Αναμφισβήτητα η πανδημία έχει επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφελείας της χώρας και από αυτό δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, ανέφερε μιλώντας στην ΑυτοδιοίκησηCy, ο Διευθυντής του οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Παρμακλής.
Όπως εξήγησε, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας κλήθηκε να προσαρμόσει τον τρόπο λειτουργίας του για να συμβαδίσει με τα νέα δεδομένα, τηρώντας κατά γράμμα τον περί λοιμοκαθάρσεως νόμο και τα διατάγματα. «Κατά την περίοδο του lockdown, τα τμήματα εξυπηρέτησης των καταναλωτών παρέμειναν κλειστά ενώ τώρα τα τμήματα αυτά δουλεύουν μόνο με προκαθορισμένα ραντεβού» σημείωσε ο κ. Παρμακλής, εξηγώντας ότι αυτό συνέτεινε στο να στραφούν οι καταναλωτές στους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής που προσφέρει ο Οργανισμός μέσω του διαδικτύου. «Έχει παρατηρηθεί τεράστια αύξηση ηλεκτρονικών πληρωμών κάτι που αποδεικνύει ότι ο μέσος καταναλωτής έχει αντιληφθεί την ευκολία του να πληρώνει τις υποχρεώσεις του από την ασφάλεια της οικίας του ή από τον χώρο εργασίας του» ανέφερε.
Πρόσθεσε μάλιστα, ότι το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας εκμεταλλεύτηκε την περίοδο του lockdown και την μειωμένη τροχαία κίνηση που υπήρχε στους δρόμους, προχωρώντας στην υλοποίηση αναπτυξιακών έργων αναβάθμισης του δικτύου ύδρευσης. Όπως εξήγησε, η αναβάθμιση αυτή, η οποία υλοποιείται σε φάσεις μέσα από ένα ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό, έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη σωστή διαχείριση του δικτύου διανομής νερού και στη μείωση των διαρροών.
Κληθείς να αναφέρει τις μεθόδους που έχει εντάξει στο δυναμικό του το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ο κ. Παρμακλής υπογράμμισε ότι συμβαδίζοντας με την νέα ψηφιακή εποχή, η Υδατοπρομήθεια έχει εντάξει στο δυναμικό της τρόπους εξόφλησης λογαριασμών υδροληψίας, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να εξυπηρετείται άμεσα και με ασφάλεια. «Έχουμε με επιτυχία δημιουργήσει την εφαρμογή κινητών, το WB Nicosia, την οποία μπορεί να κατεβάσει κάποιος δωρεάν στο κινητό του μέσω του Apple Play και του Play Store» σημείωσε προσθέτοντας ότι οι πληρωμές μπορούν να γίνουν και μέσω της σελίδας του συμβουλίου, αλλά και από την ιστοσελίδα της JCC. Παράλληλα, ο κ. Παρμακλής, υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο στους τρόπους πληρωμής των καταναλωτών, εξήγησε ότι το Συμβούλιο προσανατολίζεται να εφαρμόσει προηγμένη τεχνολογία έξυπνων υδρομέτρων για αυτόματη μέτρηση της υδροληψίας αλλά και τεχνολογία έξυπνης διαχείρισης των διαρροών. «Όλες αυτές οι καινοτομίες αντικατοπτρίζονται στον προϋπολογισμό του Συμβουλίου για το 2021 και σύντομα θα υλοποιηθούν τόσο για καλύτερη διαχείριση του Οργανισμού όσο και για να προσφέρουμε πληροφόρηση στους καταναλωτές που τώρα που μιλάμε δεν είναι εφικτό να γίνει», σημείωσε.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι αυτή η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας βοήθησε τόσο τους καταναλωτές να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους ευκολότερα προς το Συμβούλιο, όσο και το ίδιο το Συμβούλιο να κρατήσει τα ποσοστά ρευστότητας του σε ικανοποιητικά επίπεδα, γεγονός που του επέτρεψε να πληρώσει όλες τις εμπορικές του συναλλαγές μέσα στα σωστά χρονικά πλαίσια.
Αναφερόμενος σε μελλοντικά πλάνα για περαιτέρω εκσυγχρονισμό του Συμβουλίου, ο κ. Παρμακλής υπογράμμισε ότι η μετάβαση του Συμβουλίου στην νέα ψηφιακή εποχή είναι μονόδρομος. «Ο μόνος τρόπος να κρατηθούν οι Οργανισμοί κοινής ωφελείας στην ζωή αλλά και να καταφέρουν να συνεχίσουν να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους καταναλωτές σε ένα περιβάλλον απαιτητικό όπου ο χρόνος είναι πολύτιμος και η πληροφόρηση για τα πάντα όλο και πιο σημαντική» είπε ο κ. Παρμακλής «είναι να συμβαδίσει μέσα από τα νέα δεδομένα στα οποία κινείται η οικονομία και ο τρόπος ζωής μας». «Έχοντας υπόψη τους σύγχρονους ρυθμούς ζωής» συνέχισε ο Διευθυντής Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας «το Συμβούλιο εκσυγχρονίζεται ανάλογα, ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις νέες ανάγκες των καταναλωτών», τονίζοντας ότι η έξυπνη διαχείριση του δικτύου μέσα από την τεχνολογία και η αποστολή δεδομένων στον καταναλωτή βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του οργανισμού.
Πρόσθεσε δε, πως σύντομα αναμένεται να προχωρήσουν σε μια μεγάλη καμπάνια επικαιροποίησης των στοιχείων των καταναλωτών, ώστε η εξυπηρέτηση να είναι εφικτή μέσα από μια πολυκαναλική ηλεκτρονική πλατφόρμα. «Ο μετασχηματισμός των λογαριασμών υδροληψίας σε ψηφιακούς αλλά και η ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης του κοινού θα αποτελέσουν καινοτόμες υπηρεσίες για Ημικρατικό Οργανισμό κοινής ωφελείας» τόνισε.
Μιλώντας μάλιστα για την ανταπόκριση του κοινού σε αυτή την εκσυγχρονισμένη μορφή λειτουργίας του Συμβουλίου, ο κ. Παρμακλής εξέφρασε την ικανοποίηση του σημειώνοντας ότι το κοινό ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην νέα ψηφιακή μορφή που παίρνει το Συμβούλιο. «Φυσικά» πρόσθεσε, «για να αυξηθεί η ανταπόκριση συνέτεινε και η ανάγκη για προστασία από την πανδημία αλλά και οι νέες γενιές οι οποίες είναι πολύ εξοικειωμένες με την τεχνολογία». «Σίγουρα, θα υπάρξει αντίσταση στην αλλαγή από μερίδα του πληθυσμού» υπογράμμισε, εξηγώντας πως υπάρχουν καταναλωτές που έχουν συνηθίσει να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με συγκεκριμένο τρόπο και αρνούνται να τον αλλάξουν. Διευκρίνισε, ωστόσο ότι μόνο με την υιοθέτηση ολιστικών λύσεων από τους Οργανισμούς κοινής ωφελείας θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος λειτουργίας και εξυπηρέτησης.
«Μας γεμίζει αισιοδοξία το γεγονός, ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2020, οπόταν προχωρήσαμε σε αναγκαστική ψηφιοποίηση των λογαριασμών υδροληψίας των νέων συνδέσεων ύδρευσης αλλά και των νέων μεταφορών λογαριασμών υδροληψίας, δεν είχαμε κανένα παράπονο, απεναντίας όλοι με χαρά δέχτηκαν τον νέο τρόπο παραλαβής του λογαριασμού τους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παρμακλής, εκφράζοντας παράλληλα την αποφασιστικότητα του Οργανισμού να πετύχει τον εκσυγχρονισμό του όπως ακριβώς τον έχει σχεδιάσει για το μακροπρόθεσμο καλό των καταναλωτών αλλά και του ίδιου του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας.