Τις τελευταίες εβδομάδες, το θέμα της αξιολόγησης του μαθητή περιλαμβανομένων και των εξετάσεων τετραμήνων, πήρε φωτιά, με τις δηλώσεις, τις αντιπαραθέσεις και τις διαφωνίες να δίνουν και να παίρνουν αναμεσά στους εκπαιδευτικούς φορείς.
Όπως πληροφορούμαστε από τον «Φ» «διάφοροι φορείς επιχειρούν στο να βρεθούν τα σημεία συγκλίσεων επί του θέματος, σε μια προσπάθεια να διευθετηθεί και να ξεκαθαρίσει το τοπίο, καθώς η σύγκρουση Υπουργείου και εκπαιδευτικών Οργανώσεων είναι γεγονός.
Στο πολεμικό σκηνικό προστίθεται και η στάση του οργανωμένου μαθητικού κινήματος που εκπροσωπείται από την ΠΣΕΜ, το οποίο ξεκαθαρίζει πως είναι έτοιμο να κλιμακώσει τα δυναμικά του μέτρα ώστε να μην υλοποιηθεί ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων».
Μέχρι στιγμής, η ΟΕΛΜΕΚ απέστειλε το υπόμνημα των θέσεων της για τα διάφορα ζητήματα που θέτει στον υπουργό παιδείας, μετά από αίτημα του ιδίου, αναμένοντας την ημέρα συνάντησης με τον κ. Χαμπιαούρη.
Σημειώνεται επίσης ότι ο κ. Χαμπιαούρης σε δημόσια συζήτηση απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και αναφερόμενος στο εν λόγω ζήτημα σημείωσε ότι «οι γραπτές δοκιμασίες έχουν μειωθεί, συγκριτικά με αυτές που οι μαθητές είχαν έως τώρα».
Αναφερόμενος στην κατηγορία της συντρέχουσας αξιολόγησης που αφορά στις διακρίσεις, ο κ. Χαμπιαούρης σημείωσε ότι «η ανάπτυξη στάσεων προσφοράς και εθελοντικής εργασίας είναι μέσα στους παγκόσμιους στόχους της εκπαίδευσης, οι οποίοι προνοούν, πέρα από την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη στάσεων συνεργασίας και κοινωνικής προσφοράς. Δεν αναφέρονται σε προσφορά σε ένα ή κάθε μάθημα, αλλά για ευρύτερη κοινωνική προσφορά, η οποία αποτιμάται επιπρόσθετα στα μαθήματα με τα οποία η προσφορά σχετίζεται, χωρίς να προνοείται αφαίρεση βαθμού από άλλα μαθήματα». «Είναι φανερό, ότι η πληροφόρηση για υπολογισμό 5% σε κάθε μάθημα και αφαίρεση βαθμού από μαθήματα στα οποία δεν υπάρχει προσφορά δεν είναι ορθή και θα δοθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις στις σχολικές μονάδες» κατέληξε ο κ. Χαμπιαούρης.
Η Παιδοβουλή σημειώνοντας τη δική της θέση για το ζήτημα επισήμανε ότι «Η τέταρτη πηγή προφορικής αξιολόγησης δεν θα πρέπει να λειτουργεί αφαιρετικά, δηλαδή θα πρέπει να μπορεί να αξιοποιείται από τον μαθητή ως αξιολόγηση πριμοδότησης, ενθαρρύνοντας έτσι όλους τους μαθητές να αναλάβουν ρόλους για εθελοντική προσφορά και να ασχοληθούν δημιουργικά». Πρότεινε επίσης «να δημιουργηθεί μια τράπεζα ιδεών σχετικά με το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εργαλείου προφορικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα όσον αφορά στο δεύτερό του σκέλος (εθελοντική εργασία) ανά κλάδο».
philenews.com