Ένα ψηφιδωτό έργο που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τους μαθητές του Θ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού και τώρα κοσμεί την πλατεία του Φυτίδειου Αθλητικού Κέντρου στη Λεμεσό.
Το “The Symphony of Shapes”, δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών Τεχνών, σε ενότητα αφιερωμένη στην Αφηρημένη Τέχνη κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2018-2019 με εκπαιδευτικό την Έλενα Χαραλάμπους και διευθύντριες την κ. Ειρήνη Στυλιανίδου του Α’ Κύκλου και την κ. Τασούλα Κημήτρη του Β’ Κύκλου.
Το ζωηρό καλλιτεχνικό ενδιαφέρον των μαθητών για τη σύγχρονη τέχνη και πιο συγκεκριμένα για το ρεύμα της αφηρημένης τέχνης, οδήγησε στον σχεδιασμό μαθημάτων κατά τα οποία οι μαθητές γνώρισαν το αφηρημένο εικαστικό ρεύμα, εκπροσώπους του και το έργο τους. Στόχος των μαθημάτων αυτών ήταν οι μαθητές ελεύθερα να παράξουν έργα τα οποία και αποτέλεσαν το υλικό για το προσχέδιο. Η τελική σύνθεση αποτελείται από αυτούσια κομμάτια, μοτίβα και χρωματικές συνθέσεις πολλών έργων μαθητών. Ακολούθησε η δημιουργία του έργου στην οποία συμμετείχαν μαθητές από Α’ έως Στ’ τάξη, σε διάφορα στάδια από την προετοιμασία των υλικών μέχρι και τη δύσκολη διαδικασία της αρμοδέτησης, ανάλογα με τη δυσκολία του σταδίου και την ηλικία των μαθητών.
Η ονομασία του έργου “The Symphony of Shapes”, αποτελεί έμπνευση μαθήτριας της Στ’ τάξης. Εύστοχα παραλληλίζει το έργο με τη μουσική Συμφωνία. Τα σχήματα, που χαρακτηρίζονται από τα έντονα χρωματικά μοτίβα που τους δίνουν παλμό, δυναμισμό και ενέργεια, φαίνονται να είναι σε κίνηση και ταυτόχρονα σε έντονη αλληλεπίδραση. Όλα περιβάλλονται αρμονικά από το άσπρο φόντο που αποτελείται από διάφορα υλικά και υφές με αποτέλεσμα να δίνεται η εντύπωση της συνεχούς ζύμωσης.
Στο συγκεκριμένο έργο γίνεται συγκερασμός του παρελθόντος με το σήμερα. Η αρχαία τεχνική του ψηφιδωτού αποδίδει ένα αφηρημένο σύγχρονο έργο. Η αυστηρότητα της ψηφιδογραφίας αντιπαραβάλλεται με την ελεύθερη έκφραση της Αφηρημένης Τέχνης, ένα καλλιτεχνικό ρεύμα αποφορτισμένο από τον συντηρητισμό και την φίμωση της ανθρώπινης έκφρασης και σκέψης. Το μήνυμα του έργου “The symphony of Shapes” ας θεωρηθεί το εξής: όπως η κάθε ψηφίδα με τα δικά της χαρακτηριστικά, χρώματος, σχήματος, υφής αποτελεί αναπόσπαστο μέρος στο σύνολο του έργου, έτσι και ο κάθε μαθητής να ωριμάσει σε ένα ελεύθερο, κριτικά σκεπτόμενο πολίτη, που δημιουργικά και παραγωγικά θα συμβάλει στη δομή μιας βελτιωμένης μελλοντικής κοινωνίας.