Η έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς είναι η συνέχιση της μάχης για μια παιδεία με επίκεντρο τον άνθρωπο αλλά και τον τόπο. Προσδοκούμε και είμαστε διατεθειμένοι να εργαστούμε για μια παιδεία που αφενός θα δώσει στο κάθε άτομο τα εφόδια για να ανταπεξέλθει στο εγχώριο, εθνικό, αλλά και διεθνές περιβάλλον και αφετέρου, θα ενισχύσει έναν κοινό κορμό αντιλήψεων και μια κοινή οπτική γωνία τα οποία εδράζονται στην εθνική και κρατική μας ταυτότητα.
Με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων, έχω διαμορφώσει ένα σχέδιο 40 καινοτόμων και στοχευμένων δράσεων για την αναδιαμόρφωση και ενίσχυση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ενδεικτικά, προτείνω μεταξύ άλλων τα εξής:
Με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων, έχω διαμορφώσει ένα σχέδιο 40 καινοτόμων και στοχευμένων δράσεων για την αναδιαμόρφωση και ενίσχυση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ενδεικτικά, προτείνω μεταξύ άλλων τα εξής:
- Δημιουργία Εθνικού Εκπαιδευτικού Συμβουλίου όπου χαράσσονται κατευθυντήριες γραμμές της Εκπαίδευσης
- Δράσεις και Δομές για ενίσχυση του ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ
- Διαμόρφωση συστημάτων αξιολόγησης (σχολική μονάδα, μαθησιακοί και κοινωνικοί άξονες)
- Αναβάθμιση των υποδομών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
- Στρατηγική ενίσχυσης υπηρεσιών ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
- eLearning – Εγκατάσταση πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης για σύγχρονη και ασύγχρονη μάθηση
- Ψηφιακό Περιεχόμενο (eLearning Interactive Content)
- Ανάπτυξη διαδραστικών ψηφιακών μαθημάτων που αφορούν μαθήματα κορμού
- Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο που να είναι συμβατό με σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες όπως Ψηφιακά Παιχνίδια Μάθησης (Digital Game-Based Learning) κτλ.
- Ευαισθητοποίηση και αγωγή στο περιβάλλον, στην κλιματική αλλαγή και άλλες δράσεις που αφορούν την ανάγκη για διαμόρφωση αειφόρου περιβάλλοντος
- Ενίσχυση της ρομποτικής
- Αξιοποίηση της τεχνικής νοημοσύνης (ΑΙ) και της μηχανικής μάθησης (ML) στην μάθηση
- Προώθηση της αγωγής με τις προσεγγίσεις STEAMΕ (STEAM +Entrepreneurship)
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού (digital literacy) δηλαδή πως να προσεγγίζουν πληροφορίες (ειδικά διαδικτυακές πληροφορίες). Η Κύπρος καταγράφει χαμηλές επιδόσεις.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε αναλυτικά όλες τις προτάσεις μου για την παιδεία που θέλουμε να οικοδομήσουμε.
Στην Κύπρο του 21ου αιώνα, η παιδεία πρέπει να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο. Και να δημιουργήσει τις συνθήκες για την εξέλιξη της κοινωνίας και τη δημιουργία πολιτών με έγνοια πρωτίστως για το συλλογικό καλό, την ιστορική συνέχεια και την ταυτότητα.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους.