότερη περίοδος για οριζόντια ψηφοφορία, μια και οι πολίτες, στην πλειοψηφία τους φαίνονται έτοιμοι για το νέο αυτό μέτρο που συζητείται.

Οργάνωση της Μελέτης
Τα ερωτηματολόγια αποστάληκαν διαδικτυακά σε ένα δείγμα ενηλίκων, αντρών και γυναικών, ηλικίας άνω των 18 ετών. Ένα τυχαίο δείγμα του συνολικού πληθυσμού που έχει δικαίωμα ψήφου στην Κύπρο, κλήθηκε να απαντήσει στα ερωτήματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω διά μέσου link που στάληκε με e-mail και μέσω των κοινωνικών δικτύων. Το ερωτηματολόγιο ήταν απλό στη χρήση του και δεν διαρκούσε πέραν των δύο λεπτών για να απαντηθεί.

Στάληκε πρόσκληση σε 1300 άτομα και απαντήθηκαν τα 350* (26.9%).

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κυπριακής Δημοκρατίας για τις τελευταίες εκλογές του 2013, οι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι ήταν 545,491. Στατιστικά, το επίπεδο εμπιστοσύνης (confidence level) ήταν στο 85% και το περιθώριο στατιστικού λάθους στο +- 3.85%. Τα στοιχεία από τα ερωτηματολόγια μεταφράστηκαν σε αριθμητικούς κώδικες από αναλύσεις σε πρόγραμμα υπολογιστή Excel (ακολουθούν οι Συνοπτικοί Πίνακες).

Βασικά Συμπεράσματα

–      Όπως ήταν αναμενόμενο, εκείνοι που νοιάζονται περισσότερο για τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, είναι οι οικογενειάρχες, ηλικίας 35-44 και 45-54 (Βλ. Πίνακες Α1 & Α3), κάτι πολύ φυσιολογικό μιας και είναι τα άτομα που έχουν και την μεγαλύτερη ευθύνη να μεγαλώσουν και να διαπαιδαγωγήσουν τη νέα γενιά.

–      Τόσο στην παρούσα έρευνα, όσο και σε άλλες έρευνες, διαφαίνεται το ψηλό ποσοστό ανεργίας (11.04%) – (Πίνακας Α5).

–      Παρόλο που τα νεαρότερα σε ηλικία άτομα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πολύ περισσότερο από άτομα άλλων ηλικιών, εντούτοις, το χαμηλό ποσοστό απαντήσεων από νεαρές ηλικίες, κυρίως 18-24 (8.82%) και 25-34 (10.59%) όπως φαίνεται στον πίνακα Α1, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά ότι κανένας πολιτικός στην Κύπρο δεν έχει καταφέρει να ελκύσει τη βάση της νεολαίας, η οποία, όπως έδειξαν και άλλες έρευνες, η νεολαία νοιάζεται πολύ λίγο για τα κοινά, με τα απανωτά κτυπήματα στους πολιτικούς θεσμούς να την απομακρύνει όλο και περισσότερο.

–      Η δύναμη, η εξουσία, ο πλούτος γενικά, δεν είναι σημαντικός παράγοντας και πέραν του 60% στην Κύπρο το θεωρεί από «όχι πολύ σημαντικό» μέχρι «καθόλου σημαντικό» δείχνοντας καθαρά πως ο κόσμος δεν νοιάζεται για το τι δύναμη έχει ένας πολιτικός (Βλ. Πίνακα 2).

 

Του Νίκου Αντωνιάδη
 
Ο Νίκος Αντωνιάδης είναι Σύμβουλος Πολιτικού Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας και μέλος του Αμερικανικού Συνδέσμου Πολιτικών Συμβούλων (AAPC). Είναι Υποψήφιος Διδάκτορας στο Πολιτικό Μάρκετινγκ και έχει προταθεί για τα Αμερικανικά Βραβεία Μάρκετινγκ 2016 (ΑΜΑ) για την δημιουργία του Μοντέλου Μέτρησης της Πολιτικής Ανταγωνιστικότητας & Απόδοσης.
Tags: ΕπικοινωνίαΠολιτικό Μάρκετινγκ
ShareTweetSend

Opinion

Η «κατά συνείδηση ψήφος» και το βελούδινο διαζύγιο… – Του Φοίβου Νικολαΐδη

Ψηφίζουμε για την Κύπρο – Γράφει ο Άντρος Κυπριανού

Κανένας εφησυχασμός μέχρι τις κάλπες και της δεύτερης Κυριακής – Γράφει ο Πανίκος Λεωνίδου

Η αποτυχία της κυβέρνησης στα ενεργειακά και η επόμενη μέρα – Του Νεοκλή Συλικιώτη

online

Η Total Energies κατέγραψε τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία της

Το ιστορικό Δημαρχείο του Αμβούργου μέσα από τον φακό του David Altrath

Προκήρυξη Διαγωνισμού για τον σχεδιασμό λογοτύπου για τον Επαρχιακό Οργανισμό Αυτοδιοίκησης Λεμεσού

Στο Κίεβο μεταβαίνει η ηγεσία Κομισιόν και Συμβουλίου εν όψει της Συνόδου Κορυφής ΕΕ

Highlights

Νέο στεγαστικό σχέδιο για την περιτοιχισμένη πόλη της Λευκωσίας

O Χαράλαμπος Προύντζος o Υπ. Οικονομικών του Μαυρογιάννη

Ο Δήμος Λευκωσίας στηρίζει την εκστρατεία για παροχή στήριξης στους σεισμόπληκτους σε Τουρκία και Συρία

Αποφάσισε ποιόν θα ψηφίσει στον δεύτερο γύρο ο Νίκος Νουρής

Trending

Κυπρος

Νίκο Χριστοδουλίδη επιλέγει να ψηφίσει ο Ιωνάς Νικολάου

by Aftodioikisi
February 9, 2023
Γιωρκάτζης
Δημοι

Ο Δήμαρχος Λευκωσίας χαιρετίζει τις αποφάσεις για το νέο στεγαστικό σχέδιο

by Aftodioikisi
February 9, 2023
Κυπρος

Μέχρι τις 9 το βράδυ το αργότερο η προσέλευση για την τελετή ανακήρυξης νέου ΠτΔ

by Aftodioikisi
February 8, 2023
Δήμο Λευκωσίας
Δημοι

Νέο στεγαστικό σχέδιο για την περιτοιχισμένη πόλη της Λευκωσίας

by Aftodioikisi
February 8, 2023

Recent News

  • Νίκο Χριστοδουλίδη επιλέγει να ψηφίσει ο Ιωνάς Νικολάου
  • Ο Δήμαρχος Λευκωσίας χαιρετίζει τις αποφάσεις για το νέο στεγαστικό σχέδιο
  • Μέχρι τις 9 το βράδυ το αργότερο η προσέλευση για την τελετή ανακήρυξης νέου ΠτΔ
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
 

Loading Comments...