O Δημοτικός Σύμβουλος Πάφου, κ. Φίλιππος Θ. Φιλίππου και η Δημοτικής Ομάδας Κ.Σ. ΕΔΕΚ απέστειλαν επιστολή προς τον Δήμαρχο Πάφου κ. Φαίδωνα Φαίδωνος και τα Μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Πάφου με βασικό θέμα την Αύξηση Χώρων Στάθμευσης υλοποιώντας ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Έξυπνης Διαχείρισης Θέσεων Στάθμευσης και Ενημέρωσης Οδηγών (Smart Parking).
Στην επιστολή αναφέρεται ότι «ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καλείται να επιλύσει ένας Δήμος είναι η δημιουργία χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες, καθώς και η έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση των οδηγών για τη διαθεσιμότητά τους μέσω πολλών διαφορετικών καναλιών πληροφόρησης». Τονίζεται επίσης ότι «Ο στόλος των οχημάτων που κινείται καθημερινά στις πόλεις είναι πολύ μεγάλος και συνεχώς αυξάνεται, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως ενισχυτικός παράγοντας στην κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Παράλληλα, ο Δήμος καλείται να επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα που παρατηρείται στην εύρεση ελεύθερων ειδικών θέσεων στάθμευσης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, οι οποίες είναι συνεχώς κατειλημμένες από ασυνείδητους οδηγούς».
Προστίθεται ακόμα πως «Ο προσδιορισμός χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά ο καθορισμός χώρων στάθμευσης εντάσσεται σε μια δέσμη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αποβλέπουν, κατ’ αρχάς, στη βελτίωση των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας, στην ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου και στην ομαλή διεξαγωγή της οδικής συγκοινωνίας με τα δημόσια μέσα μεταφοράς».
Παράλληλα τονίζεται ότι «Οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων για την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης θα πρέπει να συνοδεύονται από τις απαιτούμενες τεχνικές μελέτες». Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «οι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων στις πόλεις δεν καθορίζονται τυχαία ή με κριτήριο τη λήψη ανταλλαγμάτων από την παραχώρηση της χρήσεως. Αντιθέτως απαιτείται ειδική κυκλοφοριακή – περιβαλλοντική μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας λαμβάνονται υπόψη οι διατάξεις του Κυκλοφοριακού Οδικού Κώδικα και αξιολογούνται αναλυτικά συγκεκριμένα στοιχεία, όπως ο κυκλοφοριακός φόρτος στη συγκεκριμένη περιοχή και οδό, το πλάτος του δρόμου, η λειτουργία του τόσο για την τοπική όσο και για τη διερχόμενη κυκλοφορία, οι ανάγκες στάθμευσης αυτοκινήτων, η οικιστική διαμόρφωση και τα τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής».
Η επιστολή συνεχίζει με την διαπίστωση ότι η Πάφος «στερείται από διαθέσιμους χώρους στάθμευσης σε ολόκληρη την Δημαρχούμενη περιοχή και οι δημότες της (είτε οδηγοί, είτε πεζοί) ταλαιπωρούνται καθημερινά από αυτό το δυσάρεστο φαινόμενο».
Επισημαίνεται ότι «Με τους νέους σχεδιασμούς έχουμε πετύχει να αυξήσουμε τις θέσεις στάθμευσης, αλλά σε καμιά περίπτωση αυτοί δεν είναι αρκετοί, δεν καλύπτουν περιοχές που παρουσιάζουν αυξημένη ανάγκη, και σίγουρα δεν έχουμε καλύψει καθόλου τις γειτονιές της Πάφου».
Πρωταρχικό μέλημα όπως τονίζεται στην επιστολή είναι «να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη, για ολόκληρο το Δήμο Πάφου, η οποία να καταδείξει διαθέσιμους χώρους τους οποίους μπορούμε να μετατρέψουμε σε δημόσιους χώρους στάθμευσης». Αυτοί οι χώροι, συνεχίζει «μπορεί να είναι άδεια χωράφια, υφιστάμενοι χώροι οι οποίοι μπορούν να επεκταθούν ως έχουν είτε καθ’ ύψος, δημιουργώντας διώροφους ή ακόμα τριώροφους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης. Είτε μπορεί να είναι άδεια οικόπεδα σε γειτονιές, παλιά κτήρια που έχουν κλείσει τον κύκλο τους και δεν εξυπηρετούν πια, ιδιοκτησία του Δήμου που γειτνιάζει με περιοχές αυξημένης ανάγκης, ακόμα και ιδιωτικοί χώροι που μπορούν να ενοικιαστούν ή να αγοραστούν από το Δήμο για να χρησιμοποιηθούν για αυτό το σκοπό».
Επισημαίνοντας ότι «Έχοντας πια μια ολοκληρωμένη εικόνα ο Δήμος Πάφου θα πρέπει να δημιουργήσει τους νέους αυτούς χώρους στάθμευσης, με έμφαση στον πολύ καλό φωτισμό και τον έλεγχο».
«Δεδομένων των αναγκών για καλύτερη διαχείριση όλων αυτών των θέσεων στάθμευσης που θα δημιουργηθούν, για αύξηση των εσόδων από την εκμετάλλευση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, για πληροφόρηση των οδηγών για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, αλλά και για προστασία και καλύτερη αστυνόμευση των ειδικών θέσεων στάθμευσης (ειδικά αυτών για τα Άτομα με Αναπηρία), προτείνω όπως μελετηθεί, σχεδιαστεί και υλοποιηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Έξυπνης Διαχείρισης Θέσεων Στάθμευσης και Ενημέρωσης Οδηγών, (Smart Parking), το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με κάθε διαθέσιμη θέση στάθμευσης» προσθέτει.
Σχετικά με το τι θα πρέπει να περιλαμβάνει το σύστημα αυτό, στην επιστολή αναφέρονται τα εξής: «Ασύρματους αισθητήρες, οι οποίοι θα ελέγχουν κάθε θέση στάθμευσης. Αναμεταδότες, οι οποίοι θα επικοινωνούν ασύρματα με τους αισθητήρες και θα προωθούν τα δεδομένα που θα λαμβάνουν προς τις μονάδες συγκέντρωσης δεδομένων. Τις Μονάδες Συγκέντρωσης Δεδομένων, που θα συγκεντρώνουν τα δεδομένα από τους αναμεταδότες και θα τα αποστέλλουν στο κέντρο ελέγχου του Δήμου μέσω GPRS σύνδεσης. Συσκευές πιστοποίησης χρηστών ειδικών θέσεων στάθμευσης (ΑΜΕΑ, φορτοεφόρτωσης, μηνιαίοι, δικαιούχοι ειδικής έκπτωσης, κλπ.)». Διευκρινίζεται ότι «Οι συσκευές αυτές θα εγκαθίσταται πλησίον των ειδικών θέσεων στάθμευσης και οι χρήστες θα πιστοποιούν, μέσω ειδικής κάρτας τεχνολογίας RFID, την νόμιμη κατάληψη της θέσης».
Επιπρόσθετα αναφέρει ότι πρέπει να περιλαμβάνει «Παρκόμετρα, τα οποία θα επιτρέπουν την πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας, κερμάτων και καρτών προπληρωμένου χρόνου. Ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης οδηγών, οι οποίες θα εγκαθίστανται σε σημεία του οδικού δικτύου του Δήμου και θα ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο τους οδηγούς για τη διαθεσιμότητα των θέσεων στάθμευσης.
Τέλος επισημαίνεται ότι επιβάλλεται να περιλαμβάνει «Εφαρμογή πλοήγησης για smart phones. Η εφαρμογή αυτή θα καθοδηγεί τον οδηγό προς τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Και το Λογισμικό κέντρου ελέγχου, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τη συγκέντρωση και επεξεργασία των δεδομένων που αποστέλλουν οι μονάδες συγκέντρωσης δεδομένων. Όλες οι θέσεις στάθμευσης θα εμφανίζονται σε ψηφιακό χάρτη. Θα μπορεί να ενωθεί με τους φορητούς υπολογιστές παλάμης που διαθέτουν οι τροχονόμοι του Δήμου, οι οποίοι θα μπορούν να εκδίδουν άμεσα κλήσεις και θα καταχωρούνται στο ηλεκτρονικό σύστημα. Επίσης, θα μπορεί να εκτελεί και τη διαχείριση των αυτόματων πληρωμών των κλήσεων».