Οκτώ δολάρια το μήνα θα χρεώνει στο εξής το Twitter την υπηρεσία επαλήθευσης του λογαριασμού ενός επίσημου προφίλ, όπως έγινε γνωστό σήμερα από το νέο ιδιοκτήτη της πλατφόρμας, Ίλον Μασκ, πληροφορία που γνωστοποίησε μέσω Twitter σε συνομιλία που είχε με τον συγγραφέα Στίβεν Κινγκ.
«Η “επίσημη πρώτη” με τη νέα λειτουργία του Twitter υπό τον Έλον Μασκ μπορεί να σας κοστίσει» αναφέρει η Washington Post.
Πλέον, το χαρακτηριστικό μπλε σημάδι επιλογής της υπογραφής δίπλα στο όνομα του λογαριασμού των «επίσημων χρηστών» δεν θα διατίθεται δωρεάν. Είχε έως τώρα προσφερθεί δωρεάν σε ορισμένους λογαριασμούς.
Ενδιαφέρον εμφανίζει ωστόσο ο τρόπος που το αποκάλυψε, μέσα από tweet του, απαντώντας στον συγγραφέα Στίβεν Κινγκ.
Ο τελευταίος σχολίασε τα δημοσιεύματα για αύξηση του κόστους συνδρομής του Twitter Blue, στα 19,99 δολάρια ανά μήνα από τα 4,99 δολάρια ανά μήνα που είναι μέχρι σήμερα, με τον Μασκ να απαντά στον συγγραφέα λέγοντας:
«Κάπως πρέπει να πληρώνουμε τους λογαριασμούς. Το Twitter δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στους διαφημιστές. Στα 8 δολάρια τον μήνα».
Twitter’s current lords & peasants system for who has or doesn’t have a blue checkmark is bullshit.
Power to the people! Blue for $8/month.
— Elon Musk (@elonmusk) November 1, 2022
Ο νέος ιδιοκτήτης του Twitter πρόσθεσε πως με τη συνδρομή των 8 δολαρίων ανά μήνα οι χρήστες του Twitter Blue θα έχουν προτεραιότητα στις απαντήσεις, τα mention και τις αναζητήσεις, «που είναι βασικά για την καταπολέμηση» των spam λογαριασμών.
Σημειώνεται ότι το Twitter, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέταζε το ενδεχόμενο να χρεώνει έως και 20 δολάρια το μήνα για το προνόμιο να έχει ο χρήστης την μπλε «σφραγίδα»
Τι είναι η επαλήθευση στο Twitter και πώς ξεκίνησε;
Έχει πραγματοποιηθεί σε έναν λογαριασμό όταν είναι εμφανές ένα μικρό μπλε σημάδι ελέγχου, κυκλωμένο, το οποίο εμφανίζεται δίπλα σε ένα όνομα χρήστη είτε περιηγείται στο site, είτε χρησιμοποιεί την εφαρμογή του Twitter. Υποδηλώνει ότι το Twitter έχει επιβεβαιώσει ότι ένας λογαριασμός ανήκει πραγματικά στο άτομο ή την εταιρεία που τον τηρεί.
Η επαλήθευση ξεκίνησε το 2009 ως απάντηση σε παράπονα από διασημότητες. Ο Kanye West — γνωστός πλέον ως Ye — είχε αναστατωθεί όταν ένας χρήστης του Twitter προσποιήθηκε ότι ήταν ο ίδιος, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχε καθόλου λογαριασμό. Ο πρώην μάνατζερ του St. Louis Cardinals, Tony La Russa, μήνυσε την εταιρεία για μια σελίδα που τον υποδυόταν και έκανε σχόλια περί οδήγησης, υποτίθεται υπό την επήρεια μέθης. Πλέον, είναι απορίας άξιο ωστόσο, αν άτομα όπως τα ανωτέρω, θα διαθέσουν χρήματα για να διατηρήσουν πιστοποιημένους λογαριασμούς.
Στην αρχή, η επαλήθευση προσφέρθηκε μόνο σε «αξιωματούχους, δημόσιες υπηρεσίες, διάσημους καλλιτέχνες, αθλητές και άλλα γνωστά άτομα που κινδυνεύουν να πλαστογραφηθούν», δήλωσε το 2009 ο συνιδρυτής του Twitter, Biz Stone. Το 2016, το Twitter άνοιξε τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
Ποιος επαληθεύεται σήμερα;
Τα αιτήματα επαλήθευσης είναι ανοιχτά σε όσους λογαριασμούς είναι αξιόλογοι και «αυθεντικοί» εδώ και χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία, και οι οποίοι δημιουργούν μια μεγάλη κατηγορία χρηστών Twitter με σήμανση ελέγχου. Περιλαμβάνει κάποιους με λίγους, όσο και άλλους με πολλούς ακόλουθους.
Στη σελίδα της εφαρμογής του, το Twitter σημειώνει ότι η επαλήθευση «δεν είναι κίνητρο, ανταμοιβή ή έγκριση», μια δήλωση που θα μπορούσε να είναι σε αντίθεση με τη χρέωση που πλέον έρχεται.
Η τελευταία λίστα των επιλέξιμων λογαριασμών Twitter στον ιστότοπό της περιελάμβανε επίσημους κυβερνητικούς λογαριασμούς ή αξιωματούχους, πολιτικούς υποψηφίους, ειδησεογραφικούς οργανισμούς και το προσωπικό τους, brands, διασημότητες, ακτιβιστές, ειδικούς επιστήμονες και δημιουργούς περιεχομένου.
Γιατί είναι σημαντική η επαλήθευση;
Οι ιστότοποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης «παλεύουν» με την εκτεταμένη παραπληροφόρηση εδώ και χρόνια. Το θέμα αφορά ιδιαιτέρως το Twitter, στο οποίο οι έκτακτες ειδήσεις είναι πιο πιθανό να διαδοθούν σε πραγματικό χρόνο και μια ψευδής είδηση μπορεί να εξαπλωθεί με μια «ταχύτητα αστραπής».
Πώς θα λειτουργήσει πιθανώς η επαλήθευση επί πληρωμή;
Το Twitter διαθέτει ήδη το επί πληρωμή επίπεδο που ονομάζεται Twitter Blue, όπου οι χρήστες πληρώνουν 4,99$ το μήνα για να έχουν πρόσβαση σε άρθρα χωρίς διαφημίσεις από ορισμένα ΜΜΕ, μια ειδική καρτέλα που δείχνει ποιοι σύνδεσμοι είναι πιο δημοφιλείς στην πλατφόρμα, αλλά και τη δυνατότητα αλλαγής του χρώματος του εικονιδίου της εφαρμογής τους.
Στο εξής, το σύστημα επαλήθευσης επί πληρωμή θα γίνει μέρος του Twitter Blue και η τιμή θα αυξηθεί, λένε κάποιες φήμες.
Όσοι δεν έχουν ήδη λογαριασμό Twitter Blue, σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν, κάτι που κατά βάση γίνεται μέσω των καταστημάτων εφαρμογών της Apple ή της Google.
Ποιες είναι οι πιθανές συνέπειες της επαλήθευσης επί πληρωμή;
Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη πώς η επαλήθευση επί πληρωμή θα αλλάξει το Twitter, αλλά εκτιμάται ότι αν το ενδιαφέρον είναι χαμηλό, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της παραπληροφόρησης ή πλαστοπροσωπίας στην πλατφόρμα.
Πηγή: Washington Post/ertnews