Friday, September 12, 2025
AFTODIOIKISI.COM.CY
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
  • Αρχικη
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινοτητες
  • Κυπρος
  • Αρθρα – Μελετες
  • Συνεντευξεις
  • Διεθνη
  • Διαδικτυο
No Result
View All Result
AFTODIOIKISI.COM.CY
No Result
View All Result
Home Άρθρα - Μελέτες

Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο Κακός ο Λύκος…

by Aftodioikisi
September 20, 2018
Reading Time: 1 min read
A A
Share this...

Γράφει η Ελένη Φτιάκα

Έχει η παιδεία μας προβλήματα;
Η παιδεία μας κι αν έχει προβλήματα!!!
Λειτουργεί παρόλα αυτά;
Φυσικά και λειτουργεί!
Χρειάζεται βελτιώσεις;
Όσο πιο γρήγορα γίνεται!

Τα μέτρα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας βοηθούν για να βελτιωθούν τα πράγματα?
Κόμπος!

Κανένα μέτρο δε μπορεί –εξ ορισμού- να βοηθήσει αν δεν αγκαλιαστεί από κείνους που πρόκειται να το υλοποιήσουν!
Συνεπώς, γράψε λάθος και πάμε ξανά!

Στην αρχή του καλοκαιριού φέτος –τυχαίο;- ξεκίνησε μια διαμάχη ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων, αναφορικά με κάποιες αλλαγές που προτάθηκαν από το Υπουργείο με στόχο ‘τη βελτίωση της εκπαίδευσης’. Μόνο που οι προτάσεις αυτές δεν προέκυψαν από συζητήσεις που έγιναν σε εκπαιδευτικούς ή ακαδημαϊκούς κύκλους για τα καυτά προβλήματα της Παιδείας. Και δεν αφορούν βελτίωση… Αντιθέτως, φαίνεται να προέκυψαν, κι ελπίζω να έχω λάθος πληροφόρηση, από διαπιστώσεις μιας λογιστικής πολυεθνικής για το πώς θα εξοικονομηθούν πόροι στα σχολεία μας!

Εδώ έχουμε τέσσερα λάθη σε μία πρόταση!

1. Διαπιστώσεις. Από που κι ως πού χρειαζόμαστε ευκαιριακές διαπιστώσεις από άσχετους όταν έχουμε έρευνες 25 ετών από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, και άλλους, που μας απαριθμούν επακριβώς τα τρέχοντα προβλήματα της Κυπριακής Παιδείας;

2. Λογιστές;! Από πότε δίνουμε βήμα στους λογιστές να πούνε την άποψή τους για την Παιδεία όταν επιδιώκουμε τη βελτίωσή της; Και τι αναμένουμε από τα πλάσματα να μας δώσουν πέρα από μια αβάσταχτα λογιστική και απολύτως αντι-παιδαγωγική άποψη;

3. Πολυεθνική; Από πού κι ως πού ξέρει μια πολυεθνική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ τις ανάγκες της παιδείας ενός τόπου, και μάλιστα καλλίτερα από τους ντόπιους λειτουργούς που ασχολούνται με την Παιδεία εδώ και χρόνια; Το μόνο που ξέρει, και γι’ αυτό υφίσταται, είναι το πώς να βγάζει λεφτά. Για ποιόν; Ας το θέσουμε ως ερώτημα.

4. Εξοικονόμηση πόρων. Πότε είδατε εσείς την εξοικονόμηση πόρων να σχετίζεται με την ποιότητα στην εκπαίδευση; Και Πού; Τα καλλίτερα Πανεπιστήμια στον κόσμο (για να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα από το δικό μου χώρο) προκειμένου να βγάλουν ‘πρώτης τάξεως’ αποφοίτους χρησιμοποιούν τις καλλίτερες και πιο ακριβές μεθόδους που υπάρχουν: Διδασκαλία σε μικρές ομάδες (φροντιστήρια) πανάκριβες υποδομές και εξοπλισμό, τελευταίας λέξης τεχνολογία και εκπαιδευτικό υλικό, ακριβοπληρωμένο προσωπικό, κ.λ.π… Τη φτήνεια πού την είδατε; Δεν υπάρχει πουθενά.

Μήπως υπάρχει φτήνεια στην ιδιωτική εκπαίδευση που προβάλλεται εμμέσως πλην σαφώς ως εναλλακτική λύση τους τελευταίους μήνες στα καθ’ ημάς; Σας γελάσανε! Οι γόνοι των βουλευτών και λοιπών κρατούντων οι οποίοι πιθανώς παρήγγειλαν, αλλά οπωσδήποτε ασπάσθηκαν και προωθούν τις ‘αλλαγές’ που προτείνονται, δεν πρόκειται να βασανιστούν με τέτοιες πιέσεις. Θα συνεχίζουν να κάνουν μάθημα στα ευάερα και ευήλια σχολεία τους με τις πρέπουσες υποδομές και τον εξοπλισμό, την θέρμανση και τον κλιματισμό αναλόγως εποχής για να μη ζοριστούν τα ευαίσθητα κορμάκια τους, τις βιβλιοθήκες, τους υπολογιστές, το εκπαιδευτικό υλικό και τα επιμορφωτικά τους σεμινάρια, ενώ εμείς στο δημόσιο θα βγάζουμε ο ένας τα μάτια του άλλου για το πόσες ώρες πρέπει οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στην έδρα. Διότι κάποιος ηλίθιος, ο οποίος δεν έχει πατήσει ποτέ το πόδι τους στο σχολείο από τότε που ήταν μαθητής, μας πληροφόρησε οτι μόνο οι ώρες που βρίσκεται ο εκπαιδευτικός στην έδρα είναι παραγωγικές! Κι εμείς τον πιστέψαμε!

Λοιπόν, ο ηλίθιος κάνει λάθος! Ή απλώς προσπαθεί να μας παραπληροφορήσει! Οι πλέον παραγωγικές ώρες που περνάνε οι μαθητές και οι καθηγητές στο σχολείο έχουν να κάνουν με την επαφή τους έξω από διδακτικά αντικείμενα, εκεί που μπορούν όλοι να είναι ο εαυτός τους. Στις ώρες που μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες, στις ώρες που σκύβουν πάνω από κοινά προβλήματα, στις ώρες (άπειρες ώρες εντός και εκτός σχολείου) που ανεβάζουν θεατρικές παραστάσεις, στις ώρες που οργανώνουν εκδηλώσεις και γιορτές. Εκεί δοκιμάζεται η αντίληψή τους, η κρίση τους, οι οργανωτικές τους ικανότητες, οι κοινωνικές τους δεξιότητες, η δημιουργικότητα και η εφευρετικότητά τους! Κι όχι στο ‘Πι πι το παπί’!

Ούτε στο ‘Έλα Λόλα πάρε μήλο’!

Αυτά, εμείς που είμαστε της δουλειάς τα ξέρουμε και τα εφαρμόζουμε εδώ και δεκαετίες! Για να κάνουμε σωστούς δασκαλους, σωστούς μαθητές, σωστούς ανθρώπους.

Κι εσείς, πήγατε και ρωτήσατε ένα μπακάλη να σας πεί τι να κάνετε! Κι εκείνος σας είπε: ‘τρείς το λάδι, τρείς το ξύδι, τρείς και το λαδόξυδο!’ Αλλά τι περιμένατε να σας πεί? Και τι μπορούσε κιόλας να σας πεί το πλάσμα με τη δουλειά που κάνει, τις προτεραιότητες που έχει και την εμπειρία που ΔΕΝ έχει?

Κι έρχεστε τώρα να μας το πείτε κι εμάς! Μα εμείς ξέρουμε πόσο κάνει το λάδι και το ξύδι, διότι το ζούμε καθημερινά! Και ξέρουμε επίσης και αν και πότε και πόσο χρειάζεται να βάλουμε για να κάνουμε τη δουλειά μας! Και συνεπώς δε χρειαζόμαστε τα ξένα expertise που δεν ταιριάζουν στην Τέχνη που υπηρετούμε με αυτοθυσία τόσα χρόνια: την Παιδεία!

Εκτός… Εκτός κι αν ο καθαρός σας στόχος είναι να διαλύσετε το Δημόσιο Σχολείο, ή να το καταντήσετε ‘ιδιωτικού δικαίου’ όπως έκανε η μέντοράς σας η Θάτσερ άλλοτε, αλλού, και να χωρίσετε τους ανθρώπους σε δυο κατηγορίες: αυτούς που μπορούν να πληρώσουν, και παίρνουν μιας πρώτης τάξεως εκπαίδευση, τα παιδιά σας δηλαδή, και κείνους που δε μπορούν, και παίρνουν ότι κι ότι και πολύ τους πέφτει. Τα παιδιά μας δηλαδή!

Αλλά, δεν χαραμίσαμε εμείς γενιές και γενιές ανθρώπων και αγώνων για να σας δούμε εσάς τώρα να τα κάνετε όλα στάχτη και μπούρμπερη σε ένα καλοκαίρι! Ούτε θα αφήσουμε τον κόσμο απληροφόρητο να τσιμπήσει σ’ αυτά που λέτε, ότι τάχα μου αυτοί οι κηφήνες οι εκπαιδευτικοί που κάθονται το μισό χρόνο θέλουν να κάθονται και τον άλλο μισό!

Οι γονείς ξέρουν ότι η δασκάλα της τάξης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εκπαίδευσης, και ότι τα παιδιά τους βρίσκονται στα χέρια της, άρα αυτή η δασκάλα πρέπει να ενισχυθεί, κι όχι να γεμίσει λάσπη!

Ο κόσμος θα μάθει τι είναι που προσπαθείτε να κάνετε στην εκπαίδευση κι εσείς και οι πλούσιες παρέες σας, όπως κάνατε και στην οικονομία, και θα σας το ανταποδώσει στα ίσα!

Εκλογές έρχονται!
Και μπορεί να φαινόμαστε, αλλά δεν είμαστε, χάπατα!

Η Ελένη Φτιάκα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής


Share this...
Tags: Ελένη ΦτιάκαΠαιδεία

Ανακάλεσε την κυπριακή υπηκοότητα από 150 πρόσωπα η Κυβέρνηση

September 12, 2025
Οδικό δίκτυο

Εργασίες ασφαλτόστρωσης στην οδό Ρηγαίνης

September 12, 2025

Η Λακατάμεια ετοιμάζεται για την πρώτη μουσική διαδρομή στο Γραμμικό Πάρκο Πεδιαίου

September 12, 2025

Επιστρέφει δυναμικά η Γιορτή του Κρασιού στη Λεμεσό | Λεπτομέρειες |

September 12, 2025

Αποχώρησε η Δημοτική Ομάδα ΔΗΣΥ Λευκωσίας από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

September 11, 2025

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Κύπρο

September 11, 2025

Recent News

  • Ανακάλεσε την κυπριακή υπηκοότητα από 150 πρόσωπα η Κυβέρνηση
  • Εργασίες ασφαλτόστρωσης στην οδό Ρηγαίνης
  • Η Λακατάμεια ετοιμάζεται για την πρώτη μουσική διαδρομή στο Γραμμικό Πάρκο Πεδιαίου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση όλων των cookies ή μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
ΡυθμίσειςΑποδοχή όλων
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Δημοι
    • Λευκωσία
    • Λεμεσός
    • Λάρνακα
    • Πάφος
    • Ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου
    • Κατεχόμενοι Δήμοι Κοινότητες
  • Κοινότητες
  • Κυπρος
  • Διεθνη
  • Συνεντεύξεις
  • Διαδικτυο
  • Άρθρα – Μελέτες

© 2020 News & Magazine - Premium news ΑυτοδιοίκησηCY.