Τη μονοδρόμηση της Λεωφόρου Μακαρίου, από την συμβολή της με τη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφόρο Ευαγόρου, με μια λωρίδα κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και μια λωρίδα κυκλοφορίας για λεωφορεία, αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας.
Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε στις 24 Νοεμβρίου, με 17 ψήφους υπέρ και δέκα κατά, ενώ θέση του Δήμου Λευκωσίας είναι ότι με την προσωρινή μονοδρόμηση της Λεωφόρου, η οποία παραδίδεται στο κοινό αρχές Δεκεμβρίου, δεν αλλάζει η φιλοσοφία του έργου αφού, όπως υποστηρίζει μειώνονται οι λωρίδες γενικής κυκλοφορίας από 3 σε 1, δημιουργείται λεωφορειολωρίδα, καθώς επίσης γίνεται ισόπεδη με το οδόστρωμα διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για αύξηση της προσβασιμότητας για πεζούς και άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Στόχος του Δήμου Λευκωσίας είναι η υλοποίηση του αρχικού σχεδιασμού του έργου ο οποίος προνοεί αμφίδρομη κυκλοφοριακή κίνηση μόνο για εξουσιοδοτημένα οχήματα (λεωφορεία, οχήματα εργαζομένων και κατοίκων κ.α.).
Κατά την άποψη του Δήμου Λευκωσίας, ο αρχικός σχεδιασμός δεν μπορεί να υλοποιηθεί στην παρούσα φάση για δύο λόγους. Πρώτον, ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης και δεύτερον, απουσιάζει η ελάχιστη υποδομή για την υλοποίηση προνοιών του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας που θα καθιστούσαν την εφαρμογή του πετυχημένη.
Για το εν λόγω θέμα τοποθετήθηκε ο Δημοτικός Σύμβουλος Λευκωσίας, Χρύσανθος Φάκας σε δηλώσεις του στην Αυτοδιοίκηση.
Σημείωσε ότι πρόκειται για μια απόφαση που θα εφαρμοστεί για το μεταβατικό στάδιο και θα αναθεωρηθεί όταν ολοκληρωθεί η β’ φάση της ανάπλασης του εμπορικού κέντρου, δηλαδή και οι παράδρομοι της Λεωφόροι Μακαρίου καθώς και όταν ολοκληρωθεί η νομοθετική ρύθμιση που αφορά την φωτοεπισήμανση και ο αυτόματος έλεγχος των εξουσιοδοτημένων οχημάτων.
«Αυτή τη στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση και ο Δήμος δεν θα μπορούσε να ελέγχει με μηχανογραφημένο σύστημα τα εξουσιοδοτημένα οχήματα. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι για αυτό το μεταβατικό στάδιο είναι καλύτερα να γίνει μονόδρομος για όλα τα οχήματα και πάντοτε διατηρώντας τις Αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, διότι αφαιρέθηκε μια λωρίδα για πρώτη φορά στη Λεωφόρο Μακαρίου, για πρώτη δορά δημιουργήθηκε αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας για τα λεωφορεία στην περιοχή αι για πρώτη φορά τα πεζοδρόμια από 1.2 περίπου έγιναν πέντε και έξι μέτρα δεξιά και αριστερά της Μακαρίου για να την απολαμβάνουν πεζοί, ποδηλάτες, οικογένειες και άτομα με προβλήματα κινητικότητας», σημείωσε ο κ. Φάκας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι νέες, προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βρίσκονται υπό την αίρεση ενώπιον του Κεντρικού Κυκλοφοριακού Φορέα, ο οποίος θα έχει και τον τελευταίο λόγο για έγκριση τους ή την κατάθεση άλλης τροποποιημένης ρύθμισης.
Άλλοι υπέρ, άλλοι κατά
Εναντίον της απόφασης τάχθηκε η Δημοτική Ομάδα του ΑΚΕΛ, ο Δημοτικός Σύμβουλος των Οικολόγων και ένας Δημοτικός Σύμβουλος του ΔΗΚΟ.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος Λευκωσίας, Νεόφυτος Νεοφύτου, τοποθετήθηκε για τη συγκεκριμένη απόφαση με ανάρτηση του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.
Μεταξύ άλλων, εξέφρασε τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες του για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ παρέθεσε μια σειρά από λόγους που κατά την άποψη του καθιστούν όχι και τόσο καλή ιδέα τη μονοδρόμηση της Λεωφόρου Μακαρίου.
Αυτούσια η ανάρτηση του:
Να σημειώσουμε ότι το υπόλοιπο νότιο κομμάτι της Μακαρίου από το τέλος Ιανουαρίου 2022 θα μετατραπεί σε μονόδρομο από το πρώην Χίλτον μέχρι τα φώτα της Αστυνομίας Λυκαβηττού για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και θα υπάρχουν δυο αμφίδρομες λεωφορειο – λωρίδες. Δηλαδή το λεωφορείο θα εισέρχεται και θα διακινείται απο το πρωην Χιλτον και σε ολη την λεωφόρο Μακαριου και με την νεα απόφαση δεν θα μπορεί να διακινείται αντίστροφα στο τμήμα της Μακαρίου στο οποίο άλλαξε η ρύθμιση και εγινε μονόδρομος και για το λεωφορείο.
Επίσης οσοι διακινούνται στη Διγενή Ακρίτα θα απαγορεύεται η δεξιά στροφή στη Μακαρίου. Θέλουν κι αυτό να το αλλάξουν για να επιτρέπεται η στροφή βάζοντας κι άλλα αυτοκίνητα στη Μακαριου….
Αντιλαμβάνεστε το οδικό κομφούζιο στη Μακαριου με το ιδιωτικο αυτοκίνητο να διακινείται σε μονόδρομο σε μια λωρίδα δίπλα από τη λεωφορείο – λωρίδα. Κι όλα αυτά σε βάρος του αρχικού σχεδιασμού για βιωση κινητικότητα που θέλει τον πεζό και τον ποδηλάτη να είναι κυρίαρχοι μαζί με το λεωφορείο στη Μακαρίου..
Γιατί τώρα αυτή η ρύθμιση και οδική αναστάτωση όταν γίνεται παραδοχή ότι σε ένα περίπου χρόνο θα επιστρέψουν στον αρχικό σχεδιασμό, οπως προβλέπει το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας και η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου ;
Γιατί μονοδρόμηση και ιδιωτικο αυτοκίνητο γνωρίζοντας ότι διαφωνούν Δημόσια Εργα, Αστυνομία και ΕΤΕΚ;
Αλήθεια τι θα πράξει ο Κεντρικός Οδικός Φορέας; Θα εγκρίνει ή θα απορρίψει την πλειοψηφική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;
Τι λέει ο Υπουργός Μεταφορών για “προσωρινή” αυτή παρέκκλιση από τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις δημόσιες μεταφορές – πληρώνουμε εκατομμύρια ευρώ δημόσιο χρήμα για τις νέες δημόσιες συμβάσεις λεωφορείων για ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών ;