Έτοιμοι ακόμη και να χαθεί το ευρωπαϊκό κονδύλι για τα έργα ανακατασκευής/ανάπλασης της οδού Μισιαούλη και Καβάζογλου, στη Λεμεσό, δηλώνουν ΠΟΒΕΚ και καταστηματάρχες της περιοχής, οι οποίοι θεωρούν καταστροφικό το σχεδιασμό που έγινε και προειδοποιούν με δυναμικά μέτρα αν δεν εισακουστούν οι εισηγήσεις τους.
Σε διάσκεψη Τύπου, το βράδυ της Τετάρτης, ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας ανέφερε πως η βασική ανάγκη για χώρους στάθμευσης κατά μήκος του δρόμου δεν ικανοποιείται από το σχεδιασμό που προτάθηκε και έχει εγκριθεί για συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
“Σήμερα όπως είναι δρόμος, με τα κακά του τα χάλια, έχει δυνατότητα για 500 χώρους στάθμευσης ενώ δίνονται στα σχέδια μόλις 80 με 90 χώροι στάθμευσης”, είπε ο κ.Μουστάκας, προσθέτοντας πως οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο δρόμο (κυρίως συνεργεία αυτοκινήτων, ελαστικών, ξυλουργία) έχουν ανάγκη από χώρους στάθμευσης, τόσο πελατών όσο και για φορτοεκφορτώσεις.
Είναι ζητήματα, συνέχισε, που δεν λειτούργησαν στην σκέψη αυτών που έκαναν τους σχεδιασμούς, “με μια ρομαντική διάθεση, να κάνουν ένα δρόμο με ποδηλατόδρομο και ανθώνες, που δεν συνάδουν με τις πραγματικές ανάγκες”.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μουστάκα, δεν εισακούστηκαν οι εισηγήσεις της οργάνωσης και των καταστηματαρχών προς το Δήμο Λεμεσού “επειδή έφτασαν και πήραν τις αποφάσεις τους και δεν τολμούν να πουν ότι έκαναν λάθος και να πάνε προς τα ταμεία της ευρωπαϊκής ένωσης και να ζητήσουν αλλαγές”.
“Εμείς δηλώνουμε επίσημα πως δεν μας απασχολεί αν θα χαθεί το κονδύλι για την Μισιαούλη και Καβάζογλου. Αν είναι να γίνει ένας δρόμος για να καταστρέψει 140 επιχειρήσεις και άλλους κάτοικους του δρόμου, ας μην γίνει”, συμπλήρωσε.
Προειδοποίησε δε πως σε περίπτωση που δεν ανταποκριθεί θετικά ο Δήμος, οι καταστηματάρχες θα μεταβούν στα αρμόδια Υπουργεία ως πρώτο βήμα, ενώ είναι διατεθειμένοι να εμποδίσουν την έναρξη των όποιων εργασιών.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των επηρεαζόμενων, Ζαχαρίας Αθανασιάδης, ανέφερε πως οι καταστηματάρχες βρέθηκαν προ τετελεσμένων αποφάσεων, χωρίς να ζητηθεί η άποψη τους και χωρίς να υπάρξει διαβούλευση, όπως προβλέπεται από την ίδια την ΕΕ.
“Όταν ενημερωθήκαμε προσπαθήσαμε να συζητήσουμε με το Δημαρχείο αλλά στην πραγματικότητα βρήκαμε πόρτες κλειστές, γιατί μας άκουσαν για το θεαθήναι αλλά καμιά αλλαγή δεν έγινε”, είπε και υποστήριξε πως, παρά τις προδιαγραφές που θέτει η ΕΕ, υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές “ώστε να εξυπηρετηθούν και οι καταστηματάρχες, να βρεθούν οι χώροι στάθμευσης που απαιτούνται και να ικανοποιηθεί η ΕΕ και να μην χαθούν τα χρήματα”.
“Έχουμε προτείνει πολλές αλλαγές αλλά η τακτική που ακολουθείται από τους τεχνικούς συμβούλους του δημαρχείου είναι αρνητική”, συμπλήρωσε.
Ο κ.Αθανασιάδης σημείωσε ακόμη πως, αν και υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και ήδη έχουν χαθεί 3,5 μήνες “με υπαιτιότητα του Δημαρχείου”, υπάρχει ακόμη χρόνος για να γίνουν αποδεκτές αλλαγές στο σχεδιασμό, “φτάνει να υπάρχει καλή θέληση και από την άλλη πλευρά”.
Υπενθυμίζεται πως το όλο έργο έχει κατ` αρχήν εγκριθεί για συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, και συγκεκριμένα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη”, στον άξονα προτεραιότητας “Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα”.
(ΚΥΠΕ/ΣΚ/ΓΧΡ)