Η ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας στους δρόμους της Λεμεσού είναι καθημερινό φαινόμενο. Ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής τα οχήματα σε συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων. Ως αποτέλεσμα, πολύτιμες εργατοώρες χάνονται, καύσιμα σπαταλούνται, το περιβάλλον επιβαρύνεται, δημιουργούνται θέματα ασφάλειας και η ποιότητα ζωής των πολιτών υποβαθμίζεται.
Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη μας, έχουμε παρουσιάσει ένα πλαίσιο στοχευμένων προτάσεων:
1. Δημιουργία Φορέα υλοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
2. Μελέτη κατασκευής του βόρειου παρακαμπτήριου σε τρεις φάσεις.
3. Προώθηση μελετών εφαρμογής και κατασκευής του παρακαμπτηρίου του ιστορικού κέντρου Αγίας Φύλας.
4. Ανασχεδιασμό και κατασκευή της οδού Αγίας Φύλας και τη σύνδεσή της με Μακαρίου και Θεσσαλονίκης.
5. Εφαρμογή της υπηρεσίας Park & Ride σε κομβικά σημεία της πόλης.
6. Δημιουργία κυκλικής διαδρομής λεωφορείων σε συγκεκριμένες οδούς.
7. Δημιουργία λεωφορειολωρίδων για σύντομες, γρήγορες και πυκνές διαδρομές λεωφορείων από τις γειτονιές σε κύριες αρτηρίες.
8. Σύστημα μονοδρομήσεων σε συγκεκριμένες οδούς με τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.
9. Εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του ΣΒΑΚ στο κέντρο της πόλης, κατάργηση διαμπερών κινήσεων και επέκταση πεζοδρόμων.
10. Ανάπλαση της Ακταίας Οδού σε γραμμικό πάρκο, χωρίς διακίνηση αυτοκινήτων, με διέλευση τραμ και μέσων μικροκινητικότητας, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, e-scooters και ηλεκτρικά πατίνια.
11. Μελέτη δημιουργίας τραμ.
12. Η δημιουργία πράσινων λεωφόρων για πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες άλλων μέσων μικροκινητικότητας. Δημιουργία τριών πράσινων διαδρομών που να συνδέουν τις γειτονιές της πόλης, μέσω της μετατροπής υφιστάμενων δρόμων σε μονόδρομο ή πεζόδρομο, με ποδηλατολωρίδες και παράλληλη φύτευση με στόχο τη δημιουργία σκίασης.
13. Δημιουργία μπλε διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες μήκους 30km. Η μπλε διαδρομή θα συνδέει τον αρχαιολογικό χώρο Κουρίου με τον αρχαιολογικό χώρο Αμαθούντας. Η διαδρομή θα διαπερνά τον ευκαλυπτώνα, βορείως της Αλυκής.
14. Εφαρμογή συστήματος Call on Demand.
15. Υιοθέτηση τεχνολογιών και εφαρμογών στο πλαίσιο μιας έξυπνης πόλης.
Έχουμε στη φαρέτρα μας εργαλεία όπως το ΣΒΑΚ που, ενώ έχει εκπονηθεί από το 2019 και προέβλεπε δαπάνες ύψους €40 εκατ. ετησίως, ελάχιστα είδαμε να υλοποιούνται. Ένα Σχέδιο με συνολικό προϋπολογισμό €400 εκατ. που θα έδινε «ανάσες» στην πόλη.
Θέλουμε μια πόλη χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση, με καλύτερη συνδεσιμότητα και σύγχρονες υποδομές που να επιτρέπουν εναλλακτικούς τρόπους διακίνησης. Θέλουμε μια Λεμεσό χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι που είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς. Δυναμικά και αποφασιστικά, με σχέδιο και προτάσεις, μεθοδικά και μελετημένα.
Ο Γιάννης Αρμεύτης είναι ανεξάρτητος υποψήφιος Δήμαρχος Λεμεσού