Μετά από έντονες επικρίσεις που δέχτηκε ο Δήμαρχος Λευκωσίας κ. Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, σχετικά με την αφόρητη κυκλοφοριακή συμφόρηση στις κύριες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, που οφείλονται (εν μέρει) στα οδικά έργα που πραγματοποιούνται σε πολλά σημεία, δίνει απαντήσεις, τονίζοντας τα θετικά που θα προκύψουν μακροπρόθεσμα από τα έργα αυτά, χωρίς ωστόσο να θεωρεί άδικα τα παράπονα των οδηγών. Εκτιμά επίσης ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022.
«Κύριο θέμα, είναι ότι μετά από δεκαετίες η Λευκωσία αλλάζει. Όταν ζούμε σε μια πρωτεύουσα όπου οι κύριοι άξονες της όπως η Κυριάκου Μάτση συζητείται για δεκαετίες εάν θα μπουν αγωγοί ομβρίων υδάτων και εάν θα μπουν πεζοδρόμια για να διακινούνται με ασφάλεια παιδιά που πάνε στα σχολεία και μετά από σοβαρή διεκδίκηση τα έργα αρχίζουν, γι’ αυτό και οι πλείστοι κάτοικοι είναι υπέρ και με όποιον μιλήσουμε μας λέει επιτέλους. Η Καλλιπόλεως. Δοκιμάσατε ποτέ να περπατήσετε έτσι όπως ήταν η Καλλιπόλεως πρίν; Για να περπατήσεις στην Καλλιπόλεως το έπραττες με κίνδυνο της ζωής σου. Σήμερα προχωρεί η ανάπλαση με πεζοδρόμια για να μπορούν οι κάτοικοι να μετακινούνται με τα πόδια με ασφάλεια»» αναφέρει σε συνέντευξη του σε ενημερωτική εκπομπή.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι μετά από επιτόπια παρακολούθηση του aftodioikisi.com.cy παρατηρήθηκε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Κυριάκου Μάτση, δεν ήταν τόσο τραγικό όσο παρουσιάστηκε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι οδηγοί δεν ταλαιπωρούνται ως ένα σημείο. Κάποιες πάροδοι της λεωφόρου είναι ανοιχτές δίνοντας μια σημαντική ανάσα αποσυμφόρησης στο κομφούζιο της οδικής κυκλοφορίας.
Από την άλλη, σε πρόσφατη ανακοίνωση του, ο δήμος Λευκωσίας, αναφερόμενος στα έργα που προγραμματίζονται για τη λεωφόρο Κένεντι, διευκρινίζει στο κοινό ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς τα έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση των πεζοδρομίων και στη δημιουργία κόλπων στάθμευσης, θα εκτελούνται κατά μικρές φάσεις και επί των πεζοδρομίων ενώ σε καμιά περίπτωση δεν θα κλείσει ο δρόμος.
Ο κ. Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης τονίζει επίσης ότι «το κυκλοφοριακό στη Λευκωσία, δεν προέρχεται από τα έργα. Το δυσκολεύουν τοπικά, αυτά τα έργα θα το λύσουν» ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι με την χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.
Ας μην ξεχνάμε ότι σε σχετική ανακοίνωση του, ο Δήμος Λευκωσίας, επισήμανε ότι «η Λευκωσία αντιμετωπίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια σοβαρό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Κύρια πηγή του προβλήματος, είναι η μεγάλη εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο και αυτό γιατί εδώ και δεκαετίες η πολιτική μεταφορών είχε επικεντρωθεί μονόπλευρα στο αυτοκίνητο. Πολλά νοικοκυριά έχουν τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτων όσα και τα ενήλικα μέλη τους».
Οι εισηγήσεις του Δήμου:
Στην ίδια ανακοίνωση, ο Δήμος τονίζει ότι έχει υποβάλει επανειλημμένα συγκεκριμένες εισηγήσεις προς το κράτος, οι οποίες κινούνται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:
(α) Στη δημιουργία υποδομών μονοδρόμησης κύριων αξόνων και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.
(β) Στην αύξηση της συχνότητας και των δρομολογίων των λεωφορείων, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα κατά τη διαπραγμάτευση των νέων συμβάσεων για τις δημόσιες συγκοινωνίες.
(γ) Στη δωρεάν χρήση των δημόσιων μεταφορών για κάποιο διάστημα (ένα ή δύο χρόνια) και
(δ) Στη λειτουργία δικτύου Τραμ (σημειώνεται ότι ο Δήμος Λευκωσίας χρηματοδότησε εξ ολοκλήρου την τεχνοοικονομική μελέτη που εκπονήθηκε το 2015).
Άμεσα μέτρα που λαμβάνει η αστυνομία:
Ωστόσο, επειδή τα προαναφερθέντα μέτρα αργούν, σε άμεση κινητοποίηση προβαίνει η αστυνομία, με σκοπό ελαχιστοποιήσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο όπως ήταν αναμενόμενο, ήρθε να οξυνθεί ακόμη περισσότερο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μετά από έντονο προβληματισμό, η ηγεσία της αστυνομίας σε συνεργασία και με άλλους αρμόδιους φορείς επεξεργάζεται μέτρα, τα οποία μπορούν να μειώσουν την καθημερινή ταλαιπωρία των οδηγών. Ωστόσο, το αμεσότερο μέτρο είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής (6π.μ. μέχρι τις 8π.μ.) από μέλη της αστυνομίας, στις διασταυρώσεις του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα.