Ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός πολιτών επιλέγει να κάνει ηλεκτρονικές παραγγελίες για την αγορά διαφόρων εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα τα Κυπριακά Ταχυδρομεία να κατακλύζονται καθημερινά από πληθώρα μικροδεμάτων και συστημένων επιστολών, των οποίων η παραλαβή γίνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Τέτοια είναι η αύξηση του αριθμού των μικροδεμάτων και συστημένων αντικειμένων, που καταγράφεται, αρχής γενομένης από το 2015, ώστε το Ταχυδρομείο αναζητεί επιλογές αυτοματοποίησης της διεκπεραίωσης της εργασίας διαχωρισμού τους.
Αποδέκτες περίπου 14.500 μικροδεμάτων και συστημένων επιστολών, βάρους μέχρι δύο κιλά, είναι καθημερινά τα Κυπριακά Ταχυδρομεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των μικροδεμάτων προέρχεται από την Κίνα και την Σιγκαπούρη. Οι περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες αφορούν σε είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρονικά αντικείμενα, εξαρτήματα κ.λπ.
Με στόχο την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του κοινού, η διεύθυνση των Κυπριακών Ταχυδρομείων δρομολογεί την αγορά ειδικής μηχανής για αυτοματοποίηση της διεκπεραίωσης του διαχωρισμού των ταχυδρομικών αντικειμένων και της έκδοσης ειδοποιήσεων προς τους παραλήπτες.
«Στόχος μας είναι η μείωση του χρόνου παράδοσης, από τις τέσσερις στις δύο εργάσιμες ημέρες με την άφιξη ενός μικροδέματος ή επιστολής», ανέφερε στην Aftodioikisi οι Παύλος Παυλίδης, υποδιευθυντής στα Κυπριακά Ταχυδρομεία και Σωφρόνης Τσιάρτας, πρώτος ταχυδρομικός επιθεωρητής.
Η διεύθυνση των Ταχυδρομείων έχει ήδη, δρομολογήσει τη διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού προσφορών για την αγορά ειδικού εξοπλισμού διαχείρισης ταχυδρομικών αντικειμένων έναντι δαπάνης €1,2 εκατ. «Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση στην τεχνολογία και στο μέλλον», ανέφεραν τα δύο ταχυδρομικά στελέχη, προσθέτοντας «ότι οι σχεδιασμοί είναι όπως, ως το ερχόμενο καλοκαίρι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, να τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα». «Οι συνθήκες και οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν διαφοροποιηθεί εντελώς», συνέχισαν, «ο όγκος του παραδοσιακού ταχυδρομείου μειώθηκε σημαντικά και το ζητούμενο είναι να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στην παροχή νέων υπηρεσιών και με αυτό τον γνώμονα δραστηριοποιούμαστε».
Στο μεταξύ, σε ένα συναφές πλαίσιο, ικανοποιητική κρίνεται από τη διεύθυνση των Κυπριακών Ταχυδρομείων, η ανταπόκριση του κοινού, όσον αφορά στη χρήση μιας νέας υπηρεσίας, που εγκαινιάστηκε αρχές του 2019. Πρόκειται για την υπηρεσία με την ονομασία PROμηθέας Proactive Track and Trace, φιλοσοφία της οποίας είναι ότι ο παραλήπτης δεν αναζητεί το αντικείμενο στην πορεία του μέχρι να φτάσει στον προορισμό του, αλλά εισάγοντας τον κωδικό του δίνει οδηγίες ώστε να ενημερώνεται αναφορικά με το σημείο που βρίσκεται και όταν φτάσει στον προορισμό του, ο αποστολέας ή παραλήπτης ενημερώνεται, με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή στην ηλεκτρονική του διεύθυνση.
Αντωνία Λαμπράκη