Σε απεργία έχουν κατέλθει από το πρωί της Τετάρτης στη Βρετανία περίπου 40.000 εργαζόμενοι της εταιρείας συντήρησης και λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Network Rail και τουλάχιστον 14 σιδηροδρομικών εταιρειών.
Πρόκειται για κινητοποίηση που εξήγγειλε το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων του τομέα μεταφορών στη χώρα, το RMT, διεκδικώντας υψηλότερες αμοιβές, διασφάλιση θέσεων εργασίας και καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Η διοίκηση της Network Rail λέει ότι πρόσφερε στους υπαλλήλους της εταιρείας αύξηση απολαβών κατά 4% φέτος και ακόμα 4% το 2023, με εγγυήσεις ότι δε θα γίνουν απολύσεις.
Καταγγέλλει επίσης πως η απεργία διεξάγεται δίχως να έχει τηρηθεί η διαδικασία ψηφοφορίας μεταξύ των μελών του RMT.
Ο γενικός γραμματέας του RMT Μικ Λιντς αντιτείνει ότι η διοίκηση της Network Rail απείλησε με απολύσεις και περικοπές κατά 50% στο κονδύλι για εργασίες συντήρησης του δικτύου αν δεν ματαιωνόταν η απεργία.
Ελάχιστα είναι τα δρομολόγια που εκτελούνται, συγκεκριμένα περίπου ένα ποσοστό 20% και αυτά μόνο μέχρι τις 6.30 το βράδυ. Αν και η απεργία δεν αφορά τον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου, ορισμένες γραμμές επηρεάζονται διότι χρησιμοποιούν κοινά τμήματα των σιδηροδρομικών γραμμών με τις υπεραστικές σιδηροδρομικές εταιρείες.
Από το πρωί οι μεγάλοι σιδηροδρομικοί σταθμοί του Λονδίνου και των υπολοίπων μεγαλουπόλεων θυμίζουν έρημο τοπίο.
Πρόκειται για μία ακόμα κινητοποίηση μετά από τη μεγαλύτερη απεργία των τελευταίων 30 ετών στους σιδηροδρόμους κατά τη διάρκεια τριών ημερών τον Ιούνιο. Έχουν δε προγραμματιστεί και άλλες απεργιακές κινητοποιήσεις – στις 30 Ιουλίου από το συνδικάτο των μηχανοδηγών Aslef, από το RMT στις 18 και 20 Αυγούστου και από τα μέλη του συνδικάτου στην υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου στις 19 Αυγούστου.