Ξεκινούν από τον επόμενο μήνα, στο κέντρο της Αθήνας, οι σταδιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη δημιουργία του Μεγάλου Περιπάτου. Με τον Μεγάλο Περίπατο θα απελευθερωθούν και αποδοθούν στους πολίτες και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, επιπλέον 50 στρέμματα δημοσίου χώρου.
Επίσης, δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ θα γίνει ταχύτερη η κυκλοφορία των λεωφορείων στις λεωφορειολωρίδες. Σήμερα εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την επιβολή των σχετικών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων. Σε πρώτη φάση η σχετική παρέμβαση θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, η πρώτη φάση περιλαμβάνει μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί, οι οποίες θα αξιολογούνται και θα αναπροσαρμόζονται αν κριθεί απαραίτητο. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε κάθε μια από τις οδούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ, θα υπάρχουν, διαβεβαιώνει ο δήμος, έγκαιρες και αναλυτικές ανακοινώσεις. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, υπογραμμίζει ο δήμος, βασίζονται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και έλαβαν την σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσια Υγείας έναντι του κορονοϊού.
Πού απαγορεύεται η κυκλοφορία απο τον Ιούνιο στο κέντρο της Αθήνας. Πρόστιμα 150 ευρώ. Τι προβλέπει η ΚΥΑ και ποιοι εξαιρούνται
Για τρεις μήνες, δηλαδή όλο το καλοκαίρι, με δυνατότητα παράτασης για άλλους τρεις μήνες, κατόπιν εισήγησης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, θα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα με απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας, που καθορίζονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση, την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Υγείας Βασίλης Κικίλιας, Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Καφαλογιάννης.
Για τους παραβάτες προβλέπονται πρόστιμα 150 ευρώ, «χωρίς να θίγονται οι τυχόν προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις» και θα επιβάλλονται από την Δημοτική Αστυνομία, που θα έχει την ευθύνη της εφαρμογής της ΚΥΑ.
Η Απόφαση που ελήφθη από την κυβέρνηση και δημοσιεύθηκε χτες στο ΦΕΚ, αναφέρει ότι τα συγκεκριμένα μέτρα εντάσσονται στην γενικότερη πολιτική για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού COVID-19 και αποτελεί επιτακτικό λόγο δημόσιας υγείας, παράλληλα όμως, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, είναι και μια «πρόβα» για την προώθηση του προγράμματος του δημάρχου κ. Μπακογιάννη, για μια Αθήνα ανοιχτή στον περίπατο των πολιτών και απελευθερωμένη του κέντρου από τα αυτοκίνητα, ή ήπιας κυκλοφορίας.
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας, που θα αρχίσει από τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με την ΚΥΑ, εφαρμόζεται στην Πλάκα, στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς, Μητροπόλεως-Ερμού-Αθηνάς-Σταδίου-Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η οδός Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.
Ταυτόχρονα, επίσης «για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας», όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ, «επιβάλλονται ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης, στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα επί των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), Φιλελλήνων, Βασιλίσσης Όλγας, Ηρώδου Αττικού και Σταδίου (από την οδό Καραγιώργη Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως)».
Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος των κυκλοφοριακών περιορισμών, δεν περιλαμβάνουν μέλη της κυβέρνησης, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς, ειδικούς γραμματείς και υπηρεσιακούς γραμματείς, βουλευτές, δημάρχους, αντιδημάρχους, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες και συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους, όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.
Επίσης, εξαιρούνται από την απαγόρευση οι μόνιμοι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής, τα οχήματα που κινούνται από και προς τα πάρκινγκ που είναι μέσα στο απαγορευμένο τμήμα, τα ταξί, για επιβίβαση ή αποβίβαση και τα ΜΜΜ.
Επιτρέπεται ακόμα, κατ’ εξαίρεση, η τροφοδοσία (παράδοση-παραλαβή) με οχήματα που είναι εφοδιασμένα με έγκυρα παραστατικά μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών, αποκλειστικά και μόνον προς τον σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και επιχειρήσεων που λειτουργούν κατά την περίοδο ισχύος της Απόφασης.
Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι της περιοχής και όσοι πηγαίνουν στα πάρκινγκ, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι πάντα με ταυτότητα ή διαβατήριο, ενώ ο τρόπος ελέγχου και τα δικαιολογητικά καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων.