Συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφειάδη, είχαν την Πέμπτη, 12 Ιουνίου, οι δύο Αντιδήμαρχοι του Δήμου Λευκωσίας, ο Αντιδήμαρχος Λευκωσίας Χρύσανθος Φάκας και ο Αντιδήμαρχος Αγλαντζιάς Ανδρέας Κωνσταντίνου, καθώς και αντιπροσωπεία των δημοτικών ομάδων ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και ΕΛΑΜ, με αντικείμενο τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Λεωφόρο Μακαρίου. Η συνάντηση έγινε και στην παρουσία υπηρεσιακών του Υπουργείου.
Όπως δήλωσε στην ιστοσελίδα της ΑυτοδιοίκησηCY ο κ. Φάκας, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκε αναλυτικά τόσο η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και η πρόταση του δημάρχου Λευκωσίας.
Η πρόταση που υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, και την οποία παρουσίασε η αντιπροσωπεία στον Υπουργό, προνοεί την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των ιδιωτικών οχημάτων τις καθημερινές, από τις 07:00 το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ. Για τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα, προτείνεται η διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος ελεγχόμενης κυκλοφορίας, επιτρέποντας την πρόσβαση μόνο σε λεωφορεία και εξουσιοδοτημένα οχήματα.
Όπως ανέφερε ο κ. Φάκας, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στηρίχθηκε και σε ποιοτικές μελέτες που παρουσιάστηκαν σε αυτό. Οι μελέτες αυτές καταδεικνύουν πως τόσο οι πολίτες όσο και οι επιχειρηματίες εκφράζουν έντονη ανησυχία για τη δυσκολία πρόσβασης και στάθμευσης στο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε η αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αυτή η κατάσταση λειτουργεί αποτρεπτικά για τους επισκέπτες, μετατοπίζοντας την εμπορική δραστηριότητα προς τα προάστια και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ο Αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι υπήρξε ομοφωνία μεταξύ των δημοτικών ομάδων που συμμετείχαν στη συνάντηση, και πως η κοινή τους έκκληση προς τον Υπουργό ήταν να στηρίξει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Επιπλέον η αντιπροσωπεία ζήτησε από τους αρμόδιους φορείς να στηρίξουν έμπρακτα το εμπορικό οικονομικό κέντρο της Λευκωσίας με πράξεις και κίνητρα διότι ο Δήμος Λευκωσίας έκανε ήδη την μεγάλη αναζωογόνηση, εκπόνησε το σχέδιο περιοχής που προσέλκυσε πολλές οικιστικές μονάδες αλλά την ίδια ώρα όλοι οι δρόμοι οδηγούν τους Λευκωσιάτες με μεγάλη ευκολία στα εμπορικά κέντρα ενώ δυσκολεύονται να προσεγγίσουν την λεωφόρο Μακαρίου με τις όλες ρυθμίσεις.
Επιπλέον με την απόφαση του ΔΣ θα υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση σε πέραν των 1000 θέσεων ΧΣ σε οργανωμένους ΧΣ ( Μνασιάδου, Μπουμπουλίνας, παλιό ΓΣΠ κ.α.)
Όπως δήλωσε, στόχος είναι η ενίσχυση του εμπορικού και οικονομικού χαρακτήρα του ιστορικού κέντρου της Λευκωσίας, καθώς και η διευκόλυνση της πρόσβασης των Λευκωσιατών στους χώρους στάθμευσης και τους εμπορικούς δρόμους.
Ο κ. Φάκας τόνισε ακόμη ότι το γενικότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας αποτελεί θέμα σοβαρού προβληματισμού και ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης ζητήθηκαν από τους αρμόδιους φορείς τεκμηριωμένες εισηγήσεις και προτάσεις για την επίλυσή του.
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
Σε σχέση με τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκούς πόρους, διευκρίνισε ότι η αντιπροσωπεία εξήγησε στον Υπουργό πως το έργο κατασκευάστηκε σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό, ο οποίος υιοθετούσε σε μεγάλο βαθμό τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.
Η αντιπροσωπεία των ΔΣ ανέφερε ότι η αναβάθμιση της Λεωφόρου Μακαρίου ήταν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αναζωογόνηση της περιοχής και όχι αποκλειστικά για τον συγκεκριμένο δρόμο. Για τον λόγο αυτόν, εκτιμούν ότι δεν τίθεται θέμα παραβίασης των ευρωπαϊκών όρων χρηματοδότησης.
Η αντιπροσωπεία μετέφερε επίσης την άποψη ότι η τρέχουσα κατάσταση δεν δικαιολογεί την κινδυνολογία που, όπως ανέφερε ο κ. Φάκας, προέρχεται από ορισμένες φωνές που έχουν αντίθετη άποψη στην απόφαση του Συμβουλίου με τις οποίες έχουμε διαφορετική άποψη.
Επόμενα βήματα
Ο Δήμος Λευκωσίας, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, εντός των επόμενων ημερών θα αποστείλει επισήμως το σχετικό αίτημα στον αρμόδιο κυκλοφοριακό φορέα, συνοδευόμενο από την πλήρη περιγραφή της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Το αίτημα θα σταλεί και στον Αρχηγό της Αστυνομίας, προκειμένου να ληφθεί η απαιτούμενη έγκριση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 5 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην απόφαση για επαναφορά της κυκλοφορίας στη Μακαρίου, με τη συμμετοχή πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων που τάσσονται υπέρ της διατήρησης του πεζόδρομου. Περισσότερες πληροφορίες για τη διαμαρτυρία μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.