Wednesday, July 16, 2025
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result
Home Δημοι

Οδική ασφάλεια στην πρωτεύουσα – Επτά εισηγήσεις από τον Δήμο Λευκωσίας

by Aftodioikisi
September 30, 2019
Reading Time: 1 min read
A A
Share this...

Στην επόμενη συνεδρία του το Δημοτικό Συμβούλιο θα μελετήσει ένα ολοκληρωμένο υπόμνημα για τη οδική ασφάλεια στην πρωτεύουσα που περιλαμβάνει συγκεκριμένους επτά άξονες προτάσεων. Οι προτάσεις αυτές έχουν ήδη αποσταλεί στους αρμόδιους κρατικούς και πολιτικούς φορείς.

Όπως αναφέρει ο Δήμος, το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα, αυτή τη φορά του ανάπηρου δημότη μας, Μιχάλη (Μίσιου) Σεβαστίδη, που διακινείτο με τροχοκάθισμα στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στο Καϊμακλί, ανέδειξε για μια ακόμα φορά προβλήματα όπως,

· απουσία συλλογικής συνείδησης/νοοτροπία σε σχέση με την στάθμευση στα πεζοδρόμια

· έλλειψη χώρων στάθμευσης στις γειτονιές ως αποτέλεσμα μιας Πολεοδομικής πολιτικής (ένα διαμέρισμα – ένας χώρος στάθμευσης και η διάσταση μεταξύ των πραγματικών χώρων που απαιτούνται για γραφειακές χρήσεις σε σχέση με αυτές που προνοούν τα τοπικά σχέδια),που δεν κατάφερε να προβλέψει και να δώσει λύσεις στις πραγματικές ανάγκες.

· έλλειψη ικανοποιητικού συστήματος δημόσιων μεταφορών και καθυστερήσεις στην εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας.

· έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για καταπολέμηση του φαινομένου της αλόγιστης και παράνομης στάθμευσης, ιδιαίτερα πάνω στα πεζοδρόμια.

Ως διορθωτικές ενέργειες ο Δήμος έχει προχωρήσει σε σειρά μέτρων ή/και εισηγήσεων:

Α) Εισήγηση: Αλλαγή νοοτροπίας

Επιβάλλεται να προχωρήσουμε σε Παγκύπρια διαφημιστική εκστρατεία διαφώτισης, με κρατική χρηματοδότηση, που να επικεντρώνεται στην ανάδειξη των δυσμενών συνεπειών της παράνομης στάθμευσης.

Β ) Εισήγηση: Αύξηση χώρων στάθμευσης

Τα θέματα των απαιτήσεων σε χώρους στάθμευσης , ανά μονάδα κατοικίας ή γραφείων θα πρέπει να επαναξιολογηθούν κατά την επερχόμενη αναθεώρηση των Τοπικών Σχεδίων με τρόπο ώστε οι απαιτήσεις να συνάδουν με τις πραγματικές ανάγκες.

Γ) Εισήγηση: Κατάλληλη κατασκευή οδών και πεζοδρομίων

Ο Δήμος τα τελευταία δέκα τουλάχιστον χρόνια αναγνωρίζοντας μεταξύ άλλων και τις ανάγκες κατάλληλης κατασκευής οδών και πεζοδρομίων, έθεσε σε εφαρμογή μελέτες που υπήρχαν αφού τις εκσυγχρόνισε, για δημιουργία κατάλληλων υποδομών σε όλη την πόλη με έμφαση στις γειτονιές.

Ο Δήμος Λευκωσίας, προσθέτει ότι, ”διαθέτουμε ήδη, από δανεισμό, πόρους 32 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή πεζοδρομίων, για ασφαλή διακίνηση πεζών και Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ), για μονοδρόμηση οδών και δημιουργία κόλπων και χώρων στάθμευσης επί της οδού και θεωρούμε ότι αυτό το μέτρο μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και επιβάλλεται να προωθηθεί κατά προτεραιότητα σε όλους τους Δήμους με κρατικά κονδύλια.”

Συγκεκριμένα σε διάφορες συνοικίες της πόλης κατά την περίοδο 2010-2018 έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα 144 δρόμοι μήκους 36 χιλιομέτρων και 160.000 τ/μέτρα πεζοδρόμια.

Επίσης ότι κατά την περίοδο 2019-2022 προγραμματίζεται η κατάλληλη κατασκευή οδών και πεζοδρομίων σε άλλους 150 δρόμους (24 χιλιόμετρα και 96.000 τ/μέτρα πεζοδρόμια).

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια καλούμε το Τμήμα Δημοσίων Έργων και το αρμόδιο Υπουργείο ΜΕΕ, να προβεί σε άμεση συντήρηση των δρόμων και πεζοδρομίων (κύριες Λεωφόροι και οδικές αρτηρίες) για τους οποίους έχουν ευθύνη συντήρησης, τονίζοντας ότι η κατάσταση τους είναι τέτοια που εγκυμονούνται κίνδυνοι για το κοινό. Κατά προτεραιότητα ζητούμε την συντήρηση και δημιουργία πεζοδρομίων στις Λεωφόρους Λάρνακος και Αμμοχώστου.

Δ) Εισήγηση: Δημιουργία Δημόσιων και Ιδιωτικών Χώρων Στάθμευσης

Παράλληλα για άμβλυνση των προβλημάτων στάθμευσης, πρόσθετα με τους υφιστάμενους Δημοτικούς Χώρους Στάθμευσης (Νταβίλα, Τρίπολι, Κωστάντζα, Ποδοκάταρο, Φανερωμένης, Λήδρας – Αριάδνης, Σόλωνος, Κωστή Παλαμά, Γρίβα Διγενή, Αγίου Αντωνίου, Δημοτικού Κολυμβητηρίου, Μάρκου Δράκου, Χαράλαμπου Μούσκου, Ευγενείας και Αντωνίου Θεοδότου), που διαθέτουν συνολικά 1600 θέσεις στάθμευσης, ο Δήμος σε συνεργασία με ιδιοκτήτες ιδιωτικών τεμαχίων έχει δημιουργήσει δημόσιους χώρους στάθμευσης εκτός οδού (Μυκόνου, Πενταδακτύλου, Σιμωνίδη, γωνία Πάργας και Κρανιδιώτη, γωνία Λάρνακος – Σαλαμίνος, Αγαπήνωρος, Αλάσιας) με συνολικά 360 θέσεις στάθμευσης.

Βρίσκονται υπό κατασκευή / διαμόρφωση και νέοι Δημοτικοί Χώροι Στάθμευσης στην Λ. Ομήρου (150 θέσεις) και ι στην οδό Τρικούπη (60 θέσεις), ενώ ο Δημοτικός Χώρος Στάθμευσης Τρίπολι έχει επεκταθεί κατά 100 θέσεις (από 220 σε 320 θέσεις).

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στο ευρύτερο αστικό εμπορικό κέντρο επί της οδού υπάρχουν συνολικά 2013 θέσεις στάθμευσης. Με δωρεάν επιτρεπόμενη στάθμευση 60 λεπτών 1311 θέσεις, 30 λεπτών 158 θέσεις συν 24 για οχήματα τροφοδοσίας, 46 για ΑΜΕΑ, 24 για ταξί και με τέλος στάθμευσης 1 και 2 ευρώ για μισή και μια ώρα αντίστοιχα, 450 θέσεις.

Πρόσθετα μέσα στα δημοτικά όρια, 190 ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης παρέχουν συνολικά 6723 θέσεις στάθμευσης,(94 από αυτούς με θέσεις για κάτω από 30 οχήματα δηλαδή σε οικόπεδα), ενώ ταυτόχρονα μεγάλες εταιρείες του τομέα παροχής υπηρεσιών έχουν δημιουργήσει, μετά από παραινέσεις μας, μεγάλους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης για το προσωπικό και τους πελάτες τους.

Ε) Εισήγηση: Αύξηση χρήσης των Δημοσίων Μεταφορών

Στον τομέα των δημόσιων μεταφορών ως Δήμος Λευκωσίας και βάσει του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), έχουμε υποβάλει επανειλημμένα συγκεκριμένες εισηγήσεις προς το κράτος, οι οποίες κινούνται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:

· Στη δημιουργία υποδομών μονοδρόμησης κύριων αξόνων και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.

· Στην αύξηση της συχνότητας και των δρομολογίων των λεωφορείων, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα κατά τη διαπραγμάτευση των νέων συμβάσεων για τις δημόσιες συγκοινωνίες.

· Στη δωρεάν χρήση των δημόσιων μεταφορών για κάποιο διάστημα

(ένα ή δύο χρόνια).

· Στη λειτουργία δικτύου Τραμ (σημειώνεται ότι ο Δήμος Λευκωσίας χρηματοδότησε εξ ολοκλήρου την τεχνοοικονομική μελέτη που εκπονήθηκε το 2015).

Πρωτοστατώντας, ο Δήμος έθεσε τα τελευταία δυο χρόνια στη διάθεση του κοινού δωρεάν, ένα δίκτυο 13 μικρών λεωφορείων. Τα μικρά λεωφορεία κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης ενώνοντας την εντός των τειχών πόλη με το σύγχρονο αστικό κέντρο μέσα από 2 διαδρομές, οι οποίες εκτελούνται καθημερινά, με συχνότητα 20 λεπτών, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ και προσφέρουν μια σειρά από νέας γενιάς υπηρεσίες, ειδική ιστοσελίδα με ενημέρωση της θέσης λεωφορείων σε πραγματικό χρόνο και χώρο για μεταφορά ποδηλάτου.

Σε πιλοτική βάση κλήθηκε αριθμός εργαζομένων στην εντός των τειχών πόλη για να σταθμεύουν δωρεάν σε διαθέσιμους Δημοτικούς Χώρους Στάθμευσης εκτός των τειχών και να μετακινούνται στην εντός των τειχών πόλη με το δίκτυο μικρών λεωφορείων. Δεν υπήρξε η ανταπόκριση που θα θέλαμε αλλά οι προσπάθειες συνεχίζονται με την μελέτη διάφορων κινήτρων που να απευθύνονται και στους εργαζόμενους του Δήμου.

Εισήγηση

α) σύνδεση του δικτύου μικρών λεωφορείων με τα Πανεπιστήμια στην Έγκωμη

β) παραχώρηση επιδόματος στους εργαζομένους του Δήμου για χρήση του δικτύου μικρών λεωφορείων και ποδηλάτων.

ΣΤ) Εισήγηση: Νομοθετικά και άλλα μέτρα κατά της παράνομης στάθμευσης

Αυτό που καταδεικνύεται ότι απουσιάζει, αν και συζητούνται για χρόνια σε διάφορες μορφές τους στη Βουλή, είναι αποτελεσματικά και πρακτικά μέτρα που άλλες χώρες εφαρμόζουν εδώ και πολλά χρόνια και αναφέρω σαν παράδειγμα,

· Την μετακίνηση παράνομα σταθμευμένων οχημάτων.

· Το κλείδωμα τροχών.

· Την αφαίρεση πινακίδων.

· Την φωτογράφιση οχημάτων.

· Αύξηση των ποινών των εξωδίκων προστίμων.

Ζ) Εισήγηση: Αύξηση πόρων για αστυνόμευση

Το πλέον αποτρεπτικό μέτρο είναι η γνώση ότι η παρανομία σίγουρα θα τιμωρηθεί και όχι το ύψος του όποιου προστίμου, γι’ αυτό επιβάλλεται αύξηση του προσωπικού τόσο της Αστυνομίας όσο και του Δήμου για Τροχονομική αστυνόμευση.

Πιο συγκεκριμένα σήμερα η Υπηρεσία Τροχονόμων του Δήμου αποτελείται από 30 Τροχονόμους που εργάζονται σε τρεις «βάρδιες». Έχει υπολογιστεί ότι για επαρκή έλεγχο των κύριων οδικών αρτηριών οι οποίες θα ελέγχονται τουλάχιστον δέκα φορές ημερησίως, για έλεγχο στις περιοχές όπου εφαρμόζεται ή θα εφαρμοστεί το σύστημα στάθμευσης για κατοίκους (residence parking), καθώς και για όλες τις άλλες υποχρεώσεις της Υπηρεσίας, όπως ο έλεγχος των πεζοδρόμων, της παράνομης στάθμευσης στην εντός των τειχών πόλη και της απαγόρευσης της εισόδου βαρέων οχημάτων σε αυτήν, απαιτούνται σήμερα 50 συνολικά άτομα.

Καταλήγοντας ο Δήμος Λευκωσίας υπενθυμίζει ότι, οι πρόνοιες του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ρητά προνοούν όπως στο πλαίσιο της εθνικής οικονομικής πολιτικής οι Τοπικές Αρχές να δικαιούνται επαρκείς πόρους τους οποίους να μπορούν να διαθέτουν ελεύθερα κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Οικονομικοί πόροι που να είναι ανάλογοι των αρμοδιοτήτων τους που προνοούνται από το Σύνταγμα και το Νόμο.

Τέλος, συζητά την όσο το δυνατό μεγαλύτερη εμπλοκή της Αστυνομίας και των αρμόδιων Υπουργείων, τόσο για την εισαγωγή κατάλληλων νομοθετικών ρυθμίσεων για υιοθέτηση μέτρων όπως αυτών που προαναφέραμε, όσο και στην καθημερινή προσπάθεια πρόληψης και καταστολής των φαινομένων που επιβαρύνουν την οδική ασφάλεια και ιδιαίτερα την ελεύθερη ασφαλή και απρόσκοπτη διακίνηση των ΑμΕΑ και των πεζών συμπολιτών μας σε όλους τους δρόμους και τα πεζοδρόμια.


Share this...

ΕΟΑ Λάρνακας – ΕΤΕΚ: Βάζουν τάξη στη διαδικασία αδειοδότησης

July 16, 2025

Μνήμη και ευθύνη: 51 χρόνια από το πραξικόπημα και την εισβολή – Του Ανδρέα Πασιουρτίδη

July 16, 2025

Στη Νέα Υόρκη o Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Ξεκινά σήμερα η άτυπη διευρυμένη συνάντηση για Κυπριακό

July 16, 2025
Παλώδια

Παλώδια: Μπαίνει μπροστά έργο €9,5 εκατ.

July 16, 2025

Δημοτική Αστυνομία: Η μπάλα στο γήπεδο του Υπ. Δικαιοσύνης – Έτοιμο το νομοσχέδιο από την Ένωση Δήμων

July 16, 2025
Διακοπή νερού

Διακοπή νερού στο Δημοτικό Διαμέρισμα Επισκοπής

July 15, 2025

Recent News

  • ΕΟΑ Λάρνακας – ΕΤΕΚ: Βάζουν τάξη στη διαδικασία αδειοδότησης
  • Μνήμη και ευθύνη: 51 χρόνια από το πραξικόπημα και την εισβολή – Του Ανδρέα Πασιουρτίδη
  • Στη Νέα Υόρκη o Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Ξεκινά σήμερα η άτυπη διευρυμένη συνάντηση για Κυπριακό
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.