Sunday, October 19, 2025
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result
Home Άρθρα - Μελέτες

Το Κυκλοφοριακό Λευκωσίας – ένα στοίχημα ενώπιόν μας – Του Ανδρέα Παπαχαραλάμπους

by Aftodioikisi
February 14, 2020
Reading Time: 1 min read
A A
Ανδρέας Παπαχαραλάμπους
Share this...

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας, μαζί με τη διαχείριση αποβλήτων, αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες και πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές προκλήσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε στην πόλη μας. Εμείς στον Στρόβολο το βιώνουμε ακόμη πιο έντονα, καθώς λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, είμαστε οι πρώτοι και βασικοί αποδέκτες του κυκλοφοριακού.

Ως αποτέλεσμα, το κυκλοφοριακό έχει γίνει για τον Στρόβολο μια δυσάρεστη πραγματικότητα, αφού επί καθημερινής βάσεως ουρές αυτοκινήτων εκτείνονται για χιλιόμετρα σε όλες σχεδόν τις κύριες οδούς και λεωφόρους, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση, εκνευρισμό και χάσιμο χρόνου και ας μην ξεχνάμε, σημαντικό δυστυχώς αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Δυστυχώς, το πρόβλημα ολοένα και επιδεινώνεται. Οι αυξημένοι ρυθμοί ανάπτυξης και η αύξηση του ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια, έχουν επιφέρει και αύξηση στις οχηματικές διακινήσεις. Άλλωστε, γωνστή σε όλους είναι η θετική συσχέτιση μεταξύ τους.

Μέχρι πού, όμως, θα φτάσει αυτό το πρόβλημα; Έχουμε αναλογιστεί πού οδηγείται αυτή η κατάσταση; Για αυτό, λοιπόν είναι ώρα για μέτρα τώρα. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, ότι η οριστική επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος θα επέλθει μόνο με την υιοθέτηση και εφαρμογή του Τραμ, με γραμμές που θα ενώνουν τον νότο με τον βορρά και την ανατολή με τη δύση. Χρειάζεται, λοιπόν, πολιτική βούλησης σε ανώτατο επίπεδο. Παράλληλα, όμως, επιβάλλεται και η εφαρμογή πιο άμεσων μέτρων για την άμεση διαχείριση της καθημερινότητας και απάβλυνση του προβλήματος.

Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της νέας σύμβασης για τη διαχείριση των δημόσιων μεταφορών της Λευκωσίας, θα πρέπει να γίνουν πράξη τα αυτονόητα: εκτεταμένο ωράριο, συχνότερες διαδρομές και πιο πυκνές στάσεις, ενώ αναφέρουμε και την αναγκαιότητα για την τοποθέτηση εκσυγχρονισμένων στάσεων με κατάλληλα σκέπαστρα, που να εξυπηρετούν και ταυτόχρονα να προστατεύουν τους επιβάτες κατά την αναμονή τους.

Επιπρόσθετα, αναφέρουμε και τη σημαντικότητα της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων της τεχνολογίας που προσφέρει το Split Cycle and Offset Optimization Technique (SCOOT), το οποίο συντονίζει τους φωτεινούς σηματοδότες κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων, με σκοπό την εύρυθμη και απρόσκοπτη διακίνηση των οχημάτων.

Επισημαίνουμε, ωστόσο, ότι η αλλαγή δεν θα πρέπει να επαφίεται σε στενά γραφειοκρατικά πλαίσια, αλλά να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της πολιτείας.

Και κάτι ακόμη: Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία αποσπασματική προσέγγιση του κυκλοφοριακού. Η διαχείριση του προβλήματος από τον ένα Δήμο, δεν θα πρέπει να μετακυλύει το πρόβλημα στον άλλο Δήμο.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κρίνεται επιβαλλόμενη. Ο νέος μητροπολιτικός Δήμος που θα προκύψει και ναι, με τη συμπερίληψη του Στροβόλου, θα έχει τη δυνατότητα για την ολιστική εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας της Λευκωσίας, μεγιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο τα αναμενόμενα αποτελέσματά του.

Δεν νοείται σύγχρονη και ανθεκτική πόλη, που να μη βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας. Η παροχή ασφαλών μέσων μαζικής μεταφοράς, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών κάθε ηλικίας είναι κοινωνική υποχρέωση κάθε σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης, όπως είναι η υγεία και παιδεία. Τα ΜΜΜ θα πρέπει να μετεξελιχθούν ως ο βασικός τρόπος κυκλοφορίας και όχι η μοναδική λύση των μη προνομιούχων τάξεων, που δυστυχώς αυτή είναι η θλιβερή σημερινή πραγματικότητα. Όπως μάλιστα διατυπώνεται στον 11ο Στόχο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ατζέντας 2020-30 των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος αφορά τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, μέχρι το 2030 θα πρέπει να παρέχονται ασφαλή, προσιτά, προσβάσιμα και βιώσιμα συστήματα μεταφοράς για όλους, ενώ παράλληλα θα πρέπει να βελτιωθούν οι δρόμοι, κυρίως μέσω της επέκτασης των δημόσιων συγκοινωνιών.

Αυτό είναι το στοίχημα που έχουμε ενώπιον μας.

Ο Ανδρέας Παπαχαραλάμπους είναι Δημάρχος Στροβόλου


Share this...
Tags: Ανδρέας Παπαχαραλάμπους

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν συνδεόμαστε σε ένα ελεύθερο δίκτυο WiFi

October 19, 2025
ώρα

Πώς επηρεάζει το σώμα μας μια ώρα ύπνου λιγότερη (ή περισσότερη)

October 19, 2025

Σε εξέλιξη μεγάλα έργα στα Λιβάδια: Αντιπλημμυρικά, αναπλάσεις και έργα υποδομής

October 19, 2025

Δύο νέα εμπορικά κέντρα στη Λεμεσό: Διαφωνούν οι Δήμοι, η τελική απόφαση στο Υπουργικό

October 19, 2025

Δήμος Αγίας Νάπας: Επενδύει πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ σε έργα υποδομής

October 18, 2025

Συνάντηση ΕΟΑ Λεμεσού με Κοινότητα Αγίου Ιωάννη Πιτσιλιάς

October 18, 2025

Recent News

  • Τι πρέπει να προσέχουμε όταν συνδεόμαστε σε ένα ελεύθερο δίκτυο WiFi
  • Πώς επηρεάζει το σώμα μας μια ώρα ύπνου λιγότερη (ή περισσότερη)
  • Σε εξέλιξη μεγάλα έργα στα Λιβάδια: Αντιπλημμυρικά, αναπλάσεις και έργα υποδομής
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.