Ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος, αναφέρθηκε στους στόχους του Υφυπουργείου και τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν με την μετατροπή του ΚΟΤ σε Υφυπουργείο Τουρισμού.
Μιλώντας στην aftodioikisi αναφέρθηκε στο brand της Κύπρου, στους στόχους του και στο πως αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει τον επιχειρηματικό κόσμο, και την προσέλκυση τουρισμού γενικότερα.
Τέλος επισήμανε τη στρατηγική σύνδεση του τρίπτυχου Υφυπουργείο – Δήμοι – Κοινότητες αναφερόμενος στο πως η σύνδεση αυτή θα φέρει θετικά αποτελέσματα.
Πρωταρχικοί στόχοι
Ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Περδίος αναφέρθηκε αρχικά στην ανάπτυξη διαφορετικών αγορών σε σχέση με αυτές που γνωρίζουμε σήμερα.
«Παραδοσιακά είμαστε πάνω στην βρετανική και την ρωσική αγορά. Σήμερα θέλουμε να αναπτύξουμε και άλλες αγορές με στόχο να μικρύνει το ρίσκο μας. Αυτό θέλουμε να το πετύχουμε αλλάζοντας την εικόνα της Κύπρου στο εξωτερικό σχετικά με το τι προσφέρουμε κ.α» διευκρίνισε. Ερωτηθείς αν αυτό θα επιτυγχάνετε πάλι μέσω πρακτόρων απαντά ότι «Είναι συνδυασμός. Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε νησί. Οπότε δεν μπορούμε να ζούμε χωρίς πράκτορες. Η Κύπρος από την στιγμή που δεν έχει τον απαραίτητο αριθμό απευθείας πτήσεων, σε σχέση με αυτό που θα ήθελε, αυτόματα οι πράκτορες είναι άμεση ανάγκη μας»
Ο δεύτερος στόχος του Υφυπουργείου, συνεχίζει, είναι η αναβάθμιση του Εγχώριου προϊόντος. «Και εδώ παίζει σημαντικό ρολό το ότι δεν είμαστε πλέον ΚΟΤ αλλά Υφυπουργείο» διευκρινίζει. «Για να έχουμε την δυνατότητα να αναβαθμίσουμε το εγχώριο προϊόν, είτε αυτό σημαίνει διάφορες παραλίες είτε διάφορες νομοθεσίες, χρειάζεται πολιτική βούληση, πολιτική δύναμη και συνεννόηση με άλλα αρμόδια Υπουργεία. Κάτι, που ο ΚΟΤ δεν είχε παλαιοτέρα». Προσθέτοντας ότι «Αυτό για εμάς πλέον αποτελεί μεγάλο στοίχημα σαν Υφυπουργείο, σε σχέση με την πολιτική αναβάθμιση στην Κύπρο»
Brand Κύπρου
Σχετικά με το Brand Κύπρου, ο κ. Περδίος σημείωσε ότι «θέλουμε να λανσάρουμε το νέο Brand της Κύπρου του χρόνου». Διευκρινίζοντας ότι από εδώ και στο εξής «θα πάψουμε να μιλάμε εξολοκλήρου για ήλιο και θάλασσα. Θα ξεκινήσουμε να προωθούμε με πολύ διαφορετικό τρόπο την Κύπρο». Διευκρινίζοντας ότι για το νέο Brand Κύπρου το μόνο που ζητούν από τις τοπικές αυτοδιοικήσεις, όσον αφορά την προώθηση της Κύπρου στο εξωτερικό είναι «μέσω των ΕΤΑΠ της κάθε περιοχής, να έρχονται μαζί μας στις εκθέσεις και η κάθε μια να παρουσιάζει το στίγμα της περιοχής της». Ανέφερε επίσης ότι «θέλουμε να δημιουργηθεί ένα Master Brand για την Κύπρο σαν προορισμό, ενώ παράλληλα κάτω από το Master Brand, να υπάρχει ξεχωριστή η κάθε περιοχή με το δικό της brand, το οποίο θα λέει ξεκάθαρα σε κάθε επισκέπτη, ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ της κάθε πόλης».
Επιχειρηματικός κόσμος & Brand Κύπρου
Σχετικά με το πώς ο επιχειρηματικός κόσμος θα επωφεληθεί από αυτό το Brand Κύπρου ανέφερε ότι «Απώτερος σκοπός του νέου Brand είναι, η Κύπρος να γίνει ολόχρονος τουριστικός προορισμός». Ερωτηθείς για τον ρόλο που μπορούν να παίξουν οι διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις, επισήμανε ότι «είναι πολύ σημαντικός». «Για παράδειγμα χρειάζεται τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, οι διάφορες επιχειρήσεις, οι περιοχές ευρύτερα να μένουν ανοιχτές τον χειμώνα. Αρά, δεν είναι αρκετό για εμάς να λέμε μόνο ότι η Κύπρος είναι ολόχρονος προορισμός». Διευκρινίζοντας ότι, το νέο Brand της Κύπρου θα επιτευχθεί με την συνεργασία όλων.
Ειδικές μορφές τουρισμού
Στην ερώτηση αν υπάρχει όφελος από τις επενδύσεις στις ειδικές μορφές τουρισμού, ο κ. Περδίος ανέφερε ότι «Σίγουρα αξίζει». «Εμείς μέσα από την ανάπτυξη του τουρισμού την επόμενη δεκαετία θέλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε ειδικές μορφές τουρισμού και σε περιοχές όπως είναι η ύπαιθρος και οι ακριτικές περιοχές. Δεν μπορείς να μιλάς για αλλαγή εικόνας του τουρισμού της Κύπρου και να μην αναπτύξεις αυτές τις περιοχές ή να μην αναπτύξεις νέες ειδικές μορφές τουρισμού». Τονίζοντας παράλληλα ότι «από εδώ και πέρα σημαντικές επενδύσεις πρέπει να πάνε προς εκείνη την κατεύθυνση».
Τρίπτυχο Υφυπουργείο – Δήμοι – Κοινότητες
Όσον αφορά την ύπαρξη ή όχι κάποιας στρατηγικής σύνδεσης Υφυπουργείο – Δήμων – Κοινοτήτων, ο κ. Περδίος ανέφερε ότι «Υπάρχουν δυο τομείς στους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε, και να είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι»
Αναφερόμενος στον πρώτο, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη όπως επισήμανε, είπε ότι είναι η ΕΤΑΠ (Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής). Διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για εκπροσώπηση 6 Τουριστικών περιοχών της Κύπρου. Αυτές οι ΕΤΑΠ εκπροσωπούν όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες που είναι μέσα στην περιοχή της κάθε μίας. «Είναι δημόσιες Εταιρίες ιδιωτικού δίκαιου. Και κάνουν πολλές δράσεις για βελτίωση των περιοχών, που έχουν να κάνουν για παράδειγμα με ταμπέλες, με πεζοδρομήσεις, πάρκα κ.α». «Αυτός είναι ο ένας μηχανισμός μέσω του οποίου, ήδη συνεργαζόμαστε» κατέληξε.
Ο δεύτερος τομέας συνεργασίας, είπε, ο οποίος προωθείτε μέσω των αλλαγών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι η δημιουργία της Δημοτικής αστυνομίας. Όπως επισήμανε «θα παίξει σημαντικό ρόλο, εφόσον, θα έχει και τουριστικές αρμοδιότητες». «Μέσα στα πλάνα μας, ήταν η δημιουργία της τουριστικής αστυνομίας. Από την στιγμή, όμως που έρχεται η τοπική αυτοδιοίκηση, να δημιουργήσει την δημοτική αστυνομία, εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με το όνομα της αστυνομίας, αρκεί να έχει και τουριστικές αρμοδιότητες». Ωστόσο σημειώνει σχετικά για τις αρμοδιότητες της εν λόγω αστυνομίας, ότι «Θέλουμε, να έχουν και αρμοδιότητες όπως το κάπνισμα, η ηχορύπανση, η πώληση αλκοόλ σε ανήλικους, η κατανάλωση αλκοόλ σε δημόσιους χώρους, η πρόσβαση σε παράλιες από την πυροσβεστική, τα ασθενοφόρα, το πόσα κρεβατάκια έχει η κάθε παραλία κ.α»