Σε μια μακροσκελή ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης προχώρησε προ ημερών ο Δημοτικός Σύμβουλος Γερμασόγειας, Χρίστος Παπαμιχαήλ, μέσω της οποίας εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκεια του για όσα συμβαίνουν στο Δήμο εξαπολύοντας μάλιστα και «πυρά» κατά του Δημάρχου. Ως υπερβολική χαρακτήρισε την αντίδραση του ο Δήμαρχος της περιοχής Κυριάκος Ξυδιάς, ο οποίος τόνισε στην Αυτοδιοίκηση ότι λάθη γίνονται και το θέμα είναι να προσπαθείς να τα διορθώσεις.
Συγκεκριμένα, στην ανάρτηση του ο κ. Παπαμιχαήλ αναφέρει ότι, «με μεγάλη λύπη αναγκάστηκα να αποχωρήσω από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) αφού φαίνεται να υπάρχει ανοχή σε επιεικώς απαράδεκτες συμπεριφορές συγκεκριμένων υπαλλήλων, που αφορούν μεταξύ άλλων κατ’ επανάληψη αμφισβήτηση και μη εφαρμογή ομόφωνων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, γεγονός που έχει αρνητικό αντίκτυπο στους δημότες και στην ποιότητα ζωής τους, χωρίς να μπορεί κάποιος να τους επιβληθεί και έτσι παρουσιάζεται μια ανεξέλεγκτη κατάσταση».
Ακολουθεί αυτούσια η ανάρτηση του κ. Παπαμιχαήλ:
– Υπήρξε περίπτωση που λόγω της συμπεριφοράς συγκεκριμένου υπαλλήλου προ διετίας δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον από επαγγελματίες του κλάδου για υποβολή προσφορών καθαρίσματος οικοπέδων/πεζοδρομίων από αγριόχορτα. Αποτέλεσμα ήταν ο Δήμαρχος να ‘παρακαλάει’ τον κάθε ιδιώτη να ενδιαφερθεί να υποβάλει προσφορά για την καθαριότητα του Δήμου. Ο λόγος απλός, αφού στο παρελθόν ο συγκεκριμένος υπάλληλος είχε συνεχώς συγκρούσεις με τους επιτυχόντες προσφοροδότες, αναγκάζοντας τους με τη συμπεριφορά του να διακόψουν την εκτέλεση της σύμβασης και να αποχωρήσουν. Θέλω να πιστεύω ότι δεν υπήρχε σκοπιμότητα πίσω από αυτή τη συμπεριφορά. Τα αποτελέσματα νομίζω είναι εμφανή στον καθένα μας, με την – κατά γενική ομολογία – άθλια κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο από άποψη καθαριότητας.
– Ενδέχεται να είναι ο συγκεκριμένος υπάλληλος που έχει εμπλέξει σήμερα το Δήμο με τα λάθη και τις προχειρότητες του σε διαδικασίες ακύρωσης του πρόσφατου διαγωνισμού/προσφορών (για το ίδιο αντικείμενο καθαρίσματος πεζοδρομίων/οικοπέδων), φέρνοντας το Δήμο σε απολογητική θέση. Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτέλεσε θέμα συζήτησης στην τελευταία συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου αφού ο συγκεκριμένος προσπάθησε να ρίξει τις δικές του ευθύνες δεξιά και αριστερά, αποδέχτηκε την ευθύνη και την ανάγκη επαναπροκύρηξης των προσφορών. Επιπρόσθετα έχει αποφασισθεί η διεξαγωγή διοικητικής έρευνας για να διαπιστωθούν τα όποια λάθη/παραλήψεις έγιναν κατά τη διαδικασία. Εδώ και τρεις βδομάδες, ακόμα αναμένουμε την έναρξη της διοικητικής αυτής έρευνας. Γιατί τέτοια καθυστέρηση, Δήμαρχε;
– Σε συνέχεια της απόφασης του Δ.Σ για επαναπροκύρηξη των συγκεκριμένων προσφορών, οι τιμές που έχουν ληφθεί είναι κατά 40-50% χαμηλότερες από την τιμή προσφοράς που είχε υποβληθεί από τον μοναδικό προσφοροδότη στον ακυρωθέντα διαγωνισμό. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος, ως αρμόδιος Λειτουργός για τις συγκεκριμένες συμβάσεις, με σημείωμα του ζητούσε την κατακύρωση των διαγωνισμών στον μοναδικό προσφοροδότη και μάλιστα ζητούσε την θετική μας απάντηση εντός 48 ωρών (το σημείωμα του στάλθηκε ηλεκτρονικά τη Δευτέρα 1/03/2021 με απαίτηση να λάβει απάντηση μέχρι την Τετάρτη 3/03/2021). Η απάντηση μου στη συγκεκριμένη εκβιαστική απαίτηση του επισυνάπτεται στη συνέχεια. Συμπερασματικά, σε περίπτωση που υποκύπταμε στα εκβιαστικά χρονοδιαγράμματα για κατακύρωση των προσφορών στον μοναδικό προσφοροδότη, ο Δήμος θα επωμιζόταν ένα επιπλέον κόστος περίπου της τάξεως των 20.000 ευρώ.
– Είναι ο συγκεκριμένος υπάλληλος που προφανώς νιώθοντας την εύνοια κάποιων , αμφισβήτησε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και επικοινώνησε με ιδιώτη μηχανικό για να τον επιπλήξει, που στην απελπισία του ο εν λόγω μηχανικός – λόγω των παράλογων απαιτήσεων του συγκεκριμένου υπαλλήλου για μια σκυβαλλαποθήκη – αναγκάστηκε να επικοινωνήσει μαζί μου στην προσπάθειά του να βρει λύση στο πρόβλημά του λόγω των αλλοπρόσαλλων οδηγιών που έδινε ο συγκεκριμένος υπάλληλος. Και δεν είναι η πρώτη φορά, αφού το Δ.Σ. έγινε και στο παρελθόν δέκτης έντονων παραπόνων από Αρχιτέκτονες σχετικά με τις περίεργες εως παράλογες απαιτήσεις του συγκεκριμένου υπαλλήλου αναφορικά με τις σκυβαλλαποθήκες προτεινόμενων αναπτύξεων. Συγκεκριμένα, πολύπειρος Αρχιτέκτονας με δεκάδες χρόνια εμπειρίας, ζήτησε ακρόαση από το Δ.Σ. για να καταγγείλει τις απαράδεκτες και εκτός λογικής απαιτήσεις που προβάλει ο συγκεκριμένος λέγοντας χαρακτηριστικά «Για να σχεδιάσουμε μια πολυκατοικία στη Γερμασόγεια, πρέπει πρώτα να λύσουμε τα προβλήματα των σκυβαλλαποθηκών και ύστερα να σχεδιάσουμε το κτήριο».
– Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος υπάλληλος αγνοεί αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού εδώ και ένα χρόνο έχει ληφθεί ομόφωνη απόφαση για μετακίνηση του κομποστοποιητή που έχει εγκατασταθεί σε δημόσιο χώρο πρασίνου (στην περιοχή COLUMBIA) και επειδή ο συγκεκριμένος είχε αντίθετη άποψη, δεν εκτέλεσε τη συγκεκριμένη απόφαση. Έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος και ο κομποστοποιητής παραμένει ακόμα εκεί. Πότε σκοπεύει να εκτελέσει την απόφαση του Δ.Σ. ο συγκεκριμένος; Με ποιου το δικαίωμα όχι μόνο αμφισβητεί αλλά και αγνοεί την απόφαση του Συμβουλίου;
Και ερωτώ, αποτελεί ή όχι πειθαρχικό παράπτωμα η μή εκτέλεση/συμμόρφωση δημοτικών υπαλλήλων με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου;
Περαιτέρω, έθεσα τα ακόλουθα ερωτήματα:
– Κατά πόσο αληθεύει ότι συγκεκριμένοι υπαλλήλοι χρησιμοποιούν τα δημοτικά οχήματα εν ώρα εργασίας και όχι μόνο για προσωπικές τους εργασίες;
– Ποιος ελέγχει το σύστημα GPS που έχει εγκατασταθεί σε όλα τα υπηρεσιακά οχήματα με σκοπό τον έλεγχο ώστε να μην γίνεται κατάχρηση στη χρήση τους; Ποιοι έχουν το δικαίωμα/υποχρέωση για διενέργεια των σχετικών ελέγχων του συστήματος; Γίνεται ο έλεγχος;
– Πόσοι φορητοί υπολογιστές (laptops) έχουν αγορασθεί από το Δήμο, από ποιούς χρησιμοποιούνται και που βρίσκονται; Κατά πόσο αληθεύει ότι συγκεκριμένος υπάλληλος, έχει μόνιμα το υπηρεσιακό laptop στο σπίτι του; Αληθεύει ότι από την πρώτη μέρα που παραδόθηκε, ουδέποτε λειτούργησε ΕΝΤΟΣ των δημοτικών γραφείων, αλλά παραμένει από τη πρώτη μέρα στο σπίτι του υπαλλήλου; Κατά πόσο αληθεύει ότι όταν απαιτήθηκε από την υπηρεσία κάποιος άλλος υπάλληλος του τμήματος να εργασθεί από το σπίτι (λόγω του ότι ήταν επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος), ο συγκεκριμένος υπάλληλος αρνήθηκε να το παραδώσει στον Δημοτικό Γραμματέα, με αποτέλεσμα ο Δήμος να πληρώσει εταιρεία ηλεκτρονικών υπολογιστών για εγκατάσταση των απαραίτητων (λογιστικών) προγραμμάτων σε άλλον υπηρεσιακό υπολογιστή που εξυπηρετούσε άλλο τμήμα του Δήμου; Κατά πόσο, επιβεβαιώνει ή όχι το συγκεκριμένο συμβάν ο Δημοτικός Γραμματέας; Από πότε έχει το δικαίωμα ο κάθε υπάλληλος να οικειοποιείται υπηρεσιακό υπολογιστή και να αρνείται να τον παραδώσει όταν το απαιτούν οι ανάγκες του Δήμου; Ή μήπως θα μας πουν ότι εργάζεται από το σπίτι και τα απογεύματα; Μήπως θα απαιτηθεί και η πληρωμή υπερωριών; Ποια συγκεκριμένη εργασία εκτελείται;
Γιατί τα ανέχεται όλα αυτά ο Δήμαρχος; Σε κάθε περίπτωση, θα αποστείλω επιστολή με την οποία θα ζητώ όπως διεξαχθεί διοικητική έρευνα για τα γεγονότα και καλώ εκ νέου το Δήμαρχο όπως δώσει άμεσα οδηγίες ώστε να εκτελεστούν όλες οι αποφάσεις του ΔΣ.
«Έγιναν κάποια λάθη… προκηρύξαμε νέα προσφορά»
Ο Δήμαρχος από πλευράς του χαρακτήρισε υπερβολική την αντίδραση του κ. Παπαμιχαήλ τονίζοντας παράλληλα ότι λάθη γίνονται και πως το θέμα είναι να βρίσκεις τρόπους να τα διορθώνεις.
«Έγινε ένα λάθος με κάποιες προσφορές στη προσπάθεια μας να επιταχύνουμε τις διαδικασίες για καθαρισμό των οικοπέδων και έτσι ακυρώσαμε την προσφορά και την ξανά προκηρύξαμε. Δεν ήταν σκόπιμο το λάθος», δήλωσε χαρακτηριστικά.