Τα τμήματα Εξυπηρέτησης Καταναλωτών και Αποκοπών και Επανασυνδέσεων του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας επαναλειτουργούν τη Δευτέρα 11 του Μάη, υπό αυστηρά μέτρα ασφάλειας και υγείας με φόντο την πρώτη φάση χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων.
Εβδομάδα μεταρρυθμίσεων για το Συμβούλιο, με το προσωπικό και τα μέλη του να εργάζονται ακατάπαυστα ώστε να είναι έτοιμοι να υποδεχτούν το κοινό, το οποίο θα μεταβαίνει στο χώρο για να διευθετήσει τις εκκρεμότητες του πάντα τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.
Ο Διευθυντής του ΣΥΛ Κωνσταντίνος Παρμακλής μιλώντας στην ΑυτοδιοίκησηCY κάνει λόγο για 15 διαφορετικά μέτρα, τα οποία πάρθηκαν αφού μελετήθηκαν οι οδηγίες του αρμόδιου Υπουργείου σχετικά με τα όσα πρέπει να εφαρμοστούν στα κρατικά και ημικρατικά κτήρια αλλά και με την εμπειρία που έχει το Συμβούλιο καθώς και σε συνεργασία με την δική του Επιτροπή Ασφάλειας και Υγείας.
«Σκοπός είναι η γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών αλά και η τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και υγείας για το καλό των καταναλωτών αλλά και των εργαζόμενων του Συμβουλίου», ανάφερε χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά οι αλλαγές που θα γίνουν στον χώρο του ΣΥΛ
Στη συνέχεια εξήγησε ότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι το τμήμα εξυπηρέτησης ήταν κλειστό για περίπου ενάμισι μήνα αλλά και την σύνηθες προσέλευση κόσμου κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών ενός κανονικού μήνα αναμένεται ότι πολύς κόσμος θα βρεθεί στον χώρο για να ρυθμίσει τις υποχρεώσεις του.
«Με βάση τα τετραγωνικά του χώρου, έχοντας δέκα λειτουργούς εντός, μπορούμε να δεχτούμε ακόμα δέκα άτομα ταυτόχρονα άρα επί του συνόλου τα άτομα αυτά πρέπει να είναι είκοσι στο μέγιστο στο χώρο του τμήματος εξυπηρέτησης.. Συνεπώς, αρκετά άτομα θα πρέπει να είναι εκτός του κτηρίου και επειδή δεν θέλουμε αυτόν τον συνωστισμό που είδαμε και στις τράπεζες, θα γίνει η κατάλληλη διαρρύθμιση ώστε να δημιουργηθεί ένας εξωτερικός στεγασμένος χώρος αναμονής των καταναλωτών», ανάφερε ο κ. Παρμακλής.
Σημειώνεται ότι, μεγάλος αριθμός όσων επισκέπτονται το τμήμα εξυπηρέτησης αφορά υπερήλικες που δεν είναι σε θέση να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους διαδικτυακά για αυτό και το ΣΥΛ έχει προνοήσει την τοποθέτηση καθισμάτων έτσι ώστε οι καταναλωτές να είναι άνετοι όσο περιμένουν να εξυπηρετηθούν. Ενώ προτεραιότητα θα δίνεται στα άτομα ΑΜΕΑ.
Επίσης, στον χώρο θα βρίσκονται και τραπέζια με αντισηπτικά καθώς και προστατευτικές μάσκες μίας χρήσης για όσους, τις πρώτες μέρες λειτουργίας του τμήματος, δεν φέρουν την δική τους. Εργαζόμενοι του Συμβουλίου θα ρυθμίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα εισέρχονται στο κτήριο οι καταναλωτές αλλά και την όλη διαδικασία ώστε να λειτουργήσουν όλα με τον σωστό τρόπο. Την ίδια ώρα, θα υπάρχουν σχετικά αυτοκόλλητα στο πάτωμα εντός του χώρου εξυπηρέτησης των καταναλωτών, τα οποία θα υποδεικνύουν την επιτρεπόμενη απόσταση που θα πρέπει να διατηρεί ο κόσμος. Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να τοποθετηθούν και διαχωριστικά ανάμεσα στα γραφεία των λειτουργών και των πελατών έτσι ώστε να μην υπάρχει άμεση επαφή.
Σύμφωνα με τον κ. Παρμακλή, θα υπάρχει μία ξεχωριστή είσοδος για να εισέρχονται οι καταναλωτές εντός του κτηρίου και μία άλλη για την έξοδο τους από αυτό. Όσον αφορά το τμήμα Αποκοπών και Αποσυνδέσεων, θα υπάρχει άλλη είσοδος και οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από άλλους λειτουργούς οι οποίοι δεν θα έρχονται σε επαφή με άτομα που ρυθμίζουν άλλες υποχρεώσεις. Στον χώρο θα υπάρχουν και σχετικές κατευθυντήριες ταμπέλες και πάντα με την συνοδεία κάποιου λειτουργού ο κόσμος θα εξυπηρετείται με ταχύτητα και ασφάλεια.
«Θα γίνουν πολλές καινοτομίες στο χώρο», σημείωσε ο κ. Παρμακλής με σκοπό πάντα την επαναφορά στην κανονικότητα αλλά και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Σημαντική η ανακαίνιση του κτηρίου
Σε αυτό το σημείο υπογράμμισε ότι, το κτήριο χρήζει μεγάλης ανακαίνισης, κάτι το οποίο είναι προς το τέλος του σχεδιασμού.
Παρόλα αυτά, εξήγησε ότι ορισμένα πράγματα θα πρέπει να αναθεωρηθούν εφόσον τα αρχικά σχέδια προνοούσαν οι λειτουργοί στο νέο τμήμα εξυπηρέτησης καταναλωτών να βρίσκονται πιο κοντά στους πολίτες για περισσότερη αμεσότητα αλλά τώρα με τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα είναι κάτι το οποίο πρέπει να αλλάξει.
Η Λευκωσία είναι ασφαλισμένη σε πληρότητα νερού
Σχετικά με την κατανάλωση των ημερών αυτών που ο κόσμος παρέμεινε στα σπίτια του, ο κ. Παρμακλής ανάφερε ότι στην συνολική εικόνα υπήρξε κάποια μείωση εφόσον πολλές βιομηχανικές ζώνες καθώς και επιχειρήσεις ήταν κλειστές.
Διαβεβαίωσε στη συνέχεια ότι, η Λευκωσία είναι ασφαλισμένη σε πληρότητα νερού και υπάρχει απρόσκοπτη παροχή σε όλες τις περιοχές.
300% αύξηση του ποσοστού των διαδικτυακών πληρωμών
Τώρα , όσον αφορά τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμής των υποχρεώσεων έχει γίνει μία μεγάλη καμπάνια από πλευράς του ΣΥΛ τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το γεγονός αυτό όπως φαίνεται, απέδωσε εφόσον έχει παρατηρηθεί μία αύξηση στο 300% των διαδικτυακών πληρωμών.
«Ο αριθμός ήταν μικρός για αυτό φαίνεται και αυτή η μεγάλη ποσόστωση, όμως ο απόλυτος αριθμός σε λεφτά είναι μεγάλος και είναι και ένας λόγος που δεν υπήρξε πρόβλημα ρευστότητας στο Συμβούλιο όσο καιρό ήταν κλειστό το τμήμα εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Είχαμε αρκετή ρευστότητα και μέσω της ιστοσελίδας μας και μέσω της έξυπνης εφαρμογής στο κινητό, το mobile application της Υδατοπρομήθειας αλλά και μέσα από την GCC link», ανάφερε ο κ. Παρμακλής.
Πρόσθεσε δε ότι, «Στοχοπροσήλωση του οργανισμού είναι η παρατεταμένη συντήρηση του δικτύου και η αναβάθμιση του, η μείωση των διαρροών που είναι το πιο μεγάλο θέμα που ταλανίζει το Συμβούλιο και η σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτρονική μορφή διακυβέρνησης του οργανισμού, κάτι το οποίο είναι κατά το ήμισυ ολοκληρωμένο».
Επιτακτική η ανάγκη για μεταβίβαση στην ηλεκτρονική μορφή διακυβέρνησης
Όσον αφορά την μεταβίβαση στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση εξήγησε ότι, είναι κάτι το οποίο λόγω και των εξελίξεων εισχωρεί πιο βαθιά και γίνεται πιο επιτακτικό.
Παρόλα αυτά, σημείωσε ότι ήταν κάτι που υπήρχε στα πλάνα του Συμβουλίου, δηλαδή ο εκσυγχρονισμός τους αλλά και να λειτουργεί κατά 90% ηλεκτρονικά. Μάλιστα ανάφερε ότι θα υπάρχει ειδικό πορταλ στην ιστοσελίδα της Υδατοπρομήθειας για κάλυψη των αναγκών των πελατών. Την ίδια ώρα προς αυτή τη κατεύθυνση θα οδεύσει και η εκ των έσο λειτουργία του οργανισμού.
«Γίνεται σχεδιασμός σχεδόν όλοι οι υδρομετρητές να διαβάζονται ηλεκτρονικά καθώς και όλα τα υπόλοιπα δεδομένα. Θα εκσυγχρονιστεί κατά πολύ ο οργανισμός», ανάφερε καταλήγοντας.