fbpx
Thursday, January 28, 2021
8 °c
Nicosia
9 ° Thu
12 ° Fri
15 ° Sat
12 ° Sun
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result

Το Κυκλοφοριακό Λευκωσίας – ένα στοίχημα ενώπιόν μας – Του Ανδρέα Παπαχαραλάμπους

by Aftodioikisi
February 14, 2020
Reading Time: 1min read
A A
Ανδρέας Παπαχαραλάμπους
Share on FacebookShare on Twitter

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας, μαζί με τη διαχείριση αποβλήτων, αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες και πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές προκλήσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε στην πόλη μας. Εμείς στον Στρόβολο το βιώνουμε ακόμη πιο έντονα, καθώς λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, είμαστε οι πρώτοι και βασικοί αποδέκτες του κυκλοφοριακού.

Ως αποτέλεσμα, το κυκλοφοριακό έχει γίνει για τον Στρόβολο μια δυσάρεστη πραγματικότητα, αφού επί καθημερινής βάσεως ουρές αυτοκινήτων εκτείνονται για χιλιόμετρα σε όλες σχεδόν τις κύριες οδούς και λεωφόρους, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση, εκνευρισμό και χάσιμο χρόνου και ας μην ξεχνάμε, σημαντικό δυστυχώς αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Δυστυχώς, το πρόβλημα ολοένα και επιδεινώνεται. Οι αυξημένοι ρυθμοί ανάπτυξης και η αύξηση του ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια, έχουν επιφέρει και αύξηση στις οχηματικές διακινήσεις. Άλλωστε, γωνστή σε όλους είναι η θετική συσχέτιση μεταξύ τους.

Μέχρι πού, όμως, θα φτάσει αυτό το πρόβλημα; Έχουμε αναλογιστεί πού οδηγείται αυτή η κατάσταση; Για αυτό, λοιπόν είναι ώρα για μέτρα τώρα. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, ότι η οριστική επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος θα επέλθει μόνο με την υιοθέτηση και εφαρμογή του Τραμ, με γραμμές που θα ενώνουν τον νότο με τον βορρά και την ανατολή με τη δύση. Χρειάζεται, λοιπόν, πολιτική βούλησης σε ανώτατο επίπεδο. Παράλληλα, όμως, επιβάλλεται και η εφαρμογή πιο άμεσων μέτρων για την άμεση διαχείριση της καθημερινότητας και απάβλυνση του προβλήματος.

Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της νέας σύμβασης για τη διαχείριση των δημόσιων μεταφορών της Λευκωσίας, θα πρέπει να γίνουν πράξη τα αυτονόητα: εκτεταμένο ωράριο, συχνότερες διαδρομές και πιο πυκνές στάσεις, ενώ αναφέρουμε και την αναγκαιότητα για την τοποθέτηση εκσυγχρονισμένων στάσεων με κατάλληλα σκέπαστρα, που να εξυπηρετούν και ταυτόχρονα να προστατεύουν τους επιβάτες κατά την αναμονή τους.

Επιπρόσθετα, αναφέρουμε και τη σημαντικότητα της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων της τεχνολογίας που προσφέρει το Split Cycle and Offset Optimization Technique (SCOOT), το οποίο συντονίζει τους φωτεινούς σηματοδότες κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων, με σκοπό την εύρυθμη και απρόσκοπτη διακίνηση των οχημάτων.

Επισημαίνουμε, ωστόσο, ότι η αλλαγή δεν θα πρέπει να επαφίεται σε στενά γραφειοκρατικά πλαίσια, αλλά να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της πολιτείας.

Και κάτι ακόμη: Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία αποσπασματική προσέγγιση του κυκλοφοριακού. Η διαχείριση του προβλήματος από τον ένα Δήμο, δεν θα πρέπει να μετακυλύει το πρόβλημα στον άλλο Δήμο.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κρίνεται επιβαλλόμενη. Ο νέος μητροπολιτικός Δήμος που θα προκύψει και ναι, με τη συμπερίληψη του Στροβόλου, θα έχει τη δυνατότητα για την ολιστική εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας της Λευκωσίας, μεγιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο τα αναμενόμενα αποτελέσματά του.

Δεν νοείται σύγχρονη και ανθεκτική πόλη, που να μη βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας. Η παροχή ασφαλών μέσων μαζικής μεταφοράς, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών κάθε ηλικίας είναι κοινωνική υποχρέωση κάθε σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης, όπως είναι η υγεία και παιδεία. Τα ΜΜΜ θα πρέπει να μετεξελιχθούν ως ο βασικός τρόπος κυκλοφορίας και όχι η μοναδική λύση των μη προνομιούχων τάξεων, που δυστυχώς αυτή είναι η θλιβερή σημερινή πραγματικότητα. Όπως μάλιστα διατυπώνεται στον 11ο Στόχο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ατζέντας 2020-30 των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος αφορά τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, μέχρι το 2030 θα πρέπει να παρέχονται ασφαλή, προσιτά, προσβάσιμα και βιώσιμα συστήματα μεταφοράς για όλους, ενώ παράλληλα θα πρέπει να βελτιωθούν οι δρόμοι, κυρίως μέσω της επέκτασης των δημόσιων συγκοινωνιών.

Αυτό είναι το στοίχημα που έχουμε ενώπιον μας.

Ο Ανδρέας Παπαχαραλάμπους είναι Δημάρχος Στροβόλου

Tags: Ανδρέας Παπαχαραλάμπους
Share1TweetSend

Related Posts

Μεταρρύθμιση Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Ώρα ευθύνης για όλους – Γράφει ο Χρίστος Τσίγκης, στέλεχος Συνεργασίας Δημοκρατικών Δυνάμεων

Χρίστος Τσίγκης
by Aftodioikisi
January 27, 2021
A A
ShareTweetSend

Υπάρχει και αυτή η Λεμεσός – Γράφει η Μαρίνα Γλυκή Χατζημανώλη, Δημοτική Σύμβουλος ΔΗ.ΣΥ Λεμεσού

Υπάρχει και αυτή η Λεμεσός
by Aftodioikisi
January 27, 2021
A A
ShareTweetSend

Opinion

Μεταρρύθμιση Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Ώρα ευθύνης για όλους – Γράφει ο Χρίστος Τσίγκης, στέλεχος Συνεργασίας Δημοκρατικών Δυνάμεων

Υπάρχει και αυτή η Λεμεσός – Γράφει η Μαρίνα Γλυκή Χατζημανώλη, Δημοτική Σύμβουλος ΔΗ.ΣΥ Λεμεσού

Μας άλλαξαν τα φώτα… για το περιβάλλον – Γράφει ο Ανδρέας Παπαχαραλάμπους, Δήμαρχος Στροβόλου

Μεταρρύθμιση Τ.Α: 17 Δήμοι ή Antifragile Οικισμοί;

Η επιτυχία ή αποτυχία της μεταρρύθμισης δεν θα κριθεί από τον αριθμό των Δήμων – Γράφει ο Ευάγγελος Ευαγγελίδης, Δήμαρχος Αραδίππου

Υπάρχουν τρόποι για ανάπτυξη στα ορεινά – Γράφει ο Λουκάς Ελευθερίου, Δημοτικός Σύμβουλος Λακατάμιας

online

Facebook: Αύξησε κατά 53% τα κέρδη του στο τέλος του 2020

Φτάνει σύντομα στον Άρη πρωτοποριακό ρόβερ, με ονόματα και Κυπρίων σε μικροτσίπ

Η Νικόλ και η Δήμητρα είναι δύο αδελφές από το Καμερούν που ζουν στην Κύπρο..

Τσαβούσογλου: Νέες κυρώσεις θα καταστρέψουν το διάλογο

Ζωντανές διαδικτυακές παραγωγές θεάτρου Ριάλτο από τον Φεβρουάριο

Περίπου 40 εκατ. τηλεθεατές παρακολούθησαν την ορκωμοσία Μπάιντεν

στρόβολος

Highlights

Ένωση Κοινοτήτων: Δημοψηφίσματα ταυτόχρονα με Δημοτικές και Κοινοτικές εκλογές

Κλειστές οι υποδομές του Δήμου Στροβόλου μέχρι και 15/02 | Λεπτομέρειες |

Facebook: Αύξησε κατά 53% τα κέρδη του στο τέλος του 2020

Αυξημένος αριθμός κλήσεων στην Γραμμή Βοήθειας 1480

Δήμος Λατσιών: Τοποθετήθηκαν προκατασκευασμένες φωλιές ανθρωποπουλιών [ΦΩΤΟΣ]

Καδής: Προχωρά η διαδικασία για δημιουργία Πράσινου Σημείου στο Αυγόρου

Trending

Δήμων
Δημοι

Η Ένωση Δήμων Κύπρου για συμμετοχή Ευρωπαίων πολιτών στην τοπική ζωή

by Aftodioikisi
January 28, 2021

Η Ένωση Δήμων Κύπρου σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρνακας, τους Δήμους Λεμεσού και Μέσα Γειτονιάς και...

Κληρίδης

Χρ. Κληρίδης: Ουδέν μεμπτόν για πρώην γραφείο Προέδρου

January 28, 2021
γεωργοί

Σε ισχύ οι βεβαιώσεις μετακίνησης για γεωργικούς σκοπούς

January 28, 2021

Ένωση Κοινοτήτων: Δημοψηφίσματα ταυτόχρονα με Δημοτικές και Κοινοτικές εκλογές

January 28, 2021
Στόβολος

Κλειστές οι υποδομές του Δήμου Στροβόλου μέχρι και 15/02 | Λεπτομέρειες |

January 28, 2021

Instagram

    Please install/update and activate JNews Instagram plugin.

Recent News

  • Η Ένωση Δήμων Κύπρου για συμμετοχή Ευρωπαίων πολιτών στην τοπική ζωή
  • Χρ. Κληρίδης: Ουδέν μεμπτόν για πρώην γραφείο Προέδρου
  • Σε ισχύ οι βεβαιώσεις μετακίνησης για γεωργικούς σκοπούς
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
Nicosia, Cyprus
Thursday, January 28, 2021
Mostly Cloudy
8 ° c
71%
8.08mh
-%
14 c 4 c
Thu
19 c 5 c
Fri
20 c 10 c
Sat
20 c 5 c
Sun
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.