Μπορεί τα μεγάλα έργα τα οποία υλοποιούνται να ήταν, φυσιολογικά, στο επίκεντρο του δημοσίου απολογισμού που πραγματοποίησαν ο δήμαρχος Λάρνακας και το Δημοτικό Συμβούλιο στις 16 Οκτωβρίου, ωστόσο δεν ήταν τα μοναδικά θετικά πράγματα που παρουσιάστηκαν. Ο Ανδρέας Βύρας περιέγραψε μια συνολική εικόνα νοικοκυρέματος στο δημαρχείο της Λάρνακας σε σημαντικούς τομείς όπως τα οικονομικά και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες που είναι ο λόγος ύπαρξης των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Το σίγουρο είναι ότι σε ένα δήμο ο οποίος, επί δημαρχίας Ανδρέα Λουρουτζιάτη, είχε φτάσει στο κατάντημα να χρεώνει τους φορολογούμενους με αεροπορικά εισιτήρια για ταξίδια της συζύγου του δημάρχου στο εξωτερικό, το πρώτο που χρειαζόταν ήταν να μπει τάξη στο εσωτερικό. Αυτό, επιτυγχάνεται σταδιακά με εμφανή αποτελέσματα.
Αύξηση εσόδων και πλεονασμάτων
Τα έσοδα του Δήμου Λάρνακας παρουσίασαν σταδιακή αύξηση από το 2016 μέχρι σήμερα. Το 2016 ανήλθαν στα 19.320.262 ευρώ και το 2017 αυξήθηκαν στα 20.355.626 ευρώ. Το 2018 υπήρξε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση και τα έσοδα έφτασαν στα 21.662.668 ευρώ. Σε πραγματικούς αριθμούς, σε δύο χρόνια, ο Δήμος Λάρνακας αύξησε τα έσοδά του κατά 2,3 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο σε ποσοστό μεταφράζεται σε 10,81%. Οι εξαιρετικές επιδόσεις στη διαχείριση των εσόδων αντανακλώνται και στα πλεονάσματα του Δήμου Λάρνακας, τα οποία ποσοστιαία δείχνουν πολύ μεγαλύτερη αύξηση λόγω της ανάλογης διαχείρισης των εξόδων. Το 2016, οι οικονομικές καταστάσεις του δήμου έκλεισαν με πλεόνασμα 301.486 ευρώ. Το 2017, τον πρώτο χρόνο υπό τον Ανδρέα Βύρα και το νέο Δημοτικό Συμβούλιο υπήρξε υπερδιπλασιασμός του πλεονάσματος που έφτασε στις 729.476 ευρώ. Το 2018, το πλεόνασμα έφτασε σχεδόν στο τετραπλάσιο σε σύγκριση με το 2016 κλείνοντας στα 1.104.451 ευρώ. Σε πραγματικούς αριθμούς, σε δύο χρόνια, ο δήμος αύξησε τα πλεονάσματά του κατά 803 χιλιάδες ευρώ, το οποίο σε ποσοστό ανέρχεται στο εντυπωσιακό 72,71%.
Τάξη στο Ταμείο Συντάξεων και Φιλοδωρημάτων
Υπήρξε επίσης σημαντική βελτίωση στη διαχείριση των ελλειμμάτων του παρελθόντος στο Ταμείο Συντάξεων και Φιλοδωρημάτων, το οποίο άρχισε να μειώνεται σταδιακά. Οι εισφορές του δήμου στο Ταμείο Προνοίας, οι τρέχουσες ανάγκες και το ετήσιο προϋπολογισμένο ποσό της εισφοράς από την ανάληψη καθηκόντων από το νέο Δημοτικό Συμβούλιο καταβάλλονται πλέον κανονικά.
Θυμίζουμε ότι μέχρι το 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τις ετήσιες εκθέσεις του Γενικού Ελεγκτή, υπήρξε τρύπα της τάξης 24 εκατομμυρίων ευρώ στο Ταμείο Συντάξεων και Φιλοδωρημάτων του προσωπικού, αφού ο δήμος αδυνατούσε να καταβάλει ετήσια εισφορά. Πέραν τούτου όμως, όπως είχε διαπιστωθεί από την Ελεγκτική Υπηρεσία, ο Δήμος Λάρνακας αντί να μειώνει το έλλειμμα στο Ταμείο αυτό, έπαιρνε τις εισφορές και τις χρησιμοποιούσε για άλλους σκοπούς! Για παράδειγμα, από το 2012 μέχρι το 2014, από τις 218 χιλιάδες ευρώ που εισπράχθηκαν από τους εργαζομένους, στο Ταμείο Συντάξεων κατατέθηκαν μόνο οι 65 χιλιάδες ευρώ. Τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν για άλλες ανάγκες του δήμου, παρανόμως όπως τόνιζε ο Γενικός Ελεγκτής.
Τα διαμερίσματα στην Αθήνα
Επίσης, για πρώτη φορά αναγνωρίστηκαν στις Οικονομικές Καταστάσεις του Δήμου Λάρνακας τα διαμερίσματα του δήμου στην Αθήνα με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα.
Για το θέμα των διαμερισμάτων εκπονήθηκε συγκεκριμένο πλάνο για καλύτερη αξιοποίηση. Το καλοκαίρι του 2017 πραγματοποιήθηκε αποστολή στην Αθήνα όπου έγιναν σημαντικές συναντήσεις με στόχο την καλύτερη νομική και λογιστική διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου Λάρνακας στην ελληνική πρωτεύουσα.
Τα διαμερίσματα αυτά δεν ήταν καταχωρημένα στα μητρώα του Δήμου Λάρνακας και ως εκ τούτου έγινε συμφωνία με εγκεκριμένη εκτιμήτρια, η οποία ανέλαβε την ετοιμασία μελετών εκτίμησης της αγοραίας και μισθωτικής αξίας των ακινήτων, καθώς και εισηγήσεων για καλύτερη διαχείριση.
Ενδεικτικό της ανεπαρκούς αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας στην Αθήνα είναι το γεγονός ότι το διαμέρισμα στην οδό Σκουφά ενοικιαζόταν έναντι 250 ευρώ το μήνα, ποσό που θεωρείται κατά πολύ χαμηλότερο των τρεχουσών τιμών οι οποίες υπολογίστηκαν στα 750 ευρώ μηνιαίως.
Πέραν τούτων, παρουσιάστηκαν εξαιρετικά αποτελέσματα στην είσπραξη παλιών οφειλών φόρων και δημοτικών τελών τα οποία έφεραν στα ταμεία ποσό 300 χιλιάδων ευρώ. Αύξηση εσόδων επιτεύχθηκε και από τη μηχανογράφηση των εσόδων από την εκμετάλλευση των οργανωμένων παραλιών που βρίσκονται υπό τη διαχείριση του δημαρχείου. Αποφασίστηκε επίσης ο εκσυγχρονισμός της μηχανογράφησης του δήμου με την εγκατάσταση νέου λογισμικού που θα προμηθευτεί η δημοτική υπηρεσία μέσω της Ένωσης Δήμων.
Εξυπηρέτηση των δημοτών
Στον τομέα της εξυπηρέτησης των δημοτών έγιναν σημαντικά βήματα τα οποία απέδωσαν καρπούς και στα οικονομικά του δήμου. Ορισμένα από αυτά είναι:
Ενοποίηση των συστημάτων πληρωμής δημοτικών τελών για καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Υιοθέτηση νέων διαδικασιών με στόχο την αποφυγή λαθών στις μειώσεις ή εκπτώσεις στα δημοτικά τέλη με ασφαλιστικές δικλίδες.
Οι ενστάσεις στις φορολογίες που υποβλήθηκαν για το 2018 μέχρι σήμερα σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν μειωθεί, αφού απέφερε καρπούς η εργασία της αρμόδιας υπηρεσιακής επιτροπής και οι ασφαλιστικές δικλίδες που εφαρμόστηκαν.
Καθιερώθηκε η “Ημέρα του Δημότη” κάθε Παρασκευή από τις 8 το πρωί μέχρι τη 1 μ.μ κατά την οποία κάθε δημότης που επιθυμεί, έχει τη δυνατότητα να συναντηθεί με τον δήμαρχο στο γραφείο του.
Έχει εξασφαλιστεί δυνατότητα άμεσης πρόσβασης των δημοτών σε υπηρεσιακές διαδικασίες μέσα από αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές εφαρμογές και ηλεκτρονική εξυπηρέτηση.
Δημιουργήθηκε η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα “Βελτιώνω τη Λάρνακα” Improve my Larnaka, μέσω της οποίας οι δημότες μπορούν να μεταφέρουν προβλήματα και εισηγήσεις που αφορούν κυρίως θέματα καθημερινότητας.
Αναβαθμίστηκαν τα προφίλ κοινωνικής δικτύωσης του δήμου μέσα από τα οποία υπάρχει άμεση ενημέρωση των δημοτών.
Κέντρο Εξυπηρέτησης του Δημότη
Ως γνωστόν, τον περασμένο Ιούλιο, ο Δήμος Λάρνακας ανακοίνωσε τη δημιουργία Κέντρου Εξυπηρέτησης του Δημότη εκτός των κεντρικών γραφείων, μια πρωτοβουλία που για πρώτη φορά εφαρμόζεται από δήμο στην Κύπρο. Το Κέντρο θα έχει διπλό σκοπό, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και συνάμα την αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης γύρω από τα κεντρικά γραφεία στις Φοινικούδες.
Το Κέντρο Εξυπηρέτησης του Δημότη θα στεγαστεί στα πρώην κεντρικά γραφεία του Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λάρνακας στην οδό Ανδρέα Μιαούλη (πάροδος της λεωφόρου Μακαρίου Γ’, κοντά στο e-shop), τα οποία ζήτησε και εξασφάλισε η δημοτική Αρχή. Τα γραφεία θα διαμορφωθούν κατάλληλα ούτως ώστε να μπορεί να γίνεται εξυπηρέτηση των δημοτών για διεκπεραίωση και αποπληρωμή των πιο κάτω:
-Δημοτικών Φορολογιών
– Εξώδικων Προστίμων Τροχονομίας Δήμου Λάρνακας
– Αδειών Πώλησης/Διατήρησης Υποστατικού Οινοπνευματωδών Ποτών
– Αδειών Πλανοδιοπώλησης
– Αδειών Κατοχής Σκύλων
– Έκδοσης Υγειονομικών Πιστοποιητικών
– Άδειας Λειτουργίας Δημοσίας Κολυμβητικής Δεξαμενής
Με αυτή την πρωτοπόρα ενέργεια, ο Δήμος Λάρνακας στοχεύει στην αποσυμφόρηση του χώρου πέριξ των κεντρικών γραφείων στη λεωφόρο Αθηνών, όπου υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την κυκλοφορία και τη στάθμευση. Με τη μετακόμιση των πιο πάνω υπηρεσιών στον συγκεκριμένο χώρο θα υπάρξει αποσυμφόρηση, αφού τα εν λόγω γραφεία προσφέρουν αρκετούς χώρους στάθμευσης. “Η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στην επίλυση μέρους του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και ειδικότερα της απάμβλυνσης του προβλήματος εξεύρεσης χώρου στάθμευσης, αφού πλησίον του Κέντρου Εξυπηρέτησης υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης”, σημείωσε στη σχετική ανακοίνωση ο Δήμος Λάρνακας, ο οποίος εκτιμά ότι με αυτή την απόφαση γίνεται αποφασιστικό βήμα αποσυμφόρησης του δημαρχείου, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής.
Η λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Δημότη υπολογίζεται ότι θα γίνει κατορθωτή εντός του 2019, αφού η διαμόρφωση των γραφείων της πρώην ΣΠΕ Λάρνακας είναι εύκολη και χαμηλού κόστους.
dialogos.com.cy