Wednesday, February 8, 2023
10 °c
Nicosia
11 ° Sat
10 ° Sun
10 ° Mon
9 ° Tue
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result

Τρεις και μία προτάσεις για την επιτυχία του Υφυπουργείου Τουρισμού

by Aftodioikisi
January 31, 2019
Reading Time: 1 min read
A A
καρούσος
Share on FacebookShare on Twitter

Γράφει ο Γιάννης Καρούσος

Μετά από δεκαετίες προσπαθειών και από απαίτηση της τουριστικής βιομηχανίας, δημιουργήθηκε το Υφυπουργείο Τουρισμού. Η Κύπρος, με τον Τουρισμό να αποτελεί τη βασικότερη βιομηχανία της και τον «μοχλό» επανεκκίνησης της οικονομίας της το 1974 και το 2013, απέκτησε το δικό της Υφυπουργείο Τουρισμού και πολιτικό προϊστάμενο με αυξημένες αρμοδιότητες.

Γι’ αυτό και ο πήχης έχει τεθεί πολύ ψηλά. Το Υφυπουργείο θα πρέπει να αφήσει πίσω του ότι έχει σχέση ή θυμίζει τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού και να ξεκινήσει από μηδενική βάση. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να χτιστεί πάνω σε γερά θεμέλια και να δώσει το μήνυμα ότι υπάρχει μία πραγματικά νέα αρχή. Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, εκ μέρους της Αγίας Νάπας, του μεγαλύτερου τουριστικού Δήμου της Κύπρου, θα ήθελα να παραθέσω 3+1 προτάσεις που θα διασφαλίσουν την επιτυχία του Υφυπουργείου Τουρισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Δήμος Λευκωσίας για την κατάρρευση τοίχου στην Αρσινόης

Η «κατά συνείδηση ψήφος» και το βελούδινο διαζύγιο… – Του Φοίβου Νικολαΐδη

Αύξηση του Προϋπολογισμού για το Υφυπουργείο Τουρισμού

Το Υφυπουργείο θα πρέπει να απαιτήσει από το Υπουργείο Οικονομικών προϋπολογισμό ανάλογο της σημασίας του και της συνεισφοράς του Τουρισμού στην οικονομία της Κύπρου για να μπορέσει να υλοποιήσει την Εθνική στρατηγική Τουρισμού, η οποία απαιτεί δισεκατομμύρια επενδύσεων σε θέματα Τουρισμού και υποδομών. Σήμερα, ο Τουρισμός συνεισφέρει περίπου 3 δις. από τα 19 δις. του ΑΕΠ της χώρας μας, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό περίπου 16%. Ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού όμως, είναι μόλις 55 εκ. εκ των οποίων η πλειοψηφία διανέμεται σε μισθούς και λειτουργικά έξοδα. Τα 55 εκ. αντιπροσωπεύουν πολύ λιγότερο από 1% (0,0065%) από τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού που είναι περίπου 8 δις. Ο Τουρισμός με άμεση συνεισφορά στο ΑΕΠ ύψους 16% σίγουρα αξίζει υψηλότερο προϋπολογισμό σε μια τουριστική χώρα και κατά την άποψη μου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον στο ύψος των 300 εκ ετησίως. Οι πολιτικές αποφάσεις έχουν παρθεί με την δημιουργία του Υφυπουργείου και τώρα θα πρέπει να του δοθούν και οι ανάλογες οικονομικές δυνατότητες. Σύμφωνα και με την Εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό θα απαιτηθεί επένδυση από το κράτος περίπου 8 δις. μέχρι και το 2030 σε σχεδιασμούς, σε έργα τουριστικών υποδομών αλλά και για τη δημιουργία τουριστικών εμπειριών.

GoDigital & Βranding: Μετάβαση στη ηλεκτρονική προώθηση

Άμεση προτεραιότητα του Υφυπουργείου θα πρέπει να αποτελεί η μετάβαση στη ηλεκτρονική προώθηση και προβολή και η αξιοποίηση «έξυπνων» τρόπων προώθησης καθώς οι παραδοσιακές στερεότυπες μέθοδοι έχουν ξεπεραστεί. Θα πρέπει άμεσα με ειδικούς να καταρτιστεί ένα στρατηγικό πλάνο ηλεκτρονικής προώθησης και αλλά και νέου Branding , και μετά να προκηρυχθεί διαγωνισμός για ανάθεση της υλοποίησης του από εξειδικευμένους στο τομέα αυτό. Η ηλεκτρονική προώθηση είναι στοχευμένη και μετρήσιμη. Μάλιστα, εάν συγκρίνουμε σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) τις επίσημες σελίδες προώθησης τουριστικών χωρών θα δούμε ότι η Κύπρος διαθέτει 155,000 ακόλουθους, η Μάλτα 909,000, η Αυστραλία 8εκ και η Τουρκία με 5εκ, επομένως υπάρχει αρκετή δουλειά στο τομέα αυτό. Τα portal Τουρισμού των δύο τελευταίων χωρών, τo Australia.com και το hometurkey.com θεωρούνται παγκοσμίως από τα πιο πετυχημένα και βέλτιστα παραδείγματα Branding και ηλεκτρονικής προώθησης προορισμών. Επομένως θα πρέπει να δοθεί κατάλληλος προϋπολογισμός μόνο για την ηλεκτρονική προώθηση και για το Βranding (τουλάχιστον 20 εκ. ανά έτος και να αυξάνεται σε σταθερό ποσοστό επί των εσόδων του Τουρισμού ανά έτος). Εάν η Κύπρος πετύχει να έχει εκατομμύρια ακόλουθους στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάθε μήνυμα και κάθε ανάρτηση θα φθάνει σε δεκάδες εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου.

Εκπαίδευση

Το Υφυπουργείο θα πρέπει να αναλάβει τις ανάλογες πρωτοβουλίες, ούτως ώστε να εκπαιδεύσει τόσο τους πολίτες για τη σημασία του Τουρισμού αλλά και τους επιχειρηματίες. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα σχολεία μάθημα τουριστικής συνείδησης με στόχο να περάσουμε το μήνυμα στα παιδιά μας της σημασίας του Τουρισμού. Επίσης, πριν από την έκδοση της οποιαδήποτε τουριστικής άδειας λειτουργίας θα πρέπει τουλάχιστον ο διευθυντής κάθε επιχείρησης να παρακολουθεί συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια σε σχέση με τον Τουρισμό αλλά και τους νέους τρόπους διαχείρισης.

Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης

Το Υφυπουργείο Τουρισμού θα πρέπει να καταρτίσει ένα σχέδιο εκτάκτου ανάγκης (contingency plan) το οποίο να αξιοποιεί σε περίπτωση κρίσης και με τον ανάλογο προϋπολογισμό. Δυστυχώς σήμερα είμαστε εξαρτημένοι από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και έχουμε κακή εμπειρία από το παρελθόν. Σήμερα υπάρχει αβεβαιότητα για το Brexit, και αρκετοί άλλοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι και θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για κάθε περίπτωση.

Προς το παρόν, το μόνο «φυσικό αέριο» που διαθέτει η Κύπρος είναι αυτό του Τουρισμού και μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι είναι υπεραρκετό για την επανεκκίνηση και την ανάπτυξη της οικονομίας. Τώρα με το Υφυπουργείο Τουρισμού οι προσδοκίες όλων είναι υψηλές και εύχομαι ό,τι καλύτερο στο νέο Υφυπουργό, τον οποίο θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την υλοποίηση των στόχων του Υφυπουργείου.

Ο Γιάννης Καρούσος είναι Δήμαρχος Αγίας Νάπας

Tags: BrandingΓιάννης ΚαρούσοςΥφυπουργείο Τουρισμού
ShareTweetSend

Opinion

Η «κατά συνείδηση ψήφος» και το βελούδινο διαζύγιο… – Του Φοίβου Νικολαΐδη

Ψηφίζουμε για την Κύπρο – Γράφει ο Άντρος Κυπριανού

Κανένας εφησυχασμός μέχρι τις κάλπες και της δεύτερης Κυριακής – Γράφει ο Πανίκος Λεωνίδου

Η αποτυχία της κυβέρνησης στα ενεργειακά και η επόμενη μέρα – Του Νεοκλή Συλικιώτη

online

Η Total Energies κατέγραψε τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία της

Το ιστορικό Δημαρχείο του Αμβούργου μέσα από τον φακό του David Altrath

Προκήρυξη Διαγωνισμού για τον σχεδιασμό λογοτύπου για τον Επαρχιακό Οργανισμό Αυτοδιοίκησης Λεμεσού

Στο Κίεβο μεταβαίνει η ηγεσία Κομισιόν και Συμβουλίου εν όψει της Συνόδου Κορυφής ΕΕ

Highlights

Νέα συνάντηση Δημητριάδη με Μαυρογιάννη, δεν αποκλείει δημοσιοποίηση ονόματος ΥΠΟΙΚ λέει ο υποψήφιος ΠτΔ

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: “Όποιον θέλει ο καθένας να ψηφίσει”

Ο Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς στηρίζει την υποψηφιότητα Ανδρέα Μαυρογιάννη

Η Total Energies κατέγραψε τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία της

Trending

Εσωτερικών
Κυπρος

Αποφάσισε ποιόν θα ψηφίσει στον δεύτερο γύρο ο Νίκος Νουρής

by Aftodioikisi
February 8, 2023
Κυπρος

Τη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή Καμάρες στη Λάρνακα αποφάσισε το Υπουργικό

by Aftodioikisi
February 8, 2023
Κυπρος

Ο Καδής στηρίζει τον υποψήφιο ΠτΔ Ν. Χριστοδουλίδη

by Aftodioikisi
February 8, 2023
Κυπρος

Νέα συνάντηση Δημητριάδη με Μαυρογιάννη, δεν αποκλείει δημοσιοποίηση ονόματος ΥΠΟΙΚ λέει ο υποψήφιος ΠτΔ

by Aftodioikisi
February 8, 2023

Recent News

  • Αποφάσισε ποιόν θα ψηφίσει στον δεύτερο γύρο ο Νίκος Νουρής
  • Τη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή Καμάρες στη Λάρνακα αποφάσισε το Υπουργικό
  • Ο Καδής στηρίζει τον υποψήφιο ΠτΔ Ν. Χριστοδουλίδη
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT