Μια «γειτονιά αειφόρου κινητικότητας» ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνιση της, για πρώτη φορά και πιλοτικά στον Δήμο Στροβόλου και συγκεκριμένα στις οδούς Φειδίου, Στέλιου Μαυρομμάτη και Αντρέα Ζάκου. Μια πολύ όμορφη ιδέα, η οποία προέκυψε κατά τη διάρκεια της καραντίνας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, όταν ο περισσότερος κόσμος προτιμούσε το περπάτημα και το ποδήλατο για διακίνηση στις γειτονιές.
Ξεκίνησαν λοιπόν, τα πρώτα βήματα για την υλοποίηση της εν λόγω ιδέας, η οποία δημιουργήθηκε μέσα από μια σειρά συζητήσεων μεταξύ του Δημοτικού Σύμβουλου Στροβόλου, Μάρκου Κληρίδη και του Δημάρχου της περιοχής, Ανδρέα Παπαχαραλάμπους για το πως θα μπορούσε ο Δήμος να προσφέρει στους δημότες καλύτερη ποιότητα στην καθημερινότητα τους. Τότε ήταν που ήρθε και η πρόταση από τον Αλέξανδρο Χαραλαμπίδη του ΤΕΠΑΚ, ο οποίος τους είχε προσεγγίσει με σκοπό να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο πρότζεκτ στην περιοχή.
Ο κύριος Κληρίδης μιλώντας στην Αυτοδιοίκηση για το έργο, ανέφερε ότι ο Στρόβολος είχε από πάντα περιβαλλοντικές αλλά και οικολογικές ανησυχίες ενώ τόνισε ότι αυτή πρωτοβουλία συνάδει και με τη δέσμευση του Δήμου για υλοποίηση τοπικής στρατηγικής για την Ενέργεια και το Κλίμα μέσω της συμμετοχής του στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο των Δημάρχων.
Τι εννοούμε όταν λέμε «γειτονιά αειφόρου κινητικότητας»
Είναι μια γειτονιά, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κύριου Κληρίδη, η οποία είναι πιο προσβάσιμη στους κατοίκους της και κυρίως στους πεζούς.
Δεν χρειάζεται να ακολουθεί συγκεκριμένο σχεδιασμό, ο στόχος είναι να υπάρχει σε αυτήν αρκετό πράσινο, μεγάλα και προσβάσιμα πεζοδρόμια έτσι ώστε να προσελκύει τους δημότες να αφήσουν το αυτοκίνητο σταθμευμένο στο γκαράζ του σπιτιού τους για να απολαύσουν τη βόλτα τους σε μια ασφαλή γειτονία. Ο κύριος Κληρίδης εξήγησε ότι δεν είναι σκοπός να σταματήσει τελείως η κυκλοφορία των αυτοκινήτων παρά μόνο να αποθαρρύνει σε κάποιο βαθμό τη χρήση τους και να καταστεί ελκυστική προς τους δημότες η εναλλακτική επιλογή του περπατήματος.
«Καλύτερα να περπατήσω παρά να πάρω το αυτοκίνητο, αφού είναι ασφαλισμένα, υπάρχουν πλατιά πεζοδρόμια, υπάρχουν δέντρα που θα δημιουργούν σκιά τους καλοκαιρινούς μήνες, υπάρχουν παγκάκια σε όλη τη διαδρομή και ίσως να δημιουργηθούν και κάποιοι γραμμικοί παιδότοποι», λίγο ή πολύ αυτό είναι το αίσθημα που επιθυμεί ο Δήμος να δημιουργήσει στους δημότες με το εν λόγω εγχείρημα.
Ο κόσμος, κατά τα λεγόμενα του κύριου Κληρίδη, έχει ήδη αγκαλιάσει την ιδέα της αειφόρου γειτονιάς αφού εξέφρασε ο ίδιος την επιθυμία για τη δημιουργία τέτοιων πράσινων και την ίδια ώρα προσβασιμών χώρων, ουσιαστικά έξω από τα σπίτια τους.
«Η ζήτηση ήταν πολύ περισσότερη από αυτήν που περιμέναμε», ανέφερε ο κύριος Κληρίδης προσθέτοντας στη συνέχεια ότι οι ίδιοι οι δημότες είχαν επιλέξει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για το πως θα ήθελαν να μοιάζουν οι γειτονιές τους όταν ο Δήμος μαζί με το ΤΕΠΑΚ και το Ενεργειακό Γραφείο Κύπρου δημιούργησαν μια φόρμα, η οποία είχε συμπληρωθεί από πολίτες που ζουν στον Στρόβολο.
Το ΤΕΠΑΚ μαζί με το Ενεργειακό Γραφείο Κύπρου επέλεξαν 4 γειτονιές, από τις οποίες η μία εξ αυτών θα αποτελεί την πρώτη γειτονιά αειφόρου κινητικότητας. Μάλιστα, ο κύριος Κληρίδης εξήγησε ότι αν το έργο πάει καλά τότε θα υλοποιηθεί και σε άλλες γειτονιές του δήμου και γιατί όχι και σε άλλες περιοχές της Κύπρου.
Εντός του 2021 αναμένεται η ολοκλήρωση του έργου
Οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου έχουν ήδη ξεκινήσει και βρίσκονται σε προκαταρτικό στάδιο, αφού έχουν γίνει οι πρώτες συναντήσεις με τους δημότες, οι οποίες είχαν και τεράστια απήχηση.
Τώρα, το έργο βρίσκεται στη δεύτερη του φάση, η οποία αφορά τον σχεδιασμό ενώ σύμφωνα με τον κύριο Κληρίδη αρχές του 2021 θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται ορισμένα πράγματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περασμένο Σάββατο ο κύριος Κληρίδης μαζί με τον Δήμαρχο Στροβόλου και Λειτουργό του Δήμου περπάτησαν στην γειτονιά όπου θα γίνει πιλοτικά το έργο ώστε να πραγματοποιήσουν επιτόπιες εξετάσεις και να αποστείλουν συγκεκριμένες εισηγήσεις αλλά και μια προκαταρτική μελέτη στο ΤΕΠΑΚ και το Ενεργειακό Γραφείο Κύπρου και αναμένεται να επιστρέψουν πίσω με συγκεκριμένες προτάσεις σε σχέση με την τελική μορφή του έργου.
Σημειώνεται ότι αναλόγως των εργασιών που θα πρέπει να διεκπεραιωθούν αλλά και των υπηρεσιών που θα πρέπει να εμπλακούν θα πάρει και το ανάλογο διάστημα για να ολοκληρωθεί το έργο. Ωστόσο, ο κύριος Κληρίδης εξέφρασε την πεποίθηση του ότι από τη στιγμή που θα τελειώσει ο σχεδιασμός από εκεί και πέρα είναι θέμα μερικών μηνών για να ολοκληρωθούν οι εργασίες του εν λόγω πρότζεκτ. Μάλιστα, ανέφερε ότι αν εξαρτηθεί μόνο από τον Δήμο, τότε η πρώτη γειτονιά αειφόρου κινητικότητας θα είναι έτοιμη σε διάστημα ενός με δύο μηνών.