Η διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση της μαρίνας Λάρνακας θα αναληφθεί από ιδιώτη για περίοδο 5 ετών ή και μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προώθησης του έργου για γενικότερη ανάπτυξη της μαρίνας, χωρίς να απαιτήσει από αυτόν να προωθήσει οποιαδήποτε έργα ανάπτυξης. Την απόφαση αυτή του Υπουργικού Συμβουλίου ανακοίνωσε μετά το περας της σημερινής συνεδρίας ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης προσθέτοντας ότι αποφασίστηκε επίσης όπως το προσωπικό της ANETEL που παρέχει σήμερα υπηρεσίες για σκοπούς λειτουργίας της μαρίνας, να μεταφερθεί από την εν λόγω εταιρεία στον ιδιώτη διαχειριστή στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας ανάθεσης της διαχείρισης της μαρίνας.
Το Υπουργικό Συμβούλιο, συνέχισε ο κ. Βαφεάδης, αποφάσισε ακόμη όπως η διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση του λιμανιού Λάρνακας αναληφθεί από ιδιώτη διαχειριστή για περίοδο 5 ετών ή και μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προώθησης έργου για γενικότερη ανάπτυξη του λιμανιού Λάρνακας, χωρίς να απαιτήσει από αυτόν να προωθήσει οποιαδήποτε έργα ανάπτυξης. Έχει επίσης εγκρίνει όπως το προσωπικό της ANETEL που παρέχει σήμερα υπηρεσίες για σκοπούς λειτουργίας του λιμανιού, μεταφερθεί από την εν λόγω εταιρεία στον ιδιώτη διαχειριστή στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας ανάθεσης της διαχείρισης του λιμανιού.
Το Υπουργικό, δήλωσε, εξουσιοδότησε το Υπουργείο Μεταφορών να συνεχίσει την λειτουργία της μαρίνας Λάρνακας και να συνεχίσει να προωθεί άμεσα έργα συντήρησης για προσωρινή μεταβατική περίοδο μέχρι τις 31/12/2025 ή μέχρι την εξεύρεση ιδιώτη διαχειριστή για την μαρίνα Λάρνακας εάν αυτό προηγηθεί.
Το Υπουργικό, είπε, έχει επίσης εξουσιοδοτήσει την Αρχή Λιμένων Κύπρου να συνεχίσει την διαχείριση και λειτουργία του λιμανιού Λάρνακας, στη βάση της σχετικής νομοθεσίας, και να αναλάβει την προώθηση ορισμένων άμεσων έργων συντήρησης για προσωρινή μεταβατική περίοδο μέχρι τις 31/12/2025 ή μέχρι την εξεύρεση ιδιώτη διαχειριστή για το λιμάνι της Λάρνακας εάν αυτό προηγηθεί.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Βαφεάδης είπε ότι για την προκήρυξη ενδιαφέροντος θ’ ακολουθηθεί η σχετική νομοθεσία περί δημόσιων συμβάσεων και διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για ενιαία ανάπτυξη αλλά για δύο χωριστές. Δεν έχει ενημέρωση αν υπάρχει ενδιαφέρον, πρόσθεσε, λέγοντάς ότι δεν πιστεύει πως υπάρχει ένας ενδιαφερόμενος με εμπειρογνωμοσύνη και για την μαρίνα και για το λιμάνι που θα μπορούσε να αναλάβει και τα δύο έργα. Σε περίπτωση που υπάρχει, συνέχισε, και ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις που θα τεθούν στους όρους πρόσκλησης προσφορών, θα μπορούσε να είναι ο ίδιος.
Διευκρίνισε επίσης ότι πρόκειται για δύο μεταβατικές περιόδους, η μία μέχρι να βρεθεί ο ιδιώτης διαχειριστής και η δεύτερη, όταν μπει ο ιδιώτης διαχειριστής μέχρι να αποφασιστεί ποιος θα είναι ο τελικός σχεδιασμός και για το λιμάνι και για την μαρίνα. Τότε θα βγουν σε άλλες προσφορές, είπε, για να δοθεί το έργο σε επενδυτή. Στην ερώτηση εάν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, ο Υπουργός απάντησε πως η προσπάθεια είναι να διοριστεί ιδιώτης διαχειριστής το συντομότερο δυνατό. «Εάν αυτό θα απαιτήσει 3 ή 6 μήνες, θα εξαρτηθεί από τις διαδικασίες που θα ακολουθήσει το Υπουργείο Μεταφορών» είπε.