Τεντώνει το σχοινί μεταξύ ΑΚΕΛ και Υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμου όσον αφορά τους άπορους μαθητές και την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία.
Μετά την χθεσινή τοποθέτηση του ΑΚΕΛ, ότι το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας παραμέρισε τους φτωχούς μαθητές, ο κ. Προδρόμου απάντησε, μεταξύ άλλων, ΄΄το Υπουργείο όχι μόνο δεν αγνόησε, αλλά φρόντισε να καλύψει αμέσως ανάγκες και ελλείψεις. Εξάλλου, πρόσθεσε, μέσα από εξοικονομήσεις και χωρίς να επιβαρύνει πρόσθετα τον προϋπολογισμό του κράτους χρηματοδότησε περίπου το ήμισυ των αναγκών που καλύφθηκαν, παρά το γεγονός ότι η αντιμετώπιση κοινωνικών ανισοτήτων και υλικών ελλείψεων δεν είναι πρωτίστως δική του αρμοδιότητα΄΄.
Πρόσθεσε πως “αφού όμως το ΑΚΕΛ όχι μόνο δυσκολεύεται να παραδεχτεί τη θετική όψη των πραγμάτων, αλλά δείχνει να παραγνωρίζει και τα πραγματικά γεγονότα, θα πρέπει να επισημάνουμε τα ακόλουθα: Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το Υπουργείο, αφού κατέγραψε παγκυπρίως τις ελλείψεις και τις ανάγκες σε οικογένειες μαθητών και μαθητριών, μέσω των εκπαιδευτικών, έχει προμηθεύσει 1.800 νοικοκυριά με δωρεάν σύνδεση στο Διαδίκτυο και άλλους 6.000 μαθητές και μαθήτριες με δωρεάν συσκευή τύπου ταμπλέτας, προκειμένου να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση”.
Όπως επεσήμανε ο κ. Προδρόμου “ποτέ προηγουμένως το κράτος ή κάποια κυβέρνηση δεν είχε εξοπλίσει μέσα σε διάστημα μερικών εβδομάδων μαθητές και μαθήτριες σε αυτή την έκταση”.
Ο Χρίστος Χριστοφίδης, επικεφαλής Γραφείου Παιδείας ΑΚΕΛ, αναφέρει ότι, η σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση των όσων καταγγείλαμε χθες.
‘’Εκατοντάδες παιδιά στο γυμνάσιο και στο δημοτικό βρίσκονται αυτή τη στιγμή εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας γιατί δεν διαθέτουν την αναγκαία πρόσβαση στην τεχνολογία λόγω της οικονομικής και κοινωνικής τους κατάστασης. Όλα αυτά τα παιδιά στερούνται ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα: την ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Και είναι ακριβώς αυτά τα παιδιά και οι γονείς τους, που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη στήριξη του σχολείου και του κράτους.’’
Είναι πάγια τακτική του ΥΠΠΑΝ, προσθέτει ο κ. Χριστοφίδης, όταν κάποιος επισημάνει κενά και αδυναμίες να αραδιάζει ενέργειες του υπουργείου που έχουν υλοποιηθεί. Αποφεύγει έτσι την ουσία του θέματος. Η ουσία του θέματος είναι ότι ενάμισι μήνα μετά το κλείσιμο των σχολείων παιδιά βρίσκονται αποκλεισμένα από την εκπαιδευτική διαδικασία, το υπουργείο αυτοσχεδιάζει συνεχώς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το υπουργείο βρίσκεται για ακόμα μια φορά σε σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
‘’Ενώ στην περίπτωση της επιδημίας καταρτίστηκε ένας κεντρικός σχεδιασμός με τη συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων και ειδικών, στην περίπτωση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προχωρούμε με το «βλέποντας και κάνοντας». Η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει επιστημονική βάση και τεράστια εξειδίκευση τα τελευταία χρόνια. Το ΥΠΠΑΝ θα έπρεπε να ζητήσει τη στήριξη των ειδικών για τον προγραμματισμό της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και να επιτύχει το συντονισμό και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς εταίρους.
Το υπουργείο Παιδείας, ως όφειλε, έπρεπε να είχε ήδη μεριμνήσει να καλύψει τις ανάγκες για την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, διαθέτοντας και τα απαραίτητα κονδύλια.’’
Ανεξάρτητα, συνεχίζει, με το τι λέει το ΥΠΠΑΝ, η αντικειμενική πραγματικότητα είναι μπροστά μας. ΄΄Τη γνωρίζουν και τη βιώνουν χιλιάδες παιδιά, χιλιάδες γονείς και χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Δυστυχώς μέχρι σήμερα κυριαρχούν η προχειρότητα, οι αυτοσχεδιασμοί, οι αποκλεισμοί, οι συγκρούσεις και οι ελλείψεις. Ελπίζουμε ότι η πίεση που ασκεί το ΑΚΕΛ, άλλες πολιτικές δυνάμεις, οι εκπαιδευτικοί, γονείς και οι μαθητές θα ταρακουνήσει το υπουργείο για να διορθώσει τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν σήμερα.΄΄
Τέλος αναφέρει ότι, το ΑΚΕΛ έχει καταθέσει συνολικές προτάσεις για την Παιδεία κατά την πανδημία σε μία προσπάθεια να βοηθήσουμε. Θα συνεχίσουμε δυναμικά, διεκδικητικά και δημιουργικά να συμβάλλουμε στην προσπάθεια για να έχουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά μας πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση στους δύσκολους καιρούς που ζούμε.